jag satt upp en m46 låda på min volvo 245:a i helgen. jag satt ditt ny tryckplatta sachs 763 som ska hålla för lite mer kraft eftersom jag kör trimmat. satt även ditt ny lamel.
men när jag la i en växel och koppla så kunde jag inte snurra på utgående axel från lådan.(Bilen står på billyft) när jag satt en tving och pressa ner kopplingsarmen mer än vad den åker ner när man kopplar ur med foten så kunde jag snurra på utgående axelfrån lådan. men då satt kopplingpedal stenhårt fast i botten.
kan vajern vara för lång? jag hade lika vajer när jag körde in bilen i garaget men då hade jag orginal turbo tryckplatta och lamel och m47 låda.
har du justerat vajern riktigt? kanske är för dåligt spänd?
e det inte sjåälvjusterande?
den stog iaf bra innan jag bytte allting. det sitter ju typ plastmutter där och den går ju typ inte att skruva på:P
nej den är inte självjusterande, hur ska vajjern kunna veta hur lång den är? är vajjerna för slapp går det inte att frikoppla ordentligt.
det e samma sprängkåpa som de va förut och den funka bra. motorutdraget om ft motor så är den självjusterande... hur ska jag kunna skriva på en plastmuttern?
den stog iaf bra innan jag bytte allting. det sitter ju typ plastmutter där och den går ju typ inte att skruva på:P
nej den är inte självjusterande, hur ska vajjern kunna veta hur lång den är? är vajjerna för slapp går det inte att frikoppla ordentligt.
det e samma sprängkåpa som de va förut och den funka bra. motorutdraget om ft motor så är den självjusterande... hur ska jag kunna skriva på en plastmuttern?
ft motorn sitter ju original i 940 och 940 har hydraulisk koppling, alltså självjusterande. vad är det för färg på muttern? kan du fixa en bild? alla kopplingar med vajer gå att justera.
Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
den stog iaf bra innan jag bytte allting. det sitter ju typ plastmutter där och den går ju typ inte att skruva på:P
nej den är inte självjusterande, hur ska vajjern kunna veta hur lång den är? är vajjerna för slapp går det inte att frikoppla ordentligt.
det e samma sprängkåpa som de va förut och den funka bra. motorutdraget om ft motor så är den självjusterande... hur ska jag kunna skriva på en plastmuttern?
ja skulle du haft hydraulisk så hade den justerat sig självt, men inte när du har vajer. lägg dej under och kolla spelet på vajern, är den för slack så kan den ju inte koppla ur som den ska.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
nej den är inte självjusterande, hur ska vajjern kunna veta hur lång den är? är vajjerna för slapp går det inte att frikoppla ordentligt.
det e samma sprängkåpa som de va förut och den funka bra. motorutdraget om ft motor så är den självjusterande... hur ska jag kunna skriva på en plastmuttern?
ja skulle du haft hydraulisk så hade den justerat sig självt, men inte när du har vajer. lägg dej under och kolla spelet på vajern, är den för slack så kan den ju inte koppla ur som den ska.
den är inte slak. så jag vet inte vad de kan vara för fel
nej den är inte självjusterande, hur ska vajjern kunna veta hur lång den är? är vajjerna för slapp går det inte att frikoppla ordentligt.
det e samma sprängkåpa som de va förut och den funka bra. motorutdraget om ft motor så är den självjusterande... hur ska jag kunna skriva på en plastmuttern?
ft motorn sitter ju original i 940 och 940 har hydraulisk koppling, alltså självjusterande. vad är det för färg på muttern? kan du fixa en bild? alla kopplingar med vajer gå att justera.
okej jag skall fixa en bild kmr inte ikväll men imorgon. fixar jag en bild