Det är inte så enkelt som det låter att byta ut k-jet mot Lh-sprut, jag hade inte brytt mig om det iaf.
Mycket krångel med kabelmatta-tändbox-styrbox m.m. för såå lite..
Enklaste och billigaste lösningen är att du byter ut E-blocket mot ditt F-block du har liggandes och behåller E-motorns topp och K-jetsprutet.
Men räkna inte med nån effektökning, snarare tvärtom då F-kolvarna medför lägre komp. än E-kolvarna.
B230E - 10,3:1
B230F - 9,8:1
Jag har gjort likadant vid ett tillfälle fast tvärtom, stoppat i ett E-block istället för ett FB-block då det var det enda jag hade liggande just då.
Nån nämnde tidigare att du har 405-topp på b230e, vilket lät som att det skulle ansvara för effektskillnaden mellan B230E (131hk) och B230F (116hk)..
Det är fel, toppen är en vanlig 530 fast med spridarhål och egr-uttag, effektskillnaderna ligger snarare i att B230E har: Marginellt högre kompression, bättre kam (V heter den f.ö), och så saknar den katalysator.
Mvh// tompa
Senast redigerat av turbotompa (15 januari 2010)