3623
Sök

Tagen av Fartkamera. some help

1 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Blev klickad av en kamera i 79 km/h på 70 väg. Svarade inte på breven och fick sedan ett brev att jag skulle ringa om förhör. Gjorde detta och sa att det inte var jag. Dom skickar hem ett nytt brev och jag skriver återigen hur det var att jag "lånat ut bilen". (Fotot var väldigt suddigt enligt mitt tykce). Nu en stund efter får jag brev hem att detta har väckt åtal, undrar nu lite kan man avbryta förhöret och erkänna utan gå dit? Har ingen lust att gå dit och slänga ut ännu mer pengar för detta gått till domstol.

Mvh Fortkörare

653 Inlägg
16 januari 2010
Sluta gnälla o ta straffet för fortkörningen.

Smoke tires not drugs

4 005 Inlägg
16 januari 2010
NiklasFmx skrev:
Blev klickad av en kamera i 79 km/h på 70 väg. Svarade inte på breven och fick sedan ett brev att jag skulle ringa om förhör. Gjorde detta och sa att det inte var jag. Dom skickar hem ett nytt brev och jag skriver återigen hur det var att jag "lånat ut bilen". (Fotot var väldigt suddigt enligt mitt tykce). Nu en stund efter får jag brev hem att detta har väckt åtal, undrar nu lite kan man avbryta förhöret och erkänna utan gå dit? Har ingen lust att gå dit och slänga ut ännu mer pengar för detta gått till domstol.

Mvh Fortkörare

Absolut.

Ring kontaktpersonen som står på pappret, säg att du godtar ett straff-föreläggande och vill ha det skickat hem till dig.

113 Inlägg
16 januari 2010
Och varför ska folk direkt börja kasta skit på personen?? Vi har alla kört fort mer än 1 gång och flera av oss kör för fort dagligen, Personen i fråga hade bara oturen att åka dit.

Ot. jag vet ej hur mycket du kan göra i dagsläget. men hoppas att denna sida kanske kan ge dig lite mer vikt i ryggsäcken.

http://www.trafikjuristen.se/
Senast redigerat av Hexon (16 januari 2010)

Mvh Hexon

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 januari 2010
sk8ville skrev:

Läs en gång till, så som jag fattar det är det precis vad TS vill göra. Det vill säga, erkänna brottet innan det går upp i domstol.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 005 Inlägg
16 januari 2010
Hexon skrev:
Och varför ska folk direkt börja kasta skit på personen?? Vi har alla kört fort mer än 1 gång och flera av oss kör för fort dagligen, Personen i fråga hade bara oturen att åka dit.

Ot. jag vet ej hur mycket du kan göra i dagsläget. men hoppas att denna sida kanske kan ge dig lite mer vikt i ryggsäcken.

Att begå mened (ljuga) en gång, och i detta fall två gånger desustom är väl kanske inte direkt lika vanligt som att köra för fort en gång. Det kan nog vara en förklaring till lite irritation hos vissa.

Min mor har uppfostrat mig att alltid säga vad jag tycker - oavsett, jag förutsätter att alla gör likadant mot mig.

113 Inlägg
16 januari 2010
linuslinje skrev:
Hexon skrev:

Att begå mened (ljuga) en gång, och i detta fall två gånger desustom är väl kanske inte direkt lika vanligt som att köra för fort en gång. Det kan nog vara en förklaring till lite irritation hos vissa.

Min mor har uppfostrat mig att alltid säga vad jag tycker - oavsett, jag förutsätter att alla gör likadant mot mig.

Jo absolut, förstår hur du menar.

Att inte ljuga i all sin ära, men de är inte så att han begått nått mord eller nått större brott, jag anser detta som ett mildare trafikförseelser

Mvh Hexon

653 Inlägg
16 januari 2010
Rquired skrev:
sk8ville skrev:

Läs en gång till, så som jag fattar det är det precis vad TS vill göra. Det vill säga, erkänna brottet innan det går upp i domstol.

Oj, missade det.

Smoke tires not drugs

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 januari 2010
Kan meddela att det inte blir en krona dyrare för att du prövar detta i domstol.
En ordningsbot av detta slag kan inte blir dyrare än vad boten är på från början.
Gå till domstolen och stå på dig, klipp dig och lite skit innan och hävda att det inte är du på bilden.
Har du tur så slipper du pröjsa något...

Autotech

DFFL
9 020 Inlägg
16 januari 2010
linuslinje skrev:
Hexon skrev:

Det är inte mened att ljuga i förhör...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
16 januari 2010
Upp med det i rätten, alla ärenden med fartkamerorna ska testas så hårt det går. Det är upp till åklagaren att bevisa att du körde, om bilden är dålig, går det ej. Om du inte betalar något jurdiskt ombud, kostar det inget extra att genomgå en rättegång.

Om du inte befinns skyldig, kostar det inget alls, förutom bensinen till tingsrätten.

Mened är det bara vittnen i rättsalen, som AVLAGT ED, som kan begå. Att förneka är inte brottsligt.
Senast redigerat av Chrise (16 januari 2010)

"Assumption is the mother of all fuckups"

57 Inlägg
16 januari 2010
Chrise skrev:
Upp med det i rätten, alla ärenden med fartkamerorna ska testas så hårt det går. Det är upp till åklagaren att bevisa att du körde, om bilden är dålig, går det ej. Om du inte betalar något jurdiskt ombud, kostar det inget extra att genomgå en rättegång.

Om du inte befinns skyldig, kostar det inget alls, förutom bensinen till tingsrätten.

Mened är det bara vittnen i rättsalen, som AVLAGT ED, som kan begå. Att förneka är inte brottsligt.

Javisst upp med alla små skit brott som detta till rättegång så att mer akuta rättegångar om brott som tex våldtäkter,misshandlar och mord får vänta för att det skall utredas små skit saker först.
Är väl bara löjligt och dra såna här skitsaker till rättegång när trådskaparen vet att han har gjort fel.

Är bara bra om TS vill ta sitt straff för brottet han begick.

Rättegången kostar måhända inget för honom som du säger, men tror du det är gratis för oss skattebetalare?
Tror du att folket i tex tingsrätten sitter där och jobbar gratis?

Ne, sluta dra såna här skitsaker till rättegångar och låt viktiga fall ha sina rättegångar istället.

1 827 Inlägg
16 januari 2010
linuslinje skrev:
Hexon skrev:

Ehm... Du kan endast begå mened om du står under ed att tala sanning, vilket en åtalad ALDRIG gör under hela processen. Det är endast vittnen när dom vittnar under rättegången som står under ed.

Det är inget lagbrott att ljuga under förhör.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 januari 2010
Ja de e ju toppen att ni försöker lura systemet hela jävla tiden och dra upp kostnaderna när ni vet att det är ni på bilden. Utmana i domstol när ni inte har en chans, sen gnäller vi på dåliga vägar, sjukvård, skola och omsorg m.m.
Ni fattar inte att det kommer sluta precis som i england, att de bara tar kort på skylten, sen får ägaren stå för hela skiten oavsett vad...och kom då fan inte o gnäll när ni verkligen lånat ut bilen, eller plåtarna blivit stulna innan ni hunnit anmäla de osv..

Och som ni säger..det handlar om en mindre förseelse, med 1500 spänn i böter, ta de då..förstör bara för de som verkligen har blivit felaktigt åtalade
Senast redigerat av Mortalis (16 januari 2010)

112 Inlägg
16 januari 2010
Busgrabb skrev:
Kan meddela att det inte blir en krona dyrare för att du prövar detta i domstol.
En ordningsbot av detta slag kan inte blir dyrare än vad boten är på från början.
Gå till domstolen och stå på dig, klipp dig och lite skit innan och hävda att det inte är du på bilden.
Har du tur så slipper du pröjsa något...

Plus  att  du har  3  veckor  på  dig att  överklaga dom! Då jag  just  nu   men  råka  ut  för  samma  sak  men 57  på 50  väg ute  på landet  kl 02.16'
och  kamran  är  kallibrerad  till 56  så  1  km  /2000  kr

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 januari 2010
fartkameror har inte 6km/h släpp, det är polisens laser du tänker på som har mer släpp...

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
16 januari 2010
Friberg-Lundin skrev:
Chrise skrev:

Javisst upp med alla små skit brott som detta till rättegång så att mer akuta rättegångar om brott som tex våldtäkter,misshandlar och mord får vänta för att det skall utredas små skit saker först.
Är väl bara löjligt och dra såna här skitsaker till rättegång när trådskaparen vet att han har gjort fel.

Rättegången kostar måhända inget för honom som du säger, men tror du det är gratis för oss skattebetalare?

Ne, sluta dra såna här skitsaker till rättegångar och låt viktiga fall ha sina rättegångar istället.

2007 gjorde staten en ungefärlig vinst på 400 miljoner kronor på fartkamerorna, känns som om det skulle räcka för att finansiera både en och två rättegångar.

"Assumption is the mother of all fuckups"

57 Inlägg
16 januari 2010
Chrise skrev:
Friberg-Lundin skrev:
Chrise skrev:

2007 gjorde staten en ungefärlig vinst på 400 miljoner kronor på fartkamerorna, känns som om det skulle räcka för att finansiera både en och två rättegångar.

Och det tror du en tjej som har blivit våldtagen bryr sig om när hon får vänta på sin rättegång för att det ska upp löjliga fortkörningar först?
Tror du nån som blivit misshandlad och fått men för livet bryr sig om det när den personen får vänta på rättvisa
för att folk som inte kan stå för att dom gjort fel (gäller inte trådskaparen i detta fallet då han vill ta sitt straff) vill dra det till rättegång.

836 Inlägg
16 januari 2010
Mortalis skrev:
fartkameror har inte 6km/h släpp, det är polisens laser du tänker på som har mer släpp...

Så du menar att fartkameror tar dej om du kör 1 km/h för fort? :S hade jag åkt dit för att kört 5 km/h för fort förbi en kamera och det e att kameran knäpper folk som kör 1 km/h för fort så hade jag skyllt på hastighets mätarens kalibrering verkar helt absurt att dom inte skulle dra bort en viss del av hastigheten som hålls

836 Inlägg
16 januari 2010
ta skiten till rättegång istället! det kostar dom mer pengar! polaren gjorde så när polisen ville sätta dit honom för vårdslöshet i traffiken! kostnad på rättegång e ganska mycket liksom.

Sen att det inte kostar dej ett öre mer iheller smile

Sök