3256
Sök

Byta stereo/huvudenhet samt högtalare i A6-97?

14 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Hej
Har precis köpt min fars A6 2.5 tdi som jag är otroligt nöjd med.
Nu är det så att det sitter en Gamma CC med endast kassett (ej cd-växlar kompatibla modellen) och jag funderar på att byta ut den.
Vill ju gärna att stereon skall smälta in i panelen.
Tipsa mig gärna.
De jag funderat på är
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386222

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=417144

Skulle vara otroligt glad om någon kunde tipsa mig,gärna med bilder på egen installation

Sen funderar jag även på att byta högtalare,vilka passar bra/har ni köpt?

Tack på förhand

6 851 Inlägg
27 december 2009
Antar att det är C4 karosen då detär en 97a. Isf. har du idag 4½" i framdörrarna som sitter monterade i portade platslådor.
Montera bort dessa plastlådor och montera 5.25", detta är ganska så lätt att få plats med på dessa bilar.

Du kan se min S6a med C4 kaross bland mina bilar. Även lite byggbilder för 6½" i framdörren.

14 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Antar att det är C4 karosen då detär en 97a. Isf. har du idag 4½" i framdörrarna som sitter monterade i portade platslådor.
Montera bort dessa plastlådor och montera 5.25", detta är ganska så lätt att få plats med på dessa bilar.

Du kan se min S6a med C4 kaross bland mina bilar. Även lite byggbilder för 6½" i framdörren.

Gick in och kollade på mekonomen med reg.nr och där står det kaross 4A.

1 867 Inlägg
27 december 2009
Titta här, det står mycket matnyttigt. http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … ers_a6.pdf

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

6 851 Inlägg
27 december 2009
MatteKarnaa skrev:
TT-Avant skrev:

Ser den ut ungefär som min S6a i karossen?

14 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
MatteKarnaa skrev:
TT-Avant skrev:

nja inte riktigt:) min är ingen kombi.Har tyvärr ingen 100% bild i huvudet på högtalarplaceringarna,men får ut och ta lite bilder sen.

6 851 Inlägg
27 december 2009
MatteKarnaa skrev:
TT-Avant skrev:
MatteKarnaa skrev:

nja inte riktigt:) min är ingen kombi.Har tyvärr ingen 100% bild i huvudet på högtalarplaceringarna,men får ut och ta lite bilder sen.

Kombi eller inte, skulle tro at det är samma model som jag hade iaf. Har för mej det va den ända A6 -97 nämligen, de ytte utseende m.m till -98an

14 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
MatteKarnaa skrev:
TT-Avant skrev:

Kombi eller inte, skulle tro at det är samma model som jag hade iaf. Har för mej det va den ända A6 -97 nämligen, de ytte utseende m.m till -98an

Okej! Stort tack.Har tyvärr inte så stor koll ännu,men lär mig.smile

Sök