3408
Sök

Volvo 940 ltt till fulltryckare?

44 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
#1
Hej hur konverterar men en lättyckare till fulltryckare? Antar att bränsletillförseln skilljer sig i största hand?

Hur mycket bränsle som kommer in när menar jag. Hjälp mig nu grabbar och flickor:D


Trafikledare
563 Inlägg
24 december 2009
#2
SÖK!



Det som skiljer är wastegaten och kanske även databoxarna, men det har jag ingen säker information på.
Kompisen laddar 0,7 i sin LTT och han har bara pyst upp laddet vid wastegaten. Annars är den helt orginal, och den spikar ingenting. En FTT laddar 0,5 orginal.

Jag laddar 1,38 i min LTT men min är inte orginal.. tongue
Senast redigerat av Melin (24 december 2009)

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

961 Inlägg
24 december 2009
#3
vad jag har läst mig till så kan man byta WG , även att BSR har en tryckklocka? som gör en LTT till FTT .. men söker du så finner du säkert de korrekta svaret smile

Pure DieselPower

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 december 2009
#4
det ENDA som skiljer mellan LTT och FTT i motorväg är TRYCKKLOCKAN på turbon.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

44 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
#5
Melin skrev:
SÖK!



Det som skiljer är wastegaten och kanske även databoxarna, men det har jag ingen säker information på.
Kompisen laddar 0,7 i sin LTT och han har bara pyst upp laddet vid wastegaten. Annars är den helt orginal, och den spikar ingenting. En FTT laddar 0,5 orginal.

Jag laddar 1,38 i min LTT men min är inte orginal.. tongue

okej! Jag får se om jag hittar mera info om detta:)


44 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
#6
NITROUS skrev:
det ENDA som skiljer mellan LTT och FTT i motorväg är TRYCKKLOCKAN på turbon.

okej! får tacka för svaret.smile


Pan
24 december 2009
#7
Fan vad alla ska bygga om till ftt. Varför inte chippa den och smälla upp laddet till 1 bar ? Kostar ju inget i princip. mvh
Senast redigerat av Pan (24 december 2009)

Trafikledare
563 Inlägg
24 december 2009
#8
Pan skrev:
Fan vad alla ska bygga om till ftt. Varför inte chippa den och smälla upp laddet till 1 bar ? Kostar ju inget i princip. mvh

Orginalklockan orkar inte hålla ladd på 1 bar...

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Timmerman
114 Inlägg
24 december 2009
#9
en gubbe på jobbat nämnde någon gång något som jag inte exkat minns men har svagt minne att det var någon baggisgrej så har man typ tjänat bra många hästar


242 Inlägg
24 december 2009
#10
är bara wg som skiljer.

Jävel
2 018 Inlägg
25 december 2009
#11
två brickor på wgn som skiljer. ja köpte en turbo från en ltt o satte på min, så ladda den bara o,3.. sen tog ja bort brickorna, så började den ladda 0.6 som vanligt igen.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Operatör
346 Inlägg
25 december 2009
#12
Melin skrev:
Orginalklockan orkar inte hålla ladd på 1 bar...

Myt? 1,3bar laddade då jag iaf.


Pan skrev:
Fan vad alla ska bygga om till ftt. Varför inte chippa den och smälla upp laddet till 1 bar ? Kostar ju inget i princip. mvh

FTT är lättare. Med den WG-klockan kan man ställa upp laddet sen då den är ställbar (gängstång). Iaf på de klockor jag sett. Har man bytt då så kan man senare chippa som ett andra steg.
Men jag kan hålla med dig om att det nog är lika bra att göra det steget på engång. Man lessnar på FTT rätt fort.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

Whatever :)
1 652 Inlägg
25 december 2009
#13
jaså inte.. jag ahr ett par Steg 1 chip till 940 ltt. och bilen var en pendlar bil innan, nu holkar den isig ca 2.5 liter min men som utan ladd.. smile

Pan skrev:
Fan vad alla ska bygga om till ftt. Varför inte chippa den och smälla upp laddet till 1 bar ? Kostar ju inget i princip. mvh

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
25 december 2009
#14
Hmm hur gick du förbi bar stoppet ?
För vissa bilar är ju programerade så att du inte kan ladda mer än 0.3, 0.6 etc..

pars skrev:
Melin skrev:
Orginalklockan orkar inte hålla ladd på 1 bar...

Myt? 1,3bar laddade då jag iaf.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser


Sök