3973
Sök

Xabin och Brother_David bygger TT Supra och TT Skyline

<3 Japs
680 Inlägg
4 mars 2010
#61
Vad säger besiktningen om NOS egentligen? tongue

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

2 077 Inlägg
4 mars 2010
#62
Jag som la den andra kommentaren på speedhunters smile
Fick ni lite extra reklam på köpet med wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

85 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#63
Nästan så att jag tänkte det! Appreciate it wink


391 Inlägg
4 mars 2010
#64
Arcangelus skrev:
Vad säger besiktningen om NOS egentligen? tongue

fråga är vad dom kommer säga om gången på motorn med 300 avgas kam big_smile


85 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#65
Hoppas dom säger min förre besiktningsman;

-"Har du några köptips, jag är intresserad av en Supra MKIV att bara glida runt i" big_smile

P.S..... det är det enda man gör i en Supra, Billy... glider... gasar aldrig.... bara glider.... du vet vad som händer annars.... Kardan, Hardy, diffkåpa....

Gliiiiiiiid........

Gliid..

big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

EDIT:
Just det, fick svetsflänsen till grenrörsbygget idag!
Senast redigerat av brother_david (4 mars 2010)


Meister
6 763 Inlägg
4 mars 2010
#66
JDMCRAZE skrev:
Jag som la den andra kommentaren på speedhunters smile
Fick ni lite extra reklam på köpet med wink

Och jag la den 4:de big_smile

Kul att jag hittade tråden igen big_smile


MitsuNörd
880 Inlägg
4 mars 2010
#67
Haha den var bra David smile

Billy: Fan din bil kommer gå att riktigt fort. Hoppas 10an sitter i sommar nu !

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

391 Inlägg
4 mars 2010
#68
david du känner mig jag glider runt alltid big_smile skulle aldrig dra på bara dumt jag bygger endast för show.. det gör ju du med tanke på torkare på bakrutan big_smilebig_smile OJ jag hade en med tongue


85 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#69
Camaro67> Tackar och bugar stadigt tongue Blev grymt överraskad när jag läste kommentarerna!

Ok, ok Billy, you've got a point wink Men om ja tar en 4WD bil, RWD-konverterar den och sen bättrar på mitt ego då big_smile Mycket inside-skämt nu!

Misären kom på besök till garaget igår, när man har en R33 GTST, tar en RB30 från en Holden, en GTR-topp från en R32a så KAN det bli lite strul med vilka j*kla motorfästen man ska ha för att inte toppen ska ta i torpeden... Det blev det hmm Värst av allt är att ryktesmässigt ska man använda RB30ns motorfästen och kuddar men det gäller bara i en GTR.. Om ja nu inte hade skickat iväg min gamla motor så hade jag kunnat kolla om de kan användas men den finns inte kvar tongue
Lösningen får bli montera tillbaka växellådan i bilen för att få en bild av hur motorn ska sitta och sedan göra om RB30-fästena smile

Inget ont som inte har nått gott med sig, jag fick ta en bild, saknas några centimeter på varje sida tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/870974_vu811x.jpg
Får bli att svetsa nya motorfästen tongue


85 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#70
Bara för att... Ett stadigt diagram Turbo/Effekt tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/870975_mbowsl.jpg
Stadey diagram!
Senast redigerat av brother_david (5 mars 2010)


391 Inlägg
5 mars 2010
#71
Kul att den har börjat leta sig ner nu iallafall blir en helg med inpassning och sedan lite grenrörs bygge cool

jag står med ett tomt block i garaget vad ska man göra nu:rolleyes: är lite sugen på billet ramlager över fall och en anna harmonic balancer och varva upp mot 9500rpm big_smile nu fan skulle jag riva så mycket nu för tongue



brother_david skrev:
Bara för att... Ett stadigt diagram Turbo/Effekt tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/870975_mbowsl.jpg
Stadey diagram!

det diagramet kan du slänga du ska ladda MÖE i din då stämmer inte den och mina andra agg som jag har kollat på finns ju inte ens med där lol

hahaha jaaa det tycker jag tongue 4wd till RWD aaa asså du förstår big_smile


85 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#72
Nej det diagrammet är fint utdaterat! Men roligt att det överhuvudtaget finns big_smile Men ok Mr. Partypooper, mina agg finns inte heller med där och inte går jag o gnäller för det men ok, OOOK tongue

Varför inte gå all the way nu när du ändå av nån anledning börjat så bra i tid... och varva 10500 istället, blir lite mer sport då! Jo man ska väl helst byta när det blir mer varving, en ATI eller kanske en ROSS lockar smile

Nu till dagens höjdpunkt.. :

Motorn är i! Hade lite problem med motorfästen och kuddar som inte line:ade upp som de skulle, vilket i sin tur skickade motorn för långt bak. Lösningen blev att åka till... Biltema! Deras universal kuddar har offset på bulten, med rätt mått. Provade dom idag och nu som sagt är motorn i! Kommer självklart inte att köra med dom utan istället få diton tillverkade i aluminium så att de håller tongue

Fick förresten en ny fin TOMEI avgaskam idag i brevlådan!

Här kommer en liten bild på motorn på plats:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/871320_jdiwyi.jpg
Motorn är i!


391 Inlägg
5 mars 2010
#73
hehehe aaaa visst:P  10500rpm MER går tongue

säg till innan du drar iväg med kuddarna så kan du ta med mina med och fixa kommer behöva alu med big_smile annars kan vi glida i våra svensson kombis tongue

Ser kanon ut gött att det passa så bra cool
Senast redigerat av Xabin (5 mars 2010)


85 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
#74
No prob' Bob! Säger till!

Jag har redan planerat att vi ska glida runt i sossecontainers minst ett par ggr i veckan till sommaren, finns inget bättre, min har till och med taklucka! Jämföra det med stängt tak och trasig fönsterhiss på förarsidan i Skylinen gör det lätt att välja wink Men ingen av dom har ju AC längre haha tongue

Vad gör man inte för att bli klar i tid;
Helgjobbet börjar 12.00 idag så då var man ute vid 8-tiden imorse och började shimsa in kammen. För att underlätta räknandet och få jämna resultat använder jag en och samma shim till alla ventiler, mycket skruvande men enkel uträkning sen! Han i och för sig bara med 4 på 1,5h men vill gärna vara extra försiktig så att det inte behövs beställas en till kam snart wink Underlättar ju inte att jag ska göra allt på samma gång så att motorn sitter på plats för att svetsa grenrör o.s.v. men fick tag på svartstål-rostfritt komposit-svetstråd nu iaf så nu blir det titanlegerade rörstumpar B-)


391 Inlägg
6 mars 2010
#75
brother_david skrev:
No prob' Bob! Säger till!

Jag har redan planerat att vi ska glida runt i sossecontainers minst ett par ggr i veckan till sommaren, finns inget bättre, min har till och med taklucka! Jämföra det med stängt tak och trasig fönsterhiss på förarsidan i Skylinen gör det lätt att välja wink Men ingen av dom har ju AC längre haha tongue

Vad gör man inte för att bli klar i tid;
Helgjobbet börjar 12.00 idag så då var man ute vid 8-tiden imorse och började shimsa in kammen. För att underlätta räknandet och få jämna resultat använder jag en och samma shim till alla ventiler, mycket skruvande men enkel uträkning sen! Han i och för sig bara med 4 på 1,5h men vill gärna vara extra försiktig så att det inte behövs beställas en till kam snart wink Underlättar ju inte att jag ska göra allt på samma gång så att motorn sitter på plats för att svetsa grenrör o.s.v. men fick tag på svartstål-rostfritt komposit-svetstråd nu iaf så nu blir det titanlegerade rörstumpar B-)

låter kanon big_smile volvo är livet cool

nu åker jag nissan med vad händer här i välden tongue


85 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
#76
Vad som händer i världen..?

Jo det ska jag berätta för dig Billy-san, med tanke på att du ringde och var stadigt nöjd med den så är du till slut på väg i RÄTT riktning wink

Och nu över till senaste nytt i garaget; Måttat in bakre grenröret och fått dit 2 av 3 rör-snärtar så nu kan man faktiskt hänga dit turbon och se hur det kommer se ut när den startas.. I alla fall vart den bakre sitter tongue Var hyfsat tight med tanke på att en downpipe ska få plats bakom, en turbo framför och ett fjädertorn och en motor på varsin sida. Men med 5mm till ventilkåporna och 2cm till fjädertornet så är jag nöjd med resultatet!

Bildbevis:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/875776_65pkn0.jpg
Bakre grenrör nära avbockat i "Att göra"-listan!


85 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
#77
Börjat jobbet med det andra grenröret, blir TRÅÅNGT för downpipe för främre- och insugsrör för bakre turbon tongue Får tillbaka insuget från svetsning den här veckan, blir ett rejält spjällhus istället för de 6 separata som sitter på GTR-pjäsen orginal smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/878456_cilggy.jpg
Andra grenröret klipps och klistras ihop "P


85 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
#78
Fräser på med lite mer!

Fick shimsen till insugsventilerna igår, monterade dem idag och, OH YES, de mäter rätt tongue
Snart klar med designen på det andra grenröret, här kommer en bild på det; inte så dåligt med tanke på att jag inte svetsat just grenrör förut ^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/879296_9buirs.jpg
Grenrör till ena turbon. Inte SÅ dåligt för att vara första gången man svetsat ett tongue


85 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
#79
Scion TC feat. Tanner Foust vid Mulholland Drive.

Sitter en TRD Nascar V8 i, helt ok motor för att sitta i en Toyota-spinoff wink

http://www.youtube.com/watch?v=5Kaj0QyA … r_embedded


7 120 Inlägg
17 mars 2010
#80
Fyfan så fint det blir smile


Sök