Det som skiljer är wastegaten och kanske även databoxarna, men det har jag ingen säker information på. Kompisen laddar 0,7 i sin LTT och han har bara pyst upp laddet vid wastegaten. Annars är den helt orginal, och den spikar ingenting. En FTT laddar 0,5 orginal.
Jag laddar 1,38 i min LTT men min är inte orginal..
Senast redigerat av Melin (24 december 2009)
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
vad jag har läst mig till så kan man byta WG , även att BSR har en tryckklocka? som gör en LTT till FTT .. men söker du så finner du säkert de korrekta svaret
Det som skiljer är wastegaten och kanske även databoxarna, men det har jag ingen säker information på. Kompisen laddar 0,7 i sin LTT och han har bara pyst upp laddet vid wastegaten. Annars är den helt orginal, och den spikar ingenting. En FTT laddar 0,5 orginal.
Jag laddar 1,38 i min LTT men min är inte orginal..
okej! Jag får se om jag hittar mera info om detta:)
en gubbe på jobbat nämnde någon gång något som jag inte exkat minns men har svagt minne att det var någon baggisgrej så har man typ tjänat bra många hästar
två brickor på wgn som skiljer. ja köpte en turbo från en ltt o satte på min, så ladda den bara o,3.. sen tog ja bort brickorna, så började den ladda 0.6 som vanligt igen.
Fan vad alla ska bygga om till ftt. Varför inte chippa den och smälla upp laddet till 1 bar ? Kostar ju inget i princip. mvh
FTT är lättare. Med den WG-klockan kan man ställa upp laddet sen då den är ställbar (gängstång). Iaf på de klockor jag sett. Har man bytt då så kan man senare chippa som ett andra steg. Men jag kan hålla med dig om att det nog är lika bra att göra det steget på engång. Man lessnar på FTT rätt fort.