2656
Sök

Vart får ni "ider ifrån" till era byggen?

LillNaisarn
29 januari 2010
Trådstartare
Nu vart rubriken kanske inte den bästa.
Men som rubriken lyder, så satt jag och funderade på vart alla hära hämtar och får ider ifrån ?
Själv är man mestadels inne på "Clean styling" så man hänger en hel del på VIP Style,Euro Style,Tyskstuk forum och försöker få inspration av. Samt utländska biltidningar (främst tidningen TUNING)

Kom och tänka på detta eftersom att jag brukar lite då och då googla och försöka komma på nya ideer som jag inte sett någon annan haft förut på någon bil eller vidareutveckla smile

3 650 Inlägg
29 januari 2010
Kommer på alla idér när man håller på, eller på kvällarna innan man somnar. Brukar inte hämta så mkt från andra bilar, har väl hänt nångång att man kommit på nåt liknande. Men tips å tillväga gångsätt är bra att ta efter från dom som redan gjort det
Senast redigerat av Kesler (29 januari 2010)

16 197 Inlägg
29 januari 2010
hittar de lite övetallt.. byggs ju mycke kul världen runt smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

362 Inlägg
29 januari 2010
Många långa kvällar med polarna brukar bli många idér tongue

x40
1 209 Inlägg
29 januari 2010
får mycket ideer innan jag somnar och på att titta på andra bilar och bygga d ingen annan har.. och lite från min tjej eller mina systrar, mycket oxå från min syster man som hjälper mej med allt med plast att göra...

//Hans

Volvo S40 turbo.

322 Inlägg
29 januari 2010
the fast and the furious FTW;)

<3 Japs
680 Inlägg
29 januari 2010
Glassbilen, Roxette, köttdisken på ICA, lampavdelningen på IKEA och Anna Anka wink

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

1 534 Inlägg
29 januari 2010
oftast får jag idéerna genom att jag fantiserar ihop något
tex ser jag en fälg så kan jag fantisera dit den på bilen i huvudet osen om jag tror det blir snyggt ber jag polaren ps:a en bild åt mej så man ser på ett ungefär vad man har och göra med

men ibland surfar man och kollar vad andra gör/har gjort och utifrån deras saker kanske man förbättrar eller ändrar något och sedan genomför just den idén

1 062 Inlägg
29 januari 2010
Lastbilscustombyggarna smile

"You Go, we go!"

511 Inlägg
29 januari 2010
Köper testar antingen funkar det eller ej, ja testa sig fram, dyrt men roligt tongue

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

KHRacing
29 januari 2010
Trådstartare
TokyoDriftfilmen samt skådespelareintervjuerna innan filmen som fanns på nätet

119 Inlägg
29 januari 2010
garaget.org/forum funkar rätt bra som inspiration, tycker jag.

Bird is the word!

Smålänning
7 883 Inlägg
29 januari 2010
Åsa-Nisse, grovt bröd, kött och potäter...

Rally, Google bildsök, ljudklipp, filmklipp, KG-trimnings hemsida wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 554 Inlägg
29 januari 2010
mina byggen är 100%my own:P

OEM <3
6 957 Inlägg
29 januari 2010
Stirrar sönder mig på bilen, sen får jag fundera...och till slut så blir det var det blir.
Brukar bli rätt bra i slutänden tongue
Senast redigerat av Bjork (29 januari 2010)

OEM <3

671 Inlägg
29 januari 2010
Jag började med att naivt kolla i bilsport och på mässor och läsa på hemsidor.
Det blir en del svar men aldrig riktigt vad man önskar.
Det har blivit mkt dyrt (try and error) o lång väg att vandra då inga kompisar i omkretsen har gjort liknande mods.
Idag kollar jag på rally/rallycrosstävlingar o tävlingsbilar o jmför med original,
vet av erfarenhet att allt kan inte kopieras ut på gatan med lika bra funktion som originalbilen.

Men efter ett tag med lite egen erfarenhet och ett kritiskt öga så ser man att vissa lösningar är förkastliga. Men eftersom man inte e Einstein så blir det mkt nötande i huvudet med mkt vinklingar. 
Sena kvällar och många nätter som man legat o snurrat runt tankar...
När sedan pengar finns på kontot så handlar man det som behövs...

Idag inser man att Porsche är ett hyfsat bra o färdigt koncept.

3 182 Inlägg
29 januari 2010
Brukar ibland få det från andra fast jag gör det annorlunda. men för det mesta är det egna idéer.

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
29 januari 2010
Då man är rallytok som älskar gata så är det rallyinspirerat på gatan som gäller!
vag ligger varmt om hjärtat spec golf å äldre typ 1-2 så när ja byggde min bubbla så skulle en 16v gti motor i, men efter ett samtal med en gammal rallycross kille som körde typ 3 å wankel så var man såld big_smile
Men allt har alltid gått i rally/racing stug, Audin nu har flockat, ska bli mocca ratt om bilen blir kvar, 6punkts bälte finns, så ska inhandla en stol, rallyfälgar letas. Vet för en 10-12 år sen då man va ca 12bast då gillade ja typ f&f bilar, neon osv å det va coolt ett tag efter f&f filmerna men inte längre.

Som bruksbil så clean ska den va, inge plast mer än nån liten vinge om de är kombi typ

Sök