2576
Sök

Hur viktigt tycker du att bra ljud/sterio är?

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Har tänkt på en sak.. Vissa lägger ju ut flera tusen på sitt ljudsystem i bilen, å vill verkligen ha toppenljud.
Andra vill ha tidsenligt för bilen. Och vissa skiter mer eller mindre i billjudet, och gör som mig.. Alltså far te närmsta skrot och köper första bästa bandare, och 1-4 hela högtalare..

Så, hur gör ni? Och hur viktigt är det för er?

----------------Våga Vägra Volvo----------------

1 400 Inlägg
20 december 2009
Lägger ut fruktansvärt mycket pengar på bil ljud. Största anledningen är väl att jag vill testa så mycket som möjligt och få egen erfarenhet ha märket (varan) + att jag har ganska många bilar att leka med.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
20 december 2009
För mig är inte ljud så speciellt viktigt.
Tycker att det som sitter orginal i Golfen låter tillräckligt bra. Lägger hellre pengarna på annat tongue

Allt för den där jävla hatten!

4 693 Inlägg
20 december 2009
Lånar pengar till billjud när det kniper roll
Senast redigerat av Softis (20 december 2009)

Booyakasha!

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
20 december 2009
är rätt nöjd med Saabs originalgrejor faktiskt. har bara som krav att jag ska kunna spela metal hyfsat högt utan att det blir skränigt och det kan jag smile Lägger hellre pengarna på trim

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Bärs!
3 456 Inlägg
20 december 2009
Det är viktigt, men det är inte prio #1.

Garaget.org peakade 2008.

1 798 Inlägg
20 december 2009
Inte några jättesummor men visst en sjyst cd ska de iallafall vara o kanske en bas

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 december 2009
Köper bil efter hur mycket stereo som får plats i den, så jag prioriterar det rätt högt wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

517 Inlägg
20 december 2009
Det beror väl lite på vad man har för bil...

Har man en sportbil och är ute efter prestanda så tynger man ju ogärna ner bilen med en massa högtalare och baslåder.
Vissa som har lite äldre muskelbilar brukar nöja sig med motorljudet smile

Personligen så tycker jag det inte är så noga om man har något värsting system med glasklart ljud i bilen så jag har hellre ett bra system hemma som man kan lyssna på i lugn och ro utan en massa vägbuller och vindsus.

Men jag funderar på att skaffa mig en lite äldre glidarbil och då lär man väl ha lite underhållning när man slö-puttrar om kring på stan smile

1 400 Inlägg
20 december 2009
Softis skrev:
Lånar pengar till billjud när det kniper roll

lollollol så ska det låta lollol Pucko:P

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
20 december 2009
Har ju blivit en del pengar på ljudet till bilen då vi har tävlat i BassRace..
För mig så har ljudet blivit en viktig del i det hela.. Jag är ganska kräsen
och kan lätt störa mig på andras ljud om dom ex. inte har ställt in det eller
att plåten bara vibrerar sönder och det låter illa..

Satsar både på utställning och bra billjud :]

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!

1 468 Inlägg
20 december 2009
anpassar bilen efter ljudet och lägger alla kronor jag får över på lite grövre kablar och sånt. så ljudet är högprioritet smile

7 120 Inlägg
20 december 2009
Några högtalare räcker egentligen för mig, men tackar aldrig nej till lite bas.. smile

16 197 Inlägg
20 december 2009
bilstereo?? nee sånt trams håller ja inte på me.. haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stahre
20 december 2009
jag älskar allt vad ljud heter, oavsett om det är hemma, i bilen eller på krogen! Är sjukt intresserad men tänker även på kostnaderna. Men det är mkt viktigt för mig, dock lägger jag inte ut typ 20-30k på ljudet i bilen, hitils har mitt kostat kanske 8 loppor och det räcker...

5 111 Inlägg
20 december 2009
Jag köpte en CD-spelare för att kunna lyssna på 50-talsrock i stället för raspiga radiostationer som bara sänder lady gaggig och sån skit. Inte för bättre ljud. Originalhögtalarna i brädan och 80-tals boxhögtalarna i bakrutan behölls. Mer är jag inte intresserad av. Däremot så förstår jag ju att det finns de som har billjud som hobby och visst respekterar jag dem, men andra är ju uppenbart bara intresserade av att basa lite för fjortisarna nere på stan och det är ju bara löjligt...

2 337 Inlägg
20 december 2009
Än så länge har originalljudet varit tillräckligt bra för mig (med undantag av min -94 Vento), så mina krav ligger inte högre än så. Jag vill kunna lyssna på musik i bilen och dra på med lite volym utan att det låter kasst, vilket har varit möjligt.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 december 2009
Går det att lira rock n roll så är det bra men visst skulle man inte tacka nej till ett hifi system heller big_smile

Rock'n Roll

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
20 december 2009
Tyckte det var kul med dunk i bilen när man var yngre big_smile
Nu blir de oftast bara att man byter ut huvudenheten till nån med usb/mp3. Eller som i BMW:n en usb interface till cdväxlaringången.
Jag lägger hellre ner pengar på andra saker till bilarna, har man två V8or får man ju tanka ibland också cool

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 283 Inlägg
20 december 2009
Beror på vilken bil det gäller.

R.I.P. Michael Jackson!

Sök