det steget vill nog ha minst 35mm2 kablar och GÄRNA ett extra batteri. sedan http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA … ;VGR=U4000 men det är rejält i underkant, nåt lägre får du inte gå (detta kräver ungefär samma i ström)
Senast redigerat av kalle_kalle (25 december 2009)
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Annars funkar ju ett begagnat steg! Vet en kille som ska sälja ett Sundown Audio saz-3000d kan kanske vara lite i verkant till dom basarna men man behöver ju inte gaina fullt...
de kommer ja att fixa.. en räcker de med ett batteri el måste ja ha ett till? ja kan tänka mig att lägga ut sju tusen om de skulle vara nödvändigt.
jahaja.... för dom pengarna får du ett Sundown Audio saz3000d! det lär driva på dom riktigt,riktigt fint! 3200rms i 1.33ohm vid 10.75volt.... specat till 3kw vid 1ohm
de kommer ja att fixa.. en räcker de med ett batteri el måste ja ha ett till? ja kan tänka mig att lägga ut sju tusen om de skulle vara nödvändigt.
jahaja.... för dom pengarna får du ett Sundown Audio saz3000d! det lär driva på dom riktigt,riktigt fint! 3200rms i 1.33ohm vid 10.75volt.... specat till 3kw vid 1ohm
Får man fråga hur slutsteget är uppmätt?
Det är sjukt mycket effekt om det skulle vara ren effekt vid så låg spänning på batterisidan.
Får man fråga hur slutsteget är uppmätt?
Det är sjukt mycket effekt om det skulle vara ren effekt vid så låg spänning på batterisidan.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Det känns som det är max effekt ingen ren användbar effekt för att få ut så mycket vid så låg batteri spänning.
Men jag kan ha fel men vill se en mätning innan jag tror på det.
MVH//Björn
Ska försöka få tag på de... specen är ju 3kw i 1ohm osäker på volten dock.. Hur som helst så är det grov effekt
Det är otroligt mycket effekt.
Tex ett DD Z2 steg ger ca 4200w vid 17V batterispänning och 2.5ohm belastning ren effekt men ger säkert ca 6000w vid max men det är ointressant för det går verken lyssna på eller spela högt med.