3386
Sök

Värmen slutat fungera

jabaär
103 Inlägg
22 december 2009
Karninger90 skrev:
Bytte vattenpumpspackningarna och termostat häromkvällen, sen när jag tog ut den och åkte på kvällen så funkade värmen som den alltid gjort innan, sen på morgonen åkte jag iväg och märkte att ingen värme kom även när den va uppe i rätt temperatur. Slangarna som går in i coupén är kalla när motorn är varm.

Återigen så är tråden hans och skall besvaras till honom i första hand , efterkonstruktioner kommer man inte långt med.  men vi släpper det .

Whatever :)
1 652 Inlägg
22 december 2009
Om båda slangarna är kalla så verkar de ju inte vara något problem med värmepaketet.. utan de måste ha blivit en propp i turen.. alltså slangen som är längst ned.. så testa med att tryck systemet baklänges.. kan ha klaggat igen i motor?

Karninger90 skrev:
Bytte vattenpumpspackningarna och termostat häromkvällen, sen när jag tog ut den och åkte på kvällen så funkade värmen som den alltid gjort innan, sen på morgonen åkte jag iväg och märkte att ingen värme kom även när den va uppe i rätt temperatur. Slangarna som går in i coupén är kalla när motorn är varm.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

erixon89
22 december 2009
Du borde rensa systemet ett par gånger med vattenslang eller liknande så du får bort all smuts om det finns någon.

52 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
ställde in bilen i garage på natten och satt på motorvärmare hela natten. På morgonen gick jag ut och startade den en stund innan jag skulle åka. när jag kom ut fanns det värme i bilen. Troligen blivit någon propp någonstanns. Tack för all hjälp ändå smile

Sök