Hej.
Massa som tjatat på mig att starta en tråd så kan väl ta och göra en nu när det grejas för fullt. Bilen är en 740 Turbo -88 jag köpte hösten 2007, har gjort saker eftersom man haft pengar. Bakvagn är preppad med bilstein dämpare, hårdare bussningar
aussie locker diff m.m. Ifjol åkte en m90 låda i innan bilen togs ut för säsongen. Fixade ihop ett par
fjäderben nu innan jul så ska bilen förhoppningsvis gå lite finare när det svänger än innan. Hade bara kapade org. fjädrar och tokslut stötdämpare fram förut.
Innan bilen ska ut i år ska bromsarna renoveras fram, ska bli bättre kylning till dem värre belägg m.m.
Men kanske inte så intressant grejer, gjort på en kväll ändå. Denna tråd tänkte jag skulle handla om mitt (första faktiskt, men som mycket som möjligt ska göras själv) motorbygge. Förra motorn var en rätt så standard b230ft motor med 940 mitsu turbo, 3" avgas och en 531-topp. Körde sönder blockpackningen nu innan jag ställde av den, så bra anledning att riva och bygga nytt. Varit under planering länge dock.
Målet denna sommar är 300hk, men ska bli mer senare kör på org. sprutet i år tänkte jag. Sen framöver byta till vems eller ms.
Om ni missat så är huvudsaken med denna bil att gå brett på bana/gata. Rallystol och mockaratt ska i, inredning blir kvar. Ska ju på gata på helgerna med, brett eller glida runt och ta sig nån maltdryck.
Det är väl det en gatbil är?
Ni får nöja er med mobilbilder när det skruvas..