4047
Sök

Hardyskiva Volvo 745

2 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Är det nån som vet varför hardyskivan går sönder stup i ett.
har bytt den i sommras säkert en fem gånger den och nu börjar den och gå i bitar igen
det just vid bultarna denna gång annars har det vart över hela spruckit och sen vridits sönder när man kört.

Tackar för svar på detta är så trött på den

761 Inlägg
18 januari 2010
Sitter bultarna rätt?

Sitter styrtappen i som den ska, en grej med 3 öron där biltarna går i och en pinne som går in i kardanen

1 517 Inlägg
19 januari 2010
Du kör för jävligt haha =P big_smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 758 Inlägg
19 januari 2010
Sitter den åt rätt håll? Har för mig att vissa varianter går att vända fel.
Och hur kör du? Är det normal körning med en originalbil eller en 400-hästars driftingbil?

-utan 940
1 728 Inlägg
19 januari 2010
Biltema?

335 Inlägg
19 januari 2010
svarva eget i nån form av metall så håller de nog...

761 Inlägg
19 januari 2010
laggey skrev:
svarva eget i nån form av metall så håller de nog...

Nja, då bör man veta vad man gör, det kräver att kardanen är 100% rak.

Det kräver också att växellådan är näst intill stum monterad, dåliga växelådskuddar så håller det aldrig.

Felet i detta fallet kan vara dåliga växelådskuddar med så lådan inte sitter på rätt ställe, då böjs gummit hela tiden, ungefär som att köra med för lite luft i ett däck, det nöts ner innifrån

2 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
kör helt normalt och det är ny växelkudde och styrtappen sitter rätt kan man sätta den fel men det verkar som om kardan drar i den för just där bultarna sitter så dras dom ut ser det ut som

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 januari 2010
är den från biltema eller original då? sätter du den åt rätt håll? annars pajjar dom fort.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

761 Inlägg
19 januari 2010
Styrtappen ska vara fäst i växellådans bultar VIKTIGT, och sen instucken i kardanen

238 Inlägg
19 januari 2010
stödlagret och växellåds(kudden?) va nu fan den heter har haft samma problem me min, har bytt 3 ggr tills jag kom på de smile haha, men de var felet iaf smile skulle tro till 99% att det är något av dom smile

Mvh Patrik

Sök