3891
Sök

Tips på open air basar?

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Hej! Letar efter open air basar att ha i hatthyllan på min Audi 80! Någon som vet några? smile

Hardstyle, my lifestyle -'

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 februari 2010
varför open air?

stahre
4 februari 2010
michieff skrev:
varför open air?

För att han ska ha dom i hatthyllan wink och antar att ts tycker det är fränt. Hur stora basar får du plats med då? Dls OA10D kanske skulle vara något?

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
stahre skrev:
michieff skrev:
varför open air?

För att han ska ha dom i hatthyllan wink och antar att ts tycker det är fränt. Hur stora basar får du plats med då? Dls OA10D kanske skulle vara något?

Stämmer ganska bra där wink Tror att 2st 10" skulle sitta fint. Dem har jag faktiskt fått tips om och tittat på smile Dem verkar helt okey, men ville veta om någon visste några mer som man kunde titta på.

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
michieff skrev:
varför open air?

Montering i Hatthyllan

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
4 februari 2010
Du kan ju bygga en låda under dem...

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

stahre
4 februari 2010
Det finns väl inte så där skit mkt att välja bland när det gäller open air, men vad får dom kosta? annars tror jag dom DLS låter bra för att vara just OA, det beror väl lite på hur du vill att karaktären på dom ska vara.

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
ExtraKim skrev:

Den tanken har slagit mig ja, men varför göra det om man nu hade kunnat få tillräckligt bra open air basar?

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
stahre skrev:
Det finns väl inte så där skit mkt att välja bland när det gäller open air, men vad får dom kosta? annars tror jag dom DLS låter bra för att vara just OA, det beror väl lite på hur du vill att karaktären på dom ska vara.

Jag är ganska ny på det här med högtalare i bilen tongue Men runt det priset dem DLS'en ligger på kan det vara. Säg gärna till om du vet några smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 februari 2010
Mathy91 skrev:
ExtraKim skrev:

Den tanken har slagit mig ja, men varför göra det om man nu hade kunnat få tillräckligt bra open air basar?

grejen är att du inte får ett "tillräckligt bra" per definition ljud via OA. Vill du ha ett bastryck vilket jag lovar att du kommer vilja ha, så kan du lägga mindre pengar på en bas i i tex en sluten låda och få mer basupplevelse.

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
michieff skrev:
Mathy91 skrev:
ExtraKim skrev:

grejen är att du inte får ett "tillräckligt bra" per definition ljud via OA. Vill du ha ett bastryck vilket jag lovar att du kommer vilja ha, så kan du lägga mindre pengar på en bas i i tex en sluten låda och få mer basupplevelse.

Okeyokey. Tack för infon, skall titta lite på om jag kan bygga låda under högtalarna, som nån hade skrivit tidigare. Audi 80'n har nämligen ganska stor hatthylla, så tyckte de kunde va snyggt att ha dem där ^^

stahre
4 februari 2010
ett annat tips är att göra hål i hatthyllan för att få upp två st portar där, från en baslåda då. Det är rätt snyggt o du kommer få mer tryck smile för det finns ingen skidlucka i den bilen va?

164 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
stahre skrev:
ett annat tips är att göra hål i hatthyllan för att få upp två st portar där, från en baslåda då. Det är rätt snyggt o du kommer få mer tryck smile för det finns ingen skidlucka i den bilen va?

Har tänkt på det med faktiskt! smile Nej, det finns ju inte det ^^

1 581 Inlägg
6 februari 2010
Lånar tråden lite
Jag har funderat på at bygga en låda under min hatthylla och sätta basarna där.
Finns ju ett utrymme där under som bör ge en 20 liter iaf men vettefan om mina basar är rätt för det. Dubbla 10" rockford punch stage 2. Jag vill spara så mkt bagageutrymme som möjligt och sen tänkte jag att de blir snyggare med basarna i hatthyllan. Är detta ett jättearbete att utföra? Kommer visserligen låta backesljud göra basbygget i vilket fall som helst men har tänkt på detta eller göra en låda med portar upp genom hatthyllan men då försvinner möjligheten att lasta långa grejer om man fäller sätena.

Sök