den är perfekt för fronteran så batteriet är inget fel på.. ska ut igen nu o kika lite på fronteran... se om jag hittar nått.. men du.. du kan testa och koppla bort polerna från batteriet.. och koppla startkablar på den.. svart- på chassiet röd+ till startmotorn.. kolla om den startar då.. så ser du om dina kablar tjuvar nån stanns..
OK ja jag fick de intrycket också Hmm skulle man ju faktiskt kunna pröva, det blir att testa det imorn bitti, satt batteriet på laddning nu över natten så de ska va helt fullt också. Har du kollat igenom kablarna till startmotorn än?
OK ja jag fick de intrycket också Hmm skulle man ju faktiskt kunna pröva, det blir att testa det imorn bitti, satt batteriet på laddning nu över natten så de ska va helt fullt också. Har du kollat igenom kablarna till startmotorn än?
har satt dit ny kabel mellan generatorn o startmotorn.. var ej 100% klar.. så imorgon blir de o fortsätta
Ok, men kabeln till startmotorn var fin eller? samt jorden ifrån startmotorn..? Jag ska nog testa o plocka bort mina stift imorn och se hur dom ser ut.
Ok, men kabeln till startmotorn var fin eller? samt jorden ifrån startmotorn..? Jag ska nog testa o plocka bort mina stift imorn och se hur dom ser ut.
den va klen.. tycker jag.. jord ska jag åxå byta imorgon..mina stift var nya så de va inga problem..
Okidoki! Ska titta över mina kablar lite också, men tycker den är lite bökig att skruva med de e ju så satans trångt=)
min är ej så trång.. vilken årsm är din? ligger startmotorn underr eller över motorn på din
Jag har en -96:a, dudå? har inte hunnit kolla var startmotorn sitter har haft fullt upp idag, ska kila ut en sväng snart och kolla lite, sen imornbitti ska jag pröva med en startkabel till startmotorn och en kabel till chassit så de blir ordentligt med jord.
har dom här motorerna något kallstartsystem? brukar på dieslar med mekanisk pump kunna sitta en solenoid som avancerar tändningen vid kall motor. kollat om ni har detta samt att det funkar som det ska? skulle tipsa om att ni kikar på www.opelsportclub.com/forums där finns mycket kompetent folk att fråga.
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
har dom här motorerna något kallstartsystem? brukar på dieslar med mekanisk pump kunna sitta en solenoid som avancerar tändningen vid kall motor. kollat om ni har detta samt att det funkar som det ska? skulle tipsa om att ni kikar på www.opelsportclub.com/forums där finns mycket kompetent folk att fråga.
kan vara så..bara man visste vart den är på opeln.. men ska leta mig fram... japp jag har skrivit på opelsport me..
Va händer om du tar ett glödstift o doppar själva stiftet i olja o sätter kontakten o jordar mot blocket samtidigt som du vrider på nyckeln för att glöda?
Va händer om du tar ett glödstift o doppar själva stiftet i olja o sätter kontakten o jordar mot blocket samtidigt som du vrider på nyckeln för att glöda?
den glöder som bara den.. har testat.. funkar prima..
Då kan de va så att dieselpumpen har kastat in handuken. Då e de bara o ta ner den o lämna in den på provtryckning. Samtidigt så tar man med spridarna. Pumpen kan va sleten.
Då kan de va så att dieselpumpen har kastat in handuken. Då e de bara o ta ner den o lämna in den på provtryckning. Samtidigt så tar man med spridarna. Pumpen kan va sleten.
mm ska testa de.. har en kompis som får provtrycka den.. se om de e den som spökar..
Har ni kollat pumpen? E lite nyfiken på resultatet bara.
tja.. har kollat hela JÄ***A bilen ingen fel.. allt.. men samma sak.. så jag löste de på ett sätt.. Sålde den :S snackade med en kille (mekaniker) han hade 2 frontera hos sig bytte nästa allt men den startar ej när de e minusgrader..han fixade aldrig felen.. han sa att de va nått tabbe som opel gjort på fronteran.. om man kan lita på han.. jaa de e upp till var o en..
kan det vara dieseln som orsakar detta? Om det är för stor procent biodiesel inblandad kan den bli tjock, då klarar inte pumpen suga upp den. Bara en tanke...