3685
Sök

Ett brev betyder så mycket.

296 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Man skall alltid göra det man tror på. När min östeuropeiska flickvän var här första gången fick hon betala preliminärskatten på posten. Hon blev chockad hur höga skatterna var i Sverige. Bättre du hjälper de fattiga uteliggarna i öst. Detta gjorde jag och gissa om de blev glada för småpengarna. Nu är det dags att skicka små dollarsedlar till Haiti. Spelar inge roll vem som hittar dessa slantar. Visst kommer pengarna fram till Haiti !! 

Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon hungrig uteliggare.
Senast redigerat av Micoway (1 december 2011)

12 086 Inlägg
17 januari 2010
Mm lr så är de nån korrupt jävel på postverket som tar dom o köper cigarrer

DFFL
9 020 Inlägg
17 januari 2010
Skänk pengarna till etablerade biståndsorganisationer istället.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 januari 2010
Jag ger inte pengar till hjälporganisationer... och kommer antagligen inte att göra det heller, det är inte det att jag inte vill... utan att jag inte tror att pengarna kommer fram... ska jag skänka 100 spänn till någon unge i afrika så vill jag givetvis att ungen i afrika ska få 100 kronor och inte att några feta kostymnissar ska ta 95kr i avgifter osv.

EDIT: Sen tycker jag inte om sånna här trådar med påhopp... var och en bestämmer hurvida dem vill skänka bort sin surt förvärvade stålar eller inte... det är ju inte så att det syns och hörs hela tiden i media endå.
Senast redigerat av AcesHigh666 (17 januari 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

296 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Visst kan man skänka pengar till Rödkorset. Men tyvärr kommer inte pengarna fram lika snabbt. Enligt min svärfar (som var biståndsarbetare) så myglas det ganska mycket på SIDA etc. Bättre några Dollars till sprit o cigg på Haiti, än feta direktörskonton i Sverige.

551 Inlägg
17 januari 2010
Micoway skrev:
Fler snåla BMW ägare borde också hjälpa till när nöden är som störst.

yikes bmw-förare snåla?!? chevrolet astro-förarna då?

OnT: hur fan vet du vart de där pengarna hamnar?

Haters gonna hate.

1 570 Inlägg
17 januari 2010
jag sms:ade 50spänn till unicef häromdagen. Hur mycket som går fram till de nödställda vet jag inte men jag fick bra karma efteråt. smile

296 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare

Hörde på nyheterna att bristen på kontander är ett stort problem.
Vore nog bra om fler skickade Dollars o Euro-sedlar till Haiti ??

Licenssvetsare
927 Inlägg
20 januari 2010
Micoway skrev:

Hörde på nyheterna att bristen på kontander är ett stort problem.
Vore nog bra om fler skickade Dollars o Euro-sedlar till Haiti ??

Har dom ens dollar eller euro som valuta där nere?

...
171 Inlägg
20 januari 2010
Haitis valuta heter Gourde och 1 dollar är ungefär värt 40 Gourde.

Licenssvetsare
927 Inlägg
20 januari 2010
Zizou skrev:

då är det la bättre o skicka Gourde? Kostar la o växla in där nere = att dom får mindre pengar för dollarn

1 570 Inlägg
20 januari 2010
Vad ska man göra med pengar när det inte finns något affär att handla i?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
DFFL
9 020 Inlägg
20 januari 2010
M103 skrev:
Vad ska man göra med pengar när det inte finns något affär att handla i?

Det går att köpa saker där ändå ju.
Men priserna på allt har mångdubblats.

Så det är fan vettigare att ge pengarna till hjälporganistationer som köper mat till de som inte har någon.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Icke gående Hellaflush wannabe
287 Inlägg
20 januari 2010
dcay skrev:
Zizou skrev:

då är det la bättre o skicka Gourde? Kostar la o växla in där nere = att dom får mindre pengar för dollarn

Dollar kan man handla med i många länder. När jag va i Kambodja, Laos och Vietnam fick man ofta bättre priser om man kom med dollar isället för Kip, Dong eller Riel. Samma sak gäller garanterat också på Haiti.

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
20 januari 2010
Skicka lite pengar till mig istället så kan jag åka till Haiti på semester och sätta på någon snygg donna som mist sin man smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
20 januari 2010
SatansWrath skrev:
Skicka lite pengar till mig istället så kan jag åka till Haiti på semester och sätta på någon snygg donna som mist sin man smile

haha de där va la inte så gullit skrivet

12 086 Inlägg
20 januari 2010
SatansWrath skrev:

Att hitta en snygg donna på Haiti är väl lika troligt som att jag skulle skicka pengar till dig tongue

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 januari 2010
SatansWrath skrev:

Det blir ingen sport om mannen är borta wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

296 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
SatansWrath skrev:

Femdollars sedlar gör underverk. Med dem kan man åka taxi en hel eftermiddag. Med dem kommer man in på ett fullsatt disko m. m.

Själv skickade jag Femdollars sedlar till kvällstidningarna i Östeuropa och sökte fru. Nu har jag en hel kappsäck med brev från galanta damer. Så varför skulle inte Femdollars sedlar fungera på Haiti?

Sök