badruby skrev:
Okej, till att börja med kan jag själv skriva att jag är ett blålila jävla ollon, så då va det sagt så slipper ni göra det.
Jag är "stolt" ägare till en volvo 850 10v -95, under en längre tid har jag haft problem med att batteriet drar ur sig av någon anledning, köpte ett nytt batteri utan att det hjälpte.
Lat som man är så orkade jag inte hålla på nå mer då jag tycker bilar är tidskrävande och värdelösa. så jag fick den brilljanta iden att ha ett extra batteri i bakluckan så jag kunde kicka igång bilen med varje gång den va död.
Igår kom jag ut och bilen hade stått några dagar så det va i vanlig ordning stendöd, eftersom jag upprepat denna procedur förmodligen ett antal tusen gånger så går det på rutin att kabla med det andra batteriet, problemet denna gång va att jag va trött,det va mörkt,dåligt märkt och på dåligt humör så jag slängde på kablarna lite snabbt, men märkte efter c:a 5sek att jag satt kablarna på fel poler.
Eftersom att det batteriet som satt i va stendött så "small" eller gnistrade det absolut ingenting och därför reagerade jag ej heller på detta.
Rusade till batteriet och slet bort kablarna. förgäves och nu startar inte bilen, allt lyser som det skall startmotorn snurrar osv men den startar inte.
Pratade med min kära bror som hade lyckats med någonting dyligt förr i tiden och sa att det kunde vara någon "databox" som gått sönder.
Nu till mina frågor, vart sitter den förbaskade databoxen? och om det inte är den som pajjat vad kan de då vara?
Har lite panik då jag bhöver bilen till jobbet så snabbt svar uppskattas
tack på förhand