3613
Sök

Protestera mot Saabs nerläggning vid Riksdagshuset

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
13 januari 2010
istället för att sitta här o lipar om alla som blir av med jobben osv ! Sök nytt för i helvete innan det är försent såvida inte ni är lata o vill stämpla !!

C H E V R O L E T <3

5 198 Inlägg
13 januari 2010
Varför ska man protestera vid Riksdagshuset ? Det är väl inte dom som lägger ner Saab...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 januari 2010
Children-Of-Bodom skrev:
istället för att sitta här o lipar om alla som blir av med jobben osv ! Sök nytt för i helvete innan det är försent såvida inte ni är lata o vill stämpla !!

Hur lätt är det för Olof 57 år o söka nytt jobb när han har jobbat på saab kanske hela sitt liv, hur fan ska det gå till? använd skallen

5 042 Inlägg
13 januari 2010
Funkiee skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Hur lätt är det för Olof 57 år o söka nytt jobb när han har jobbat på saab kanske hela sitt liv, hur fan ska det gå till? använd skallen

I dont give a shit. Nu e det ju så att läget är inte att saab består av 57 åringar eller hur.
Tycker att dom som kan ska söka nytt istället för att lipa.

C H E V R O L E T <3

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 januari 2010
Hur kan du vara inne på garaget nu då? Är du arbetslös?

5 042 Inlägg
13 januari 2010
Funkiee skrev:
Hur kan du vara inne på garaget nu då? Är du arbetslös?

Hört talas om natt arbetare kanske ??
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (13 januari 2010)

C H E V R O L E T <3

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 januari 2010
jag ställde en fråga, men fick inget svar på den, skit samma, nu tänker jag inte smutsa ner tråden mer.

5 042 Inlägg
13 januari 2010
Funkiee skrev:
jag ställde en fråga, men fick inget svar på den, skit samma, nu tänker jag inte smutsa ner tråden mer.

Skrev ju hört talas om natt arbetare ? Det är svaret, Jag jobbar natt! Thats it. Bye bye then

C H E V R O L E T <3

mästarenen o_O
92 Inlägg
13 januari 2010
Children-Of-Bodom skrev:
Funkiee skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

I dont give a shit. Nu e det ju så att läget är inte att saab består av 57 åringar eller hur.

Finns flera över 40 och 50 som jobbar på Saab i Trollhättan som jag jobbat där i 20 år.
Ska bli kul att se hur du reagerar när du själv är 40-50+ och får veta att du ska få kicken för ett företag du har jobbat på i en stor del av ditt liv.
Din "i dont give a shit" attityd är bara sorglig.

5 042 Inlägg
13 januari 2010
m0s skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Funkiee skrev:

Finns flera över 40 och 50 som jobbar på Saab i Trollhättan som jag jobbat där i 20 år.
Ska bli kul att se hur du reagerar när du själv är 40-50+ och får veta att du ska få kicken för ett företag du har jobbat på i en stor del av ditt liv.

Stannar aldrig så länge på ett o samma ställe så nej ..

Vad jag syftade på att Saab har ej endast 40+ arbetare. Känner även en del som arbetade där.
Dom sitter hemma o snyftar. ut o sök nytt för fan har jag sagt till dom. Men inte fan rör dom på sitt arsle för det.
Den dagen det händer mig ja, men nu e det så att det är minst 19 år kvar, den dagen kommer den dagen går. shit happens,.
Tror ni att Sabb är det ända firman i Världen som ev får kursa eller ? Lägg ner. .
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (13 januari 2010)

C H E V R O L E T <3

Cruel
13 januari 2010
tråkigt för dom som blir av med jobben men inte det minsta tråkigt att dom lägger ner saab.
visst bra bilar & fina är dom oxå, men dom har ju inte gjort något än facelifts sedan 9000 kom.
Vad har deras budget gått åt till? ny lyktor?
Nej alla concept bilar som aldrig blev av.
Senast redigerat av Cruel (13 januari 2010)

3 120 Inlägg
13 januari 2010
gamlingen skrev:
Varför ska man protestera vid Riksdagshuset ? Det är väl inte dom som lägger ner Saab...

Jag kan inte annat än att hålla med!

mästarenen o_O
92 Inlägg
13 januari 2010
Children-Of-Bodom skrev:
m0s skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Vad jag syftade på att Saab har ej endast 40+ arbetare. Känner även en del som arbetade där.
Dom sitter hemma o snyftar. ut o sök nytt för fan har jag sagt till dom. Men inte fan rör dom på sitt arsle för det.
Den dagen det händer mig ja, men nu e det så att det är minst 19 år kvar, den dagen kommer den dagen går. shit happens,.
Tror ni att Sabb är det ända firman i Världen som ev får kursa eller ? Lägg ner. .

Hur vet du att du inte stannar så länge på ett företag?
Du kanske får riktigt sjysst lön och trivs som fisken i vattnet?

Jag kan hålla med dig, om folket som jobbar i Thn inte håller dörrarna öppna så är det idiotiskt, vad som helst kan hända.

Saab är absolut inte den enda firman i världen som (ev.) kursar.
Men det vore lite småjobbigt med tanke på att 15000 personer berörs av det om det skulle bli nerläggning.

Cruel
13 januari 2010
jonnielahti skrev:
Cruel skrev:
tråkigt för dom som blir av med jobben men inte det minsta tråkigt att dom lägger ner saab.
visst bra bilar, men dom har ju inte gjort något än facelifts sedan 9000 kom.

faceliftad 9000=9-5?!?!
knappast roll
9-5orna är av mycket sämre kvalitet!
dock är motorerna av samma princip tongue

Det är 9000 av skrot o korn. Det är den den är byggd av. en uppföljare.
som kadett och astra.

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2010
Ifall man lägger alla sina kort på ett och samma företag (som anställd) och står vid bandet i 48 miljoner år så får man faktiskt NÄSTAN skylla sig själv när något sådant här händer.

Då har man ingen arbetslivserfarenhet och kommer inte få något annat jobb.
Är ju ingen jättemerit att kunna skruva in tredje skruven i en bakdörr på såväl 900 som 9000 som 9-5...
Att det sen har varit ens enda arbetsuppgift sen man gick ut högstadiet -67 är väl kanske inte så kanon det heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Cruel
13 januari 2010
jonnielahti skrev:
Cruel skrev:
jonnielahti skrev:
faceliftad 9000=9-5?!?!
knappast roll
9-5orna är av mycket sämre kvalitet!
dock är motorerna av samma princip tongue

Det är 9000 av skrot o korn. Det är den den är byggd av. en uppföljare.
som kadett och astra.

det e ju samma sak med Volkswagens bilar...

Absolut!

men sen så har inte dem övriga Bilmärken bara 3-4 olika modeller. 
Saab har ju aldrig satsat tex på transport eller firmabilar så länge det endast gäller pappersarbeten.
Något bilmarknaden behöver.
Senast redigerat av Cruel (13 januari 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 januari 2010
Håller med ovanstående, att det finns en massa anställda på Saab utan erfarenheter eller ingen möjlighet till nytt jobb hör egentligen inte till saken. Att slänga en massa pengar på Saab innebär att andra blir utan, antingen personer i samma situation i USA eller kanske ett annat företag regeringen kunnat rädda?

Det är alltid nån som råkar illa ut i slutändan...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

543 Inlägg
13 januari 2010
Hahaha, skämtar ni eller? Tror ni dom ändrar beslutet för att 25 stycken svettiga bilmekar åker i konvoj till Riksdagshuset? Nu får ni väl ta och sansa er lite.
Senast redigerat av Snoppen (13 januari 2010)

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

112 Inlägg
13 januari 2010
Funkiee skrev:
Skulle fredrik reinfelt slå en signal till obama skulle det bli liv i luckan

Varken Reinfelt eller Obama kan göra ett skit dom äger inte GM och GM gör vad dom vill det  är  dom som  äger  saab  inte Reinfelt eller Obama

865 Inlägg
13 januari 2010
m0s skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
m0s skrev:

Hur vet du att du inte stannar så länge på ett företag?
Du kanske får riktigt sjysst lön och trivs som fisken i vattnet?

Jag kan hålla med dig, om folket som jobbar i Thn inte håller dörrarna öppna så är det idiotiskt, vad som helst kan hända.

Saab är absolut inte den enda firman i världen som (ev.) kursar.
Men det vore lite småjobbigt med tanke på att 15000 personer berörs av det om det skulle bli nerläggning.

man kan alltid söka nytt jobb oavsett hur länge man jobbat på en firma..

Sök