3849
Sök

Bmw 320 e36 fryst kylsystem?

Med-lm
132 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
tjena, har en liten fråga.. köpte en bmw e36a för några dagar sedan.. hela kylsystemet var fryset så räknade med att motorn var kaputt, men efter ha tinat det med varmvatten hällt i glykol osv så verkar motorn gå fint, frostpluggar sitter kvar, det är bara ett problem.. bilen går upp i lagom temp och så, men det kommer ingen varmluft, varför detta? någon som har tips och ideer att komma med?
kan det vara så att värmepaketet är fruset också? för han stod inte jätte länge i garaget.. eller är det dålig cirkulation, kanske vatten pumpen? vad tror ni?

tacksam för svar! smile

Mvh

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
10 januari 2010
Kolla så termostaten är okej smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

Med-lm
132 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
termostaten kan vara krashad, med ska man inte få in någon varmluft i cupen iaf? :p

Trimmare
129 Inlägg
10 januari 2010
de kan va så att värmepaketet har frysit, om termostaten har gått sönder så ska de komma lite värme iallafal....

Med-lm
132 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
okej, tack för svaren smile kan det vara nått annat tro?

Med-lm
132 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
hur är det med värmepaketet btw? om det är fruset går det också att rädda de eller måste man byta hela tjosanet?

100 Inlägg
11 januari 2010
På min 740 som ja har som isbils så frös hela kylsystemet och på den så måsta jag köra i flera timmar innan värmepaketet hade tinat.

500 Inlägg
11 januari 2010
Röstar också på att värmepaketet har frusit. Det gjorde mitt häromdagen (också BMW 320 e36). Tinade efter att jag kört ett bra tag.

Med-lm
132 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
okej, så det verkar kunna klara sig iaf då? smile

Med-lm
132 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
vattenpumpen var det! smile

6 Inlägg
2 februari 2010
Hade ett liknande fenomen på min för några veckor sedan.. började med att värmen i kupén började vandra mellan varmt/kallt så slutligen började den koka. Efter lite funderingar och felsökningar så kunde man konstatera att det var luft i systemet så fick ställa den i en lutning så att expansionskärlet kom högre upp än värmepaktet för att sedan fippla så trycket gick ut ur systemet. Tog ett tag men fick till det:)

Sök