Tjena ! Tappade mina nycklar i somras och nu är det väääääldigt svårt att hitta dom. Ingen reservnyckel finns så nu undrar jag vad fan man kan göra för att lyckas pilla upp låset ? Vill helst inte slå in rutan eller anlita någon dyrkare som gör det dyrt så jag undrar om det finns något tricks som gör att det går och få upp låset?!
dom bilarna går lätt o bryta sig in i om du har låst dörren bara trycka in en mejsel o vrida. lika så med tändningslåset. dom har inga startspärrar å så.
dom bilarna går lätt o bryta sig in i om du har låst dörren bara trycka in en mejsel o vrida. lika så med tändningslåset. dom har inga startspärrar å så.
provade detta utan framgång. har ingen lust att ta sönder själva låset.
bänd ut rutramen överst med skruvmejsel och fiska tag i låsknappen med ståltråd.. lyckades med detta ett par ggr när man hade 240 utan centrallås...
Det är mycke bättre o gå ner med en ståltråd mellan rutan o rutlisten o det blir ju inga skador men det absolut bästa är o gå in till en volvo handlare o beställa en ny nyckel.
då får du skaffa en nckel då... Annars kan det gå med en kraftigare metall linjal som du kör ner mellan ruta o rutanslist bakom låset o lirka, det gjorde jag på min 240 o det gick så smort så.