2597
Sök

Soundstream BX-10?

Anti-Volvo
103 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Vad är det för något och vad gör den för något? förbättrar basen?

Mvh Fettis

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 januari 2010
Fettis skrev:

Mvh Fettis

Ett stycke flashig loudness.. i princip.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
8 januari 2010
Fettis skrev:

Mvh Fettis

Jag såg den jag med (den på blocket)

Visst, mer bas låter lockade. Men till vilket pris? Jo, distad signal och bränd bas.

Booyakasha!

Anti-Volvo
103 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Okej, så det är ingenting att ha?

4 693 Inlägg
8 januari 2010
Nepp wink Om du inte vill ha den där framme för att det kan se lite flashigt ut

Booyakasha!

Anti-Volvo
103 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Haha så rik är jag inte smile

136 Inlägg
8 januari 2010
Softis skrev:
Fettis skrev:

Mvh Fettis

Jag såg den jag med (den på blocket)

Visst, mer bas låter lockade. Men till vilket pris? Jo, distad signal och bränd bas.

Distad signal?? Så funkar inte den som jag har men det kanske din gör??
En stor fördel med den är om man kör flera bassteg så är det lätt att ställa nivån.
Finns såklart flera sätt att göra det på men så använder jag min.

4 693 Inlägg
9 januari 2010
Så det är alltså du som har annonsen? Sånt där skräp använder inte jag.... Jag kör med äkta vara ja wink

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 januari 2010
Vad jag kan utläsa av specen så är det en linedriver med justermöjligheter för basen....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
9 januari 2010
Lonefox skrev:
Vad jag kan utläsa av specen så är det en linedriver med justermöjligheter för basen....

Ja så har jag oxå förstått det av Fredrik, Impotören av just Soundstream,Soundtec.

136 Inlägg
9 januari 2010
Softis skrev:
Så det är alltså du som har annonsen? Sånt där skräp använder inte jag.... Jag kör med äkta vara ja wink

Nepp jag har inte min ute på annons. Skräp? Antar att du aldrig provat någon. Gissar du som vanligt? Vad kör du med då om man får fråga...

136 Inlägg
9 januari 2010
Lonefox skrev:

Och det gör den som den ska så...

7 241 Inlägg
9 januari 2010
Och en linedriver är enkelt förklarat för de som icke vet en förförstärkare.

Och som justxfun påpekat......används med fördel då man skall ha flera steg i bilen och vill ha en stabil signal.

Menar 13.5V på signalstyrkan säger en del......man kan hinka på en HEL del steg på dne signalen.....
Dock finner jag det mest lämpligt till rejäla extrema db-bilar än vanliga byggen.....

Team dBakuten
3 453 Inlägg
9 januari 2010
Lonefox skrev:
Och en linedriver är enkelt förklarat för de som icke vet en förförstärkare.

Och som justxfun påpekat......används med fördel då man skall ha flera steg i bilen och vill ha en stabil signal.

Menar 13.5V på signalstyrkan säger en del......man kan hinka på en HEL del steg på dne signalen.....
Dock finner jag det mest lämpligt till rejäla extrema db-bilar än vanliga byggen.....

Japp.. dock så förstärker den ALLT skräp i signalen också..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 januari 2010
1 bands Eq med variabel Q värde samt en Linedriver.

Vet man bara hur man ska använda den så kan den säkert komma till nytta och kan man inte med den så kan den fördärva mer en göra nytta.

Ska du tävla i BasRace tex så kan den komma till nytta om man vet hur man ska ställa in den.

MVH//Björn

4 693 Inlägg
9 januari 2010
justxfun skrev:
Softis skrev:

Nepp jag har inte min ute på annons. Skräp? Antar att du aldrig provat någon. Gissar du som vanligt? Vad kör du med då om man får fråga...

Ursäkta att jag var lite grinig, men hade nyss kommit hem från krogen och det sög där sad

Men jag gissar som vanligt wink

Loudness, bassboost, tidscomp..... allt sånt där förvränger bara signalen. Bättre att köra det rent.

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 januari 2010
Tidskomp förvränger signalen, eh, hur tänkte du nu mjukis? Det tidskompet gör är ju att förflytta ljudbilden och få allt ljud att nå dina öron samtidigt. Om du nån gång har lyssnat i en bil med tidskomp så vill du ha det. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 693 Inlägg
9 januari 2010
ChriZtoffer skrev:
Tidskomp förvränger signalen, eh, hur tänkte du nu mjukis? Det tidskompet gör är ju att förflytta ljudbilden och få allt ljud att nå dina öron samtidigt. Om du nån gång har lyssnat i en bil med tidskomp så vill du ha det. wink

Jag har lyssnat i en bil som har det med amega Q-comp 60 och jag vart föga imponerad.

Vi snackade lite om tidscomp vid en av tävlingarna jag har vart på och då kom detta upp med förvrängd signal.

Booyakasha!

7 241 Inlägg
9 januari 2010
Softis skrev:
ChriZtoffer skrev:

Jag har lyssnat i en bil som har det med amega Q-comp 60 och jag vart föga imponerad.

Vi snackade lite om tidscomp vid en av tävlingarna jag har vart på och då kom detta upp med förvrängd signal.

DU är alltför bas-skadad du wink

Tidskomp förvränger (distar) inte signalen. Den FÖRDRÖJER signalerna.
STOR skillnad........

4 693 Inlägg
9 januari 2010
Lonefox skrev:
Softis skrev:
ChriZtoffer skrev:

DU är alltför bas-skadad du wink

Tidskomp förvränger (distar) inte signalen. Den FÖRDRÖJER signalerna.
STOR skillnad........

Tänker inte säga vilka det var som pratade om det. Men dom 2 som jag vet vilka det var tävlar på europanivå, iaf en av dom.

Och ja, jag ÄR basskadad big_smile Tidscomp och sånt där lulllull är inget för mig. Stora basar och hårfladder är mer min melodi cool

Booyakasha!

Sök