2624
Sök

100126: SPYKER köper SAAB - 100223: Affären helt avslutad

Avstängd
268 Inlägg
2 januari 2010
Glader9991: Oftast så är det personer med "lägre IQ än snittet" om man ska uttala sig så som gör dessa uttalandet.

Oftast är de ju folk som har längre IQ än andra som säger att andra har de, utan att känna dom. Oftast är de folk som mår dåligt som mobbar andra. Oftast är de idioter själv som säger att andra är idioter smile Så tänk på vad du säger istället. Jag kommenterar aldrig ditt IQ men lite trevligare uttal kan man väll ha? Och jo visst är de synd om dig som kör SAAB smile Fast din bil kommer få ett högre andra hands värde wink Testa köra BMW som jag =P Mycket roligare. Om jag får jämföra med en polares SAAB 95a med nån 200hkr motor som drog mycket soppa och saknade bra köregenskapen smile

sport: Tråkigt att höra folk säga så om Saab. Det är ändå ett Svenskt märke. Måste fråga dig vad tycker du om din egna bil? Kia? hmmmm tänk hur många som blir arbetslösa. och hur många företag som måste sparka folk för att dom inte säljer saker till saab länge.

Jadu. SAAB lägger ner. De gör inte KIA. SAABs ekonomi har gått till botten.. KIAs ekonomi stiger. + De kommer allt fler KIA på vägarna wink Klagar värken på KIA eller BMW här inte tongue

Mvh Demir
Senast redigerat av doch (2 januari 2010)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

4 001 Inlägg
2 januari 2010
TurbOla skrev:
peegee skrev:
TheNorwegianStig skrev:
GM uppges nobba bud på Saab

General Motors (GM) uppges rata två bud som ligger på Saab Automobile.
Buden kommer från holländska Spykers Cars som arbetat hårt för att få köpa samt amerikanska Merbanco, där det påstås finnas svenska intressen bakom, som visat sitt intresse, uppger nyhetsbyrån Bloomberg News.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.689708

http://www.gt.se/nyheter/1.1831416/gm-u … ud-pa-saab

Vansinnigt vad GM svänger och ändrar uppfattning om SAAB... speciellt när det beräknas kosta 10-15 Miljarder att lägga ner SAAB...

Publicerad 2009-04-20;
http://www.dn.se/ekonomi/gm-vill-ge-bort-saab-1.848031

Förvisso är väl GM:s styrelse ommöblerad flera ggr på kort tid... men ändå... roll

Det handlar om maktkamp, teknikskydd och fega amerikaner... löjligt att tjata om att buden inte är tillräckliga...

Jag tror inte det räcker med 10-15 miljarder för att lägga ner Saab... man ska ju inte slänga ut alla anställda på en gång, utan det kommer att ta flera år... och de ska ha lön under tiden, o.s.v.

Men jag tror GMs styrelse drack lite för mycket alkohol under jul och nyår, det verkar ju i princip som nån i styrelsen ställer sig upp, utbrister en skål och säger "Vi kör en stor jävla välgörenhet, vi skänker bort Saab!" och resten som trattat i sig nåt amerikanskt öl i en vecka ger ett rungande bifall, för att på Måndag vakna med en sjujäkla bakfylla och tänka "Herregud, vad fan gjorde  vi egentligen?" roll

Min högst personliga åsikt. wink

GM:s styrelse är väl orolig för att en köpare av Saab ska få en genväg till mycket patent och lösningar som GM nyttjar i andra bilar.

Om jag inte har helt fel så ligger många av patenten hos GM och inte hos Saab och därför är dom inte så villiga att släppa färdigställda plattformar till en annan intressent som kan komma att konkurrera med GM inom en snar framtid.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 924 Inlägg
2 januari 2010
kolvas skrev:
TurbOla skrev:
peegee skrev:
Vansinnigt vad GM svänger och ändrar uppfattning om SAAB... speciellt när det beräknas kosta 10-15 Miljarder att lägga ner SAAB...

Publicerad 2009-04-20;
http://www.dn.se/ekonomi/gm-vill-ge-bort-saab-1.848031

Förvisso är väl GM:s styrelse ommöblerad flera ggr på kort tid... men ändå... roll

Det handlar om maktkamp, teknikskydd och fega amerikaner... löjligt att tjata om att buden inte är tillräckliga...

Jag tror inte det räcker med 10-15 miljarder för att lägga ner Saab... man ska ju inte slänga ut alla anställda på en gång, utan det kommer att ta flera år... och de ska ha lön under tiden, o.s.v.

Men jag tror GMs styrelse drack lite för mycket alkohol under jul och nyår, det verkar ju i princip som nån i styrelsen ställer sig upp, utbrister en skål och säger "Vi kör en stor jävla välgörenhet, vi skänker bort Saab!" och resten som trattat i sig nåt amerikanskt öl i en vecka ger ett rungande bifall, för att på Måndag vakna med en sjujäkla bakfylla och tänka "Herregud, vad fan gjorde  vi egentligen?" roll

Min högst personliga åsikt. wink

GM:s styrelse är väl orolig för att en köpare av Saab ska få en genväg till mycket patent och lösningar som GM nyttjar i andra bilar.

Om jag inte har helt fel så ligger många av patenten hos GM och inte hos Saab och därför är dom inte så villiga att släppa färdigställda plattformar till en annan intressent som kan komma att konkurrera med GM inom en snar framtid.

Kan hålla med men det borde ju GM haft klart för sig när försäljningsprocesen drog igång på allvar för ca ett år sedan...åtminstonde för ett halvår sen när de bestämde sig att sälja SAAB till Koenigsegg... (tänkte GM köpa Konigsegg? roll )
...och systern Opel Insignia har ju sedan ett halvår redan blottat tekniken för konkurrenterna... men jag säger inte att du är fel ute... wink

~ Life is short, have FUN! ~

4 001 Inlägg
2 januari 2010
peegee skrev:
Kan hålla med men det borde ju GM haft klart för sig när försäljningsprocesen drog igång på allvar för ca ett år sedan...åtminstonde för ett halvår sen när de bestämde sig att sälja SAAB till Koenigsegg... (tänkte GM köpa Konigsegg? roll )
...och systern Opel Insignia har ju sedan ett halvår redan blottat tekniken för konkurrenterna... men jag säger inte att du är fel ute... wink

GM hoppades kanske på ett guldbud som gett MYCKET klirr i en hårt skuldsatt kassa och att dom skulle få göra affären på exakt sitt vis.

Hade någon betalat ett pris som kanske är 2-3ggr högre än det högsta bud dom fått så kanske dom släppt Saab eller om dom kunnat få mera betalt i längden av nyttjandet av GM:s patent i Saab så kanske dom släppt det.

Det är USA, allt handlar om pengar tongue

Edit: rykten gjorde ju även gällande att CvK Group drog sig ur delvis p.g.a barnsjukdomar hos Insignia som dom ville att GM skulle betala åtgärderna i nya 9-5
Senast redigerat av kolvas (2 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

956 Inlägg
2 januari 2010
doch skrev:
Glader9991: Oftast så är det personer med "lägre IQ än snittet" om man ska uttala sig så som gör dessa uttalandet.

Oftast är de ju folk som har längre IQ än andra som säger att andra har de, utan att känna dom. Oftast är de folk som mår dåligt som mobbar andra. Oftast är de idioter själv som säger att andra är idioter smile Så tänk på vad du säger istället. Jag kommenterar aldrig ditt IQ men lite trevligare uttal kan man väll ha? Och jo visst är de synd om dig som kör SAAB smile Fast din bil kommer få ett högre andra hands värde wink Testa köra BMW som jag =P Mycket roligare. Om jag får jämföra med en polares SAAB 95a med nån 200hkr motor som drog mycket soppa och saknade bra köregenskapen smile

sport: Tråkigt att höra folk säga så om Saab. Det är ändå ett Svenskt märke. Måste fråga dig vad tycker du om din egna bil? Kia? hmmmm tänk hur många som blir arbetslösa. och hur många företag som måste sparka folk för att dom inte säljer saker till saab länge.

Jadu. SAAB lägger ner. De gör inte KIA. SAABs ekonomi har gått till botten.. KIAs ekonomi stiger. + De kommer allt fler KIA på vägarna wink Klagar värken på KIA eller BMW här inte tongue

Mvh Demir

Det här kommer spåra ur direkt. Har inte sagt att de andra är idioter? Men nu har du sagt det.
Nej, det kan jag inte. Inte när du slänger dig in i en tråd med ditt första inlägg med den inställningen. Det visar dina brister i kunskap i ämnet.

Det är inte synd om mig som kör Saab. Jag klarar mig alltid. Men jag tänker på de familjer som blir drabbade, Sverige som land, jobben och märket. Jag bryr mig inte om värde när jag köper bil.

En Saab 95 slutade tillverkad 1978.

Om man ska gå enligt din signatur så har du en BMW 335. En Saab 9-5 med 200 häst spelar i hela olika klasser. 9-5:an är familjebil, det är knappast din BMW.

Avstängd
268 Inlägg
2 januari 2010
Glader9991 skrev:
doch skrev:

Mvh Demir

Det här kommer spåra ur direkt. Har inte sagt att de andra är idioter? Men nu har du sagt det.
Nej, det kan jag inte. Inte när du slänger dig in i en tråd med ditt första inlägg med den inställningen. Det visar dina brister i kunskap i ämnet.

Det är inte synd om mig som kör Saab. Jag klarar mig alltid. Men jag tänker på de familjer som blir drabbade, Sverige som land, jobben och märket. Jag bryr mig inte om värde när jag köper bil.

Om man ska gå enligt din signatur så har du en BMW 335. En Saab 9-5 med 200 häst spelar i hela olika klasser. 9-5:an är familjebil, det är knappast din BMW.

Okej cooling smile Vi ska inte kriga om vem som kör vad. Vem som har vilken IQ. Vem som påverkas o.s.v..
Jag slängde in min åsikgt, och thats it.. Sen kommer du och kommenterar min IQ.

Men först och främst. Svara på vafan IQ har med min åsikt att jag ogillar SAAB och göra? Jag sa att de va synd om dom anställda. Men jag hatar själva "bilen". Okej! Om du tycker jag har låg IQ för de så undrar jag vad din IQ är som tycker IQ har med åsikter och göra.

Sen sa jag inte att du och alla hade kallat alla idioter. Jag jämförde. Jag tar din lilla "IQ" sak som kränkning. Och jämförde "Du har låg IQ" med "Du är idiot"

Och kom ihåg. Ett företag dör ut. Ett annat föds.. Så fungerar världen. Oavsett finans kris eller inte. Ett företag är som ett liv eller tändsticka. De föds/antänds, lever/brinner, dör/slocknar.

GM föddes. Va världens största och första motor-företag. Nu dör de. Tror desamma kommer hända med många andra företag

Mvh / Demir!

Edit: + en SAAB 95 aero-raket-sport-JAS skit bil ska vara ett försök till sportbil wink tänk på de. Vi kan jämföra en BMW 525 med en SAAB kombi 2,5a wink
Senast redigerat av doch (3 januari 2010)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

OEM <3
6 957 Inlägg
3 januari 2010
doch skrev:
sport skrev:
doch skrev:
YEEEEEEEEEESSSSSSSS!!!!! big_smile ÄNTLIGEN SLIPPER VI DESSA FULA J***A BILAR! smile

När man har tråkigt så måste jag erkänna att ja räknar hur många svenska bilar jag ser på E6an på 5 min wink antar att siffran kommer halveras nu! =P

Tråkigt för dom arbetslösa.. Men nu lär rätt många få prova på nått annat än just SAAB smile

Tråkigt att höra folk säga så om Saab. Det är ändå ett Svenskt märke. Måste fråga dig vad tycker du om din egna bil? Kia? hmmmm tänk hur många som blir arbetslösa. och hur många företag som måste sparka folk för att dom inte säljer saker till saab länge.

Kolla min forum signatur kompis? Kian står och dammar!

Jag vill se, jag vill se, jag vill se big_smile Du har haft den signaturen länge nu tongue Men jag vill se big_smile
(Bilen alltså..)

OEM <3

956 Inlägg
3 januari 2010
doch skrev:
Glader9991 skrev:
doch skrev:

Mvh Demir

Okej cooling smile Vi ska inte kriga om vem som kör vad. Vem som har vilken IQ. Vem som påverkas o.s.v..

Men först och främst. Svara på vafan IQ har med min åsikt att jag ogillar SAAB och göra? Jag sa att de va synd om dom anställda. Men jag hatar själva "bilen". Okej! Om du tycker jag har låg IQ för de så undrar jag vad din IQ är som tycker IQ har med åsikter och göra.

Sen sa jag inte att du och alla hade kallat alla idioter. Jag jämförde. Jag tar din lilla "IQ" sak som kränkning. Och jämförde "Du har låg IQ" med "Du är idiot"

Och kom ihåg. Ett företag dör ut. Ett annat föds.. Så fungerar världen. Oavsett finans kris eller inte. Ett företag är som ett liv eller tändsticka. De föds/antänds, lever/brinner, dör/slocknar.

GM föddes. Va världens störsa och första motor-företag. Nu för de. Tror desamma kommer hända med många andra företag

Mvh / Demir!

Vem har sagt att jag är en "Cooling"? Och vad har jag gjort för att vara det?

Jag kommenterade inte din IQ. Jag skrev: Oftast så är det personer med "lägre IQ än snittet".
Oftast. Inte att det är så och alltid. Men jag ser en tendens att de som skriver sådana inlägg ser inte till helheten, utan bara att själva märket försvinner.

Sen sa du inte de var synd om de anställda, du sa: "Tråkigt för dom arbetslösa.."
Alltså tråkigt för de som redan är arbetslösa, inte de som jobbar/jobbade på fabriken.

Och varför hatar du själva bilen? Den är varken sämre eller bättre än någon annan.
Åter igen, har inte sagt att DU har låg IQ.

Jaså? Så ett företag måste dö ut? Vi har många företag i Sverige som är ålderdomliga med lever fortfarande idag.

"Nu för de." Vad för de för något?

doch skrev:
Edit: + en SAAB 95 aero-raket-sport-JAS skit bil ska vara ett försök till sportbil wink tänk på de. Vi kan jämföra en BMW 525 med en SAAB kombi 2,5a wink

Vad får det att vara en skit bil? Det är inget försök till en sportbil? 9-5 finns inte i 2,5L.
Senast redigerat av Glader9991 (3 januari 2010)

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
Glader9991 skrev:
doch skrev:
Glader9991 skrev:

GM föddes. Va världens störsa och första motor-företag. Nu för de. Tror desamma kommer hända med många andra företag

Mvh / Demir!

Jag kommenterade inte din IQ. Jag skrev: Oftast så är det personer med "lägre IQ än snittet".
Oftast. Inte att det är så och alltid. Men jag ser en tendens att de som skriver sådana inlägg ser inte till helheten, utan bara att själva märket försvinner.

Sen sa du inte de var synd om de anställda, du sa: "Tråkigt för dom arbetslösa.."
Alltså tråkigt för de som redan är arbetslösa, inte de som jobbar/jobbade på fabriken.

Och varför hatar du själva bilen? Den är varken sämre eller bättre än någon annan.

Jaså? Så ett företag måste dö ut? Vi har många företag i Sverige som är ålderdomliga med lever fortfarande idag.

doch skrev:

Vad får det att vara en skit bil? Det är inget försök till en sportbil? 9-5 finns inte i 2,5L.

Tryck inte ord i mun på mig! :S

Fyfan som jag ogillar dig redan. Ja menade synd om dom som blir arbetslösa men skrev de annorlunda...
Lägg ner de snacket nu! Endast omoget att böla över gamla SAAB på detta viset de går till i denna tråden! Shit happens. Att böla löser inget.

Släpp de och gå vidare! Personligen är jag med stolt över Koenigsegg. Men de är en smak sak!
Tror heller inte Sverige kommer sjunka till botten för SAAB! De kommer komma nya företag, så f.d SAAB fabrikanterna får jobba på! En annan sak som kanske gör dig glad? De kanske inte kommer nya SAAB modeller. Men dom gamla stannar kvar. SAAB stannar kvar för dom som vill de! För den som gillar märket kommer antagligen köpa sig en begagnad!

Skit ful SAAB du äger btw! smile Ska du döda mig för min åsikt? Hoppas verkligen inte! Dåligt försök att imitera Porsche enligt mig! Och de är min åsikt. Ibland får man tåla dåliga åsikter wink.
Många hatade min Kia! De va min första bil. Men de va dom som körde runt i små Audi bilar som drog o slet när komponent efter komponent rasade i deras bilar. Vi får se vem som skrattar sist nu när jag snart ska göra projekt av Kian! wink. Just nu drar jag rundor i en -09, svart BMW 335a. 19" BBS fälgar, sänkt, sportluftfilter för ljudet och looken under motorhuven samt sportavgas system!

Vet att du kommer svara rätt surt på detta. Men jag lägger i alla fall ner! smile Orkar inte bry mig mer!

mvh / Demir!

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
Bjork skrev:
doch skrev:
sport skrev:
Tråkigt att höra folk säga så om Saab. Det är ändå ett Svenskt märke. Måste fråga dig vad tycker du om din egna bil? Kia? hmmmm tänk hur många som blir arbetslösa. och hur många företag som måste sparka folk för att dom inte säljer saker till saab länge.

Kolla min forum signatur kompis? Kian står och dammar!

Jag vill se, jag vill se, jag vill se big_smile Du har haft den signaturen länge nu tongue Men jag vill se big_smile
(Bilen alltså..)

Jag avstår faktiskt smile.

Tycker en hel del bil-pojkar är så otroligt "fjortis" av sig här på "garaget". Hade den uppe i en dag. De räckte för mig! tongue Fick direkt massa negativa kommentarer.

En av dom glömmer jag aldrig!

"LoL. Kör runt i en BMW (blatte mitt i vägen), med 306 hkr +++ som andra bil, direkt efter en Kia. Säkert inte hans".

Hört om "S.A"?? smile Svenska Avundsjukan! Rensa garaget från töntarna som är avundsjuka och inte tror på att andra faktiskt kan lyckas med sitt liv! Har förresten en polare med utländsk bakgrund. Grov svenska brytning. Vem som helst skulle kunna tro att han är "En av dom wannabe gangster blattarna".

Den killen kör runt i en Porsche Cayenne Turbo S -07 wink

Tack för mig / Demir
Senast redigerat av doch (3 januari 2010)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
3 januari 2010
sport skrev:
doch skrev:
YEEEEEEEEEESSSSSSSS!!!!! big_smile ÄNTLIGEN SLIPPER VI DESSA FULA J***A BILAR! smile

När man har tråkigt så måste jag erkänna att ja räknar hur många svenska bilar jag ser på E6an på 5 min wink antar att siffran kommer halveras nu! =P

Tråkigt för dom arbetslösa.. Men nu lär rätt många få prova på nått annat än just SAAB smile

Saab är svensk och opel är tyskt!

Jo tjenare, båda har varit under amerikanernas styre väldigt länge och opel sålänge som dom byggt bilar, så nej saab är inte svenskt utan det är amerikanskt.

Sen att det kommer härifrån och folk jobbar på saab i sverige betyder det inte att det är svenskt.

22 Inlägg
3 januari 2010
Exclusive: Spyker CEO On Saab's FutureSome Saab Dealers Would Take Spyker Cars, No Dealer Reductions Planned http://autos.aol.com/article/spyker-ceo-on-saab

http://www.spykerowner.com/forum/spyker … aab-7.html

Avstängd
268 Inlägg
3 januari 2010
Turbomatte skrev:
sport skrev:
doch skrev:

Jo tjenare, båda har varit under amerikanernas styre väldigt länge och opel sålänge som dom byggt bilar, så nej saab är inte svenskt utan det är amerikanskt.

Sen att det kommer härifrån och folk jobbar på saab i sverige betyder det inte att det är svenskt.

+1. Fast ursprunget svenskt.

Inget o vara stolt över iofs. Saab gick till graven. Uppfyllde inte kraven. En läxa för dom som kanske inte tänker efter så noggrant. "Vi" valde trots allt att ge bort de till U.S.A. smile Så så himla bra kan de inte vara!

Nae! smile Bayerische Motoren Werke! BMW. Där snackar vi ett bilmärke som räcker att äga för att vara stolt! smile Tyskarna har gjort bra ifrån sig med att starta de i tyskland, hålla de i tyskland och låta de förbli tyskt! Resultat? De håller i sig!

BMW ser inte ens skuggan av att behöva läggas ner! smile Och de spelar ingen roll om Z4 görs i USA. Företaget ägs fortfarande av Tyskland!

btw. Fjantigt att anmäla mig för mina åsikter wink sluta böla!

______________________________________________________________________________________
Uppenbarligen läste du inte eller förstod inte den tydliga regel du flera ggr brutit emot...
Det handlar inte om dina åsikter i ensak utan hur du uttrycker dem... du kan läsa på regeln här igen;

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

// Moderator
______________________________________________________________________________________

33 Inlägg
3 januari 2010
Jag tycker att det är synd att något som vi (några av oss iaf) är stolta över går i graven, alla som blir arbetslösa..

Men samtidigt tycker jag att jag kan lägga mina pengar på något annat än en ny bil..
300-, 400-, 500 TUSEN är mycket för oss i "mellanklassen"..

Hade faktiskt hoppats på ett köp men det blir som det blir tyvärr och det finns nästan ingenting som vi kan göra nu...

BTW! Alla har sina egna åsikter. Det är ju bra, eller? Annars hade livet sugit..
Personligen tycker jag att man inte ska överdriva med att yttra sig om dem, typ hoppa på "YEEEEEEEEEESSSSSSSS!!!!!".. Dem som faktiskt är/blir drabbade blir kränkta!

Our Greatest Glory Is Not In Never Failing..
But In Rising Everytime We Fall!

93 Inlägg
3 januari 2010
Turbomatte skrev:
sport skrev:
doch skrev:

orka vara så noga. ska du gå in på mer detaljer? jag kallar Saab svenskt allafall pga tillverkas här och kommer härifrån.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2010
Det här avgör Saabs framtid
http://www.expressen.se/motor/1.1563705 … -i-konkurs

GM-konkurs
Mycket talar för att General Motors försätts i konkurs den 31 maj. Då gäller det att Saabs rekonstruktion står stark för att kunna driva Saab vidare tills dess att en köpare lägger ett bud till den amerikanske förvaltaren.
Fritz Henderson
Om inte General Motors efterskänker skulder på i storleksordningen 10 miljarder kronor till Saabs nya ägare finns det inte en chans att någon har råd att köpa. Henderson kan bestämma om Saab ska gå i konkurs.
Fiat-budet
Det finns ett bud på Saab från kinesiska Geely - men Henderson vägrar att sälja. I stället kan Fiats köp av GM Europa vara ett sätt för Saab att komma undan. Men då väntar kraftiga nedskärningar och troligen sammanslagning med något annat märke - till exempel Opel eller Alfa Romeo

Jag trodde faktiskt inte GM var så nära konkurs, visst, amerikanska staten är väl ägare till GM nu, med så mycket pengar som lånats ut, men GM verkar ju vara på återhämtning, dessutom säljer de över 1½ miljon bilar om året i Kina nu...

Det är 3ggr så mycket som Volvo säljer totalt, och ändå klarar Volvo sig rätt bra nu...

Då har jag ändå inte räknat in den inhemska marknaden i USA, där det säljs ca 12 miljoner bilar (fördelat på alla märken) nu i lågkonjukturen.
Senast redigerat av TurbOla (3 januari 2010)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

956 Inlägg
3 januari 2010
doch skrev:
Glader9991 skrev:
doch skrev:

Mvh / Demir!

doch skrev:

Tryck inte ord i mun på mig! :S

Fyfan som jag ogillar dig redan. Ja menade synd om dom som blir arbetslösa men skrev de annorlunda...
Lägg ner de snacket nu! Endast omoget att böla över gamla SAAB på detta viset de går till i denna tråden! Shit happens. Att böla löser inget.

Släpp de och gå vidare! Personligen är jag med stolt över Koenigsegg. Men de är en smak sak!
Tror heller inte Sverige kommer sjunka till botten för SAAB! De kommer komma nya företag, så f.d SAAB fabrikanterna får jobba på! En annan sak som kanske gör dig glad? De kanske inte kommer nya SAAB modeller. Men dom gamla stannar kvar. SAAB stannar kvar för dom som vill de! För den som gillar märket kommer antagligen köpa sig en begagnad!

Skit ful SAAB du äger btw! smile Ska du döda mig för min åsikt? Hoppas verkligen inte! Dåligt försök att imitera Porsche enligt mig! Och de är min åsikt. Ibland får man tåla dåliga åsikter wink.
Många hatade min Kia! De va min första bil. Men de va dom som körde runt i små Audi bilar som drog o slet när komponent efter komponent rasade i deras bilar. Vi får se vem som skrattar sist nu när jag snart ska göra projekt av Kian! wink. Just nu drar jag rundor i en -09, svart BMW 335a. 19" BBS fälgar, sänkt, sportluftfilter för ljudet och looken under motorhuven samt sportavgas system!

Vet att du kommer svara rätt surt på detta. Men jag lägger i alla fall ner! smile Orkar inte bry mig mer!

mvh / Demir!

Väldigt dåligt sätt att "skriva det annorlunda" på. Misstolkas till 99,9%.
Jag har inte bölat över Saab? Gammalt? Det finns ju fortfarande?

Tackar. Nej det ska jag inte. Lite offtopic där bara.

Btw. så gillar jag dig till motsatsen mot dig. För du är en schysst och trevlig kille lixsom. När dina argument tar slut går du på mig och min bil.

Just nu drar jag rundor i en Turbo X med 370 häst. Ska vi raca?cool
Senast redigerat av Glader9991 (3 januari 2010)

9 108 Inlägg
3 januari 2010
doch har fått en varning och undanbedes att skriva mer i den här tråden så back to topic..

Läste länken Turb0la visadeoch det är lite det jag funderat över länge nu.. Dom vill helt enkelt inte att SAAB ska finnas kvar av personliga skäl.. Förståeligt på ett sätt men samtidigt så är det ju en såpass liten biltillverkare.. Jaja vi får se hur det går!

876 Inlägg
3 januari 2010
MilleN skrev:
doch har fått en varning och undanbedes att skriva mer i den här tråden så back to topic..

Läste länken Turb0la visadeoch det är lite det jag funderat över länge nu.. Dom vill helt enkelt inte att SAAB ska finnas kvar av personliga skäl.. Förståeligt på ett sätt men samtidigt så är det ju en såpass liten biltillverkare.. Jaja vi får se hur det går!

men den länken är från 10 maj 2009 och Fritz Henderson är inte längre VD. Så mycket kan ha ändrats sen dess.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2010
lindell90 skrev:
men den länken är från 10 maj 2009 och Fritz Henderson är inte längre VD. Så mycket kan ha ändrats sen dess.

Det har du rätt i, missade jag. hmm
Står dagens datum överst så jag trodde det var färska nyheter.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök