3903
Sök

Trimma audi S4 2,2t

40 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
hej på er alla, nu är det så att ja ska beställa en sen jul klapp till s4´n
tänkte om nån som kan lite mer än vad ja kan om trim osv, jag har hittat litte grejor
men skulle behöva litte råd o sånt av den som kan va man behöver o inte, tänkte  komma upp till
runt 4oohk så man slipper med nå kolv/stakar måste bytas osv... 

de ja tänkt att köpa(från h2mracing och cp-service)
*Turbo kit Kkk27
*3bars mapp sensor
*MSD 550cc spridare
*rs2 toppackning
*7a kammar
*Justerbar bränsletryckreg
*alu Intercooler
*slangar/rör osv...

1 867 Inlägg
27 december 2009
Bränsletrycksregulatorn behöver du inte, skippa den, satsa på original där och en riktig mappning.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 december 2009
Och ska du byta topplockspackningen så köp ingen special RS2 packning för dyra pengar, köp en ny originalpackning på VAG-handlaren istället.
Förut var RS2an den ända som hade stålpackningarna, men nu finns det bara stålpackningar att köpa, och jag kan nästan tro att många firmor tar extra betalt för en RS2 packning för att inte så många vet om det än.

I övrigt kan jag bara hålla med koop, onödigt att köpa ställbar btr, bättre att mappa bilen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

40 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
okej men då skippar jag  Bränsletrycksregulatorn, men kommer man upp i 4oohk med dom grejororna? tänkte ska man ha mer saker eller? och vad ...  men ja men Topplocks packningen går ju  på 7ookr på H2M va går en org på?

1 867 Inlägg
27 december 2009
Är det K27kitet från cp-service du ska köra med? Den turbon är inte riktigt lämpad för audis, då den inte tål speciellt mycket laddtryck. Audibilar kräver mycket laddtryck, ska du åka med 400hk under dom förutsättningar du nämner så får du ladda minst 1,8, då håller den inte länge.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

40 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
ja jag tänkte det. va ska man köpa ifrån annars? som vill ju att de ska hålla mer än nån månad..

40 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
ingen? skulle vilja veta mer innan man köper en massa saker och sen vissa det sig att man ändå behöver mer saker...

Ointresserad.
936 Inlägg
29 december 2009
Du kan inte prata med företaget om att byta ut turbon? Alltså 27:an mot något "fetare".

Bör ju gå.

Teabag appreciation club.

40 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
jag tänkte prata med motor nord i sundsvall för det är tänkt att bli mappning/bänkning där när det är klart..
men har kollat runt litte på agg och hitta en från turbobanditen. nån som vet om det är bra grejor därifrån? kollat på denna..
http://www.turbobanditen.se/shop/?artnr … ;cat_id=31
Senast redigerat av _NYLEN_ (29 december 2009)

Sök