Nyligen renoverad b230ft 1990 motorn och fått ihop allt i bilen, dock så startar den inte även fast den får bränsle, och har gnista. Har provat sätta svänghjulet på alla olika sätt som det går för att få tändimpulserna rätt men inget av det funkar! Sitter en pigg på svänghjulet, det är inte borrade gropar runt hela hjulet.
Sitter det en pigg på och inte gropar, så har du alltså ett svänghjul till b230et ?
B230ft bör ha det med borrade gropar i, om jag inte minns fel. Sitter väl även en givare till svänghjulet ? Så blir fel, om man inte har rätt svänghjul.
Fast är det samma svänghjul du hade innan renoveringen så bör den ju självklart funka nu, om den funkade innan renovering.
Sitter det en pigg på och inte gropar, så har du alltså ett svänghjul till b230et ?
B230ft bör ha det med borrade gropar i, om jag inte minns fel. Sitter väl även en givare till svänghjulet ? Så blir fel, om man inte har rätt svänghjul.
Fast är det samma svänghjul du hade innan renoveringen så bör den ju självklart funka nu, om den funkade innan renovering.
Börja med att se till så det är rätt monterat.
Sitter tändkablarna i rätt ordning ?
Tändkablarna sitter i rätt ordning, det är samma svänghjul som den har funkat med förut, Har monterat svänghjulet på alla sätt som det är möjligt men inget av dom funkar!
har du soppa och gnista och svänghjulet sitter rättt så sitter nog kamremmmen fel!
Vi nollställde motorn vi montering av kamrem och följde graderna som det skulle vara så kan inte tänka mig att kamremen sitter fel!
körde du ettans cylinder i topp och ställde markeringarna mot varandra!? hur satte du svänghjulet då!? det ska sitta så piggen är i startmotorhålet när motorn är nollad!
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
har du soppa och gnista och svänghjulet sitter rättt så sitter nog kamremmmen fel!
Vi nollställde motorn vi montering av kamrem och följde graderna som det skulle vara så kan inte tänka mig att kamremen sitter fel!
körde du ettans cylinder i topp och ställde markeringarna mot varandra!? hur satte du svänghjulet då!? det ska sitta så piggen är i startmotorhålet när motorn är nollad!
ställde kamremshjulen i läge mot markeringarna och fäste sedan kamremen, Och svänghjulet monterade jag med piggen mot startmotorn
Vi nollställde motorn vi montering av kamrem och följde graderna som det skulle vara så kan inte tänka mig att kamremen sitter fel!
körde du ettans cylinder i topp och ställde markeringarna mot varandra!? hur satte du svänghjulet då!? det ska sitta så piggen är i startmotorhålet när motorn är nollad!
ställde kamremshjulen i läge mot markeringarna och och fäste sedan kamremen, Och svänghjulet monterade jag med piggen mot startmotorn
drog du runt den ett varv och kollade så markeringarna fortfarande stämde? om inte så gör det... stämmer dom fortfarande så prova med startgas...annars har du nog gjort en jädra fiiiin renovering
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
hade liknande problem på min 740, den startade inte heller och då stod kamremen fel och vi rättade till de men de startade fortfarande inte så vi nollställde boxarna och då startade den direkt ..så plugga ur boxarna och vänta typ 30 sekunder och i me dom igen kanske funkar
hade liknande problem på min 740, den startade inte heller och då stod kamremen fel och vi rättade till de men de startade fortfarande inte så vi nollställde boxarna och då startade den direkt ..så plugga ur boxarna och vänta typ 30 sekunder och i me dom igen kanske funkar
Har fått igång bilen så den går på tomgång nu, men den går verkligen inte som den ska, LIger på cirka 1500 varv och mullrar jätte konstigt och låter inte alls som den ska, Går inte att rusa motorn något, den svarar inte på gaspådrag,
körde du ettans cylinder i topp och ställde markeringarna mot varandra!? hur satte du svänghjulet då!? det ska sitta så piggen är i startmotorhålet när motorn är nollad!
ställde kamremshjulen i läge mot markeringarna och och fäste sedan kamremen, Och svänghjulet monterade jag med piggen mot startmotorn
drog du runt den ett varv och kollade så markeringarna fortfarande stämde? om inte så gör det... stämmer dom fortfarande så prova med startgas...annars har du nog gjort en jädra fiiiin renovering
Har fått igång bilen så den går på tomgång, men den går verkligen inte som den ska, LIger på cirka 1500 varv och mullrar jätte konstigt och låter inte alls som den ska, Går inte att rusa motorn något då inte den svarar på gaspådrag! Ungefär som att den inte går på alla cylindrar,
har kollat så jag har gnista på alla stiften, Kanske nå problem du haft?
sitter alla slangar som dom ska? tändkablarna ska sitta såhär från vänster på fördelaren sett framifrån
4-3-1-2
Har monterat svänghjulet rätt igår och fått igång bilen, dock så går den inte som den ska, Låter som den går på möjligtvis 2 - 3 cylindrar, Om jag gasar så händer det ingenting, ligger stabilt på 1500 bara, Har provat vrida på fördelaren utan att det blivit nå förbättring och vet inte riktigt vad jag ska fortsätta med, tändkablarna sitter som dom ska, har gnista på alla stiften och soppa får den,
Har du blockmonterad fördelare ?(Enda som går att justera själv genom att vrida fördelaren.)
Den som sitter bak på toppen går inte att vrida, tändningen sköter databoxen. (Du bör ha en toppmonterad?)
Är fördelarlocket & rotor i bra skick ? Funkar hallgivaren som den ska ?
Säker på att alla kablar sitter rätt och är hela?
Nånting fel med tändningen bör det ju iaf vara. Funkade den innan renovering, så bör det vara nåt som sitter fel eller är trasigt nu. Svåraste är bara att hitta vart felet ligger.
Har du kollat om det finns några felkoder `?
spetsen skrev:
NITROUS skrev:
sitter alla slangar som dom ska? tändkablarna ska sitta såhär från vänster på fördelaren sett framifrån
4-3-1-2
Har monterat svänghjulet rätt igår och fått igång bilen, dock så går den inte som den ska, Låter som den går på möjligtvis 2 - 3 cylindrar, Om jag gasar så händer det ingenting, ligger stabilt på 1500 bara, Har provat vrida på fördelaren utan att det blivit nå förbättring och vet inte riktigt vad jag ska fortsätta med, tändkablarna sitter som dom ska, har gnista på alla stiften och soppa får den,
Har du blockmonterad fördelare ?(Enda som går att justera själv genom att vrida fördelaren.)
Den som sitter bak på toppen går inte att vrida, tändningen sköter databoxen. (Du bör ha en toppmonterad?)
Är fördelarlocket & rotor i bra skick ? Funkar hallgivaren som den ska ?
Säker på att alla kablar sitter rätt och är hela?
Nånting fel med tändningen bör det ju iaf vara. Funkade den innan renovering, så bör det vara nåt som sitter fel eller är trasigt nu. Svåraste är bara att hitta vart felet ligger.
Har du kollat om det finns några felkoder `?
spetsen skrev:
NITROUS skrev:
sitter alla slangar som dom ska? tändkablarna ska sitta såhär från vänster på fördelaren sett framifrån
4-3-1-2
Har monterat svänghjulet rätt igår och fått igång bilen, dock så går den inte som den ska, Låter som den går på möjligtvis 2 - 3 cylindrar, Om jag gasar så händer det ingenting, ligger stabilt på 1500 bara, Har provat vrida på fördelaren utan att det blivit nå förbättring och vet inte riktigt vad jag ska fortsätta med, tändkablarna sitter som dom ska, har gnista på alla stiften och soppa får den,
Har lyckats få igång bilen nu, vi sökte efter allt och till slut så nollställde vi motorn och skruva ur stiftet till första cylindern och såg ju att kolven var ju inte i ÖD och så tog vi lös kamremen och skruvade vevaxeln tills kolven var i ÖD och monterade allting igen, sen så gick den igång!