3488
Sök

Monteringsråd/Ljusbilds Råd. SIM Extraljus.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Skall köpa 5st SIM extraljus med blått glas. Dock är jag lite osäker vad jag skall köra med för typ och var. Det är där ni kommer in, hehe. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/824462_unb80h.jpg

Själv tror jag på ALT 1 sen kommer ALT 3.

Vad tycker ni som har lite mer erfarenhet av just denna typ av extraljus montage. smile

Tack på förhand.

/Markus
Senast redigerat av -Mackan- (23 december 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

173 Inlägg
23 december 2009
Jag skulle nog valt att ha alt.2. Detta för att de breda ska kunna se ner i diken så mycket som möjligt.

Vas ska du ha för lampor i dem? Jag själv har 55w xenon i mina 3 sim och de lyser såpass lång att man inte behöver någon pencil lampa alls, alltså har jag 3st "breda".

1 265 Inlägg
24 december 2009
alt 1 är väl bäst du får längd på ljuset och även bredd

20 Inlägg
27 december 2009
Alt 1, anser jag vara bäst.. Som jag förstår det så sätter du tre extraljus ovanför dom två på sidorna. Och för att få så bra ljusbild som möjligt LÅNGT bort behövs extraljus sitta högt, alltså tre Pencil extraljus längst upp och två på bredden nedanför big_smile.. Klockrent!

Med Alt 1 får du tre pencil extraljus och två breda, vilket kompletterar upp dina orginal helljus som oxå är "breda" varianter..

Kör hårt!

Living On The Edge

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 december 2009
Ja kör med 4st breda, tycker inte att de skulle behövas "pencil" ljus bild. Kör med 100wattare i varje o ja ser nog 3-400 meter:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Sök