3021
Sök

100126: SPYKER köper SAAB - 100223: Affären helt avslutad

682 Inlägg
7 januari 2010
Nä vi får helt enkelt kämpa för underleverantörernas skull nu, skall köpa en saab och försöka gynna dom med köp av deras reserv delar etc.

22 Inlägg
7 januari 2010
Grattis! big_smile

Founder skrev:
Jag hjälper i alla fall SAAB så gott jag kan, beställde en ny 9-5 kombi med all extra utrustning som går att välja till idag! smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/731/832934_vqpzmi.jpg

22 Inlägg
8 januari 2010
Formel 1-sjef Bernie Ecclestone (79) er med som partner i et nytt bud på Saab, melder BBC fredag morgen

Etter at budfristen gikk ut torsdag står GM igjen med fem budgivere på Saab. I tillegg til budet fra Genii er disse budgiverne på banen: smile

Spyker
Budet fra Spyker Cars har vært kjent en tid. Dette er selskapets tredje bud på Saab. Også Spyker ønsker å benytte seg av forretningsplanen som ble utviklet av Koenigssegg.

Merbanco Merbanco Merchant Banking består av en gruppe finansfolk fra USA og Sverige. Gruppen var en av de første som viste sin interesse for den svenske bilprodusenten. I høst tapte gruppen kampen om å få gå i nærmere forhandlinger med GM. Den muligheten gikk nemlig til Koenigsegg.

Samuelsson – Nygren
Tidligere konsernsjef for lastebilprodusenten Man, Håkon Samuelsson, leder et bud fra svenske investorer. Med seg på laget har han blant annet den tidligere Saab-sjefen Jan Nygren.Ifølge den svenske avisen Dagens Industri planlegger Samuelsson og Nygren å nedskalere Saab til et mindre selskap.

AWMS
AWMS Acquisitions Inc. er et selskap basert i Florida i USA. Ifølge Saabs United ledes selskapet av Al Weintraub.

http://e24.no/utenriks/article3454664.ece
Senast redigerat av TheNorwegianStig (8 januari 2010)

682 Inlägg
8 januari 2010
TheNorwegianStig skrev:
Formel 1-sjef Bernie Ecclestone (79) er med som partner i et nytt bud på Saab, melder BBC fredag morgen

Etter at budfristen gikk ut torsdag står GM igjen med fem budgivere på Saab. I tillegg til budet fra Genii er disse budgiverne på banen: smile

Spyker
Budet fra Spyker Cars har vært kjent en tid. Dette er selskapets tredje bud på Saab. Også Spyker ønsker å benytte seg av forretningsplanen som ble utviklet av Koenigssegg.

Merbanco Merbanco Merchant Banking består av en gruppe finansfolk fra USA og Sverige. Gruppen var en av de første som viste sin interesse for den svenske bilprodusenten. I høst tapte gruppen kampen om å få gå i nærmere forhandlinger med GM. Den muligheten gikk nemlig til Koenigsegg.

Samuelsson – Nygren
Tidligere konsernsjef for lastebilprodusenten Man, Håkon Samuelsson, leder et bud fra svenske investorer. Med seg på laget har han blant annet den tidligere Saab-sjefen Jan Nygren.Ifølge den svenske avisen Dagens Industri planlegger Samuelsson og Nygren å nedskalere Saab til et mindre selskap.

AWMS
AWMS Acquisitions Inc. er et selskap basert i Florida i USA. Ifølge Saabs United ledes selskapet av Al Weintraub.

http://e24.no/utenriks/article3454664.ece

tack för informationen, den har jag missat, personligen hoppas jag på att GM säljer saab och låter dom överleva, som Spyder sa på Nyheterna i morse (svt 1) saab är ett 60 års gammalt företag som tillverkar bilar i sin egen klass och förtjänar att hållas vid liv.

Handledare
1 481 Inlägg
8 januari 2010
Jaha nedläggningen påbörjad då. Helt uppenbart att GM inte har en tanke på att sälja Saab. Man är tydligen livrädda för att saab:s teknik hamnar utanför GM:s sfär.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6398712.ab

956 Inlägg
8 januari 2010
saab_sonett skrev:
Jaha nedläggningen påbörjad då. Helt uppenbart att GM inte har en tanke på att sälja Saab. Man är tydligen livrädda för att saab:s teknik hamnar utanför GM:s sfär.

Gevalia lättrostat(Opel) ska väl utnyttja de.

682 Inlägg
8 januari 2010
Glader9991 skrev:
saab_sonett skrev:

precis ingen av er Opel ägare skall ta åt er nu, men det ända jag har hört om Opel är att dom är Skit bilar, flickans syrras pojke har en -99/00 vectra redo för skroten pga rost.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 januari 2010
Hoppas att GM dör, dom är ju för fan helt jävla störda i huvudet, jäva fittor mad mad

956 Inlägg
8 januari 2010
jesper_NA skrev:
Glader9991 skrev:
saab_sonett skrev:

precis ingen av er Opel ägare skall ta åt er nu, men det ända jag har hört om Opel är att dom är Skit bilar, flickans syrras pojke har en -99/00 vectra redo för skroten pga rost.

Tycker vi inte ska kritisera dess bilar. Det är fegt. Men på det sättet GM och Opel spelar mot Saab är oerhört fult. Opel vill säkert ha Saab ur bilden, för det är konkurrens. Och då ska vi inte glömma att Saab har gett den kvalitén Opel har idag, deras turbo motor. Jämför Saab mot Opel runt nån gång på 1980-1990 talet, mot idag. Så här gör man åter igen en klassisk GM. Suger ut precis allt, ska ha de godaste själv. Utnyttja så mycket det går. Sen dumpa skiten. Fruktansvärt fult gjort tycker jag.

373 Inlägg
8 januari 2010
Glader9991 skrev:
jesper_NA skrev:
Glader9991 skrev:

Tycker vi inte ska kritisera dess bilar. Det är fegt. Men på det sättet GM och Opel spelar mot Saab är oerhört fult. Opel vill säkert ha Saab ur bilden, för det är konkurrens. Och då ska vi inte glömma att Saab har gett den kvalitén Opel har idag, deras turbo motor. Jämför Saab mot Opel runt nån gång på 1980-1990 talet, mot idag. Så här gör man åter igen en klassisk GM. Suger ut precis allt, ska ha de godaste själv. Utnyttja så mycket det går. Sen dumpa skiten. Fruktansvärt fult gjort tycker jag.

-------------------------------------
Bra sagt Glader9991!När det nu äntligen börjar hända saker(ngra köpare på g) så avecklar GM SAAB.Ja GM är fega minst sakt =/

Spyker är en av dessa ev köpare ja  varför får dessa inte köpa då??!!

''Hugin-Hachiko''

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 januari 2010
Och dessutom är det spykers 3e bud, GM är ju fan sjuka i skallen mad

blacken
8 januari 2010
Funkiee skrev:

Nej dom är inte så "sjuka i hövvet" utan det är bara den kära kapitalismen som agerar.

587 Inlägg
8 januari 2010
jesper_NA skrev:
Glader9991 skrev:
saab_sonett skrev:

Och jag har en -77a som är nästintill rostfri, kan det ha nåt med skötsel att göra?
Surt är det hursom att Saab läggs ned , jag tycker det är bra bilar trots att jag bara ägt en 900 för många år sen.

682 Inlägg
8 januari 2010
einherjer skrev:
jesper_NA skrev:
Glader9991 skrev:

Och jag har en -77a som är nästintill rostfri, kan det ha nåt med skötsel att göra?
Surt är det hursom att Saab läggs ned , jag tycker det är bra bilar trots att jag bara ägt en 900 för många år sen.

men 9-10 år vi har en Ford mondeo 99a som är vanvårdad knappt någon rost alls, om man sköter vad som helst rostar det knappt men har man det som bruks bil kör på vintern med saltade vägar visar det klart vilken kvalitet olika märken satsar på. men tur för dig att din e fräsh. smile

682 Inlägg
8 januari 2010
Glader9991 skrev:
jesper_NA skrev:
Glader9991 skrev:

jo precis på tal om motorer, saab gör ju verkligen bra motorer, om inte jag har fel var dom först att serietilverka turbo bilar.

men saken står klar skall aldrig sponsra GM på något sätt när dom håller på så här.

682 Inlägg
8 januari 2010
Funkiee skrev:
Hoppas att GM dör, dom är ju för fan helt jävla störda i huvudet, jäva fittor mad mad

lite brutalt men jag skulle inte tacka nej till att dom går i konkurs inom snar framtid. hoppas det kommer bli jävligt dyrt för dom att lägga ner saab och resten av deras försäljning kommer gå åt pipan.

5 111 Inlägg
8 januari 2010
Hur många människor tror ni blir utan jobb om hela GM skulle gå under då?
Och JA, det kommer även drabba Sverige i slutänden.

4 001 Inlägg
8 januari 2010
Funkiee skrev:

du får 50 spänn för din 9-5

edit 1: du får 100 spänn

edit 2: du får 200 spänn
Senast redigerat av kolvas (8 januari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

987 Inlägg
8 januari 2010
Glader9991 skrev:
jesper_NA skrev:
Glader9991 skrev:

Själv har jag en -97a opel vectra som enbart är rostig i skärmkanterna, inte ens rostfläck under eller någonting.. =] Du tror inte det beror på hur man sköter det då? pannbiff

i like it load

4 001 Inlägg
8 januari 2010
kolvas skrev:
Funkiee skrev:

du får 50 spänn för din 9-5

edit 1: du får 100 spänn

edit 2: du får 200 spänn

Sådär Funkiee, nu har du fått 3 bud så nu måste du sälja annars är du fan sjuk i skallen

enligt din egen teori iaf.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök