3570
Sök

Spänna handbromsen på en Mercedes 300D-86a!!

Lastbilchaufför
53 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har några frågor om man kan spänna handbromsen på en Merca 300 D, och i såfall hur man gör! eller om man måste byta handbromsklossar..

MVH!!


177 Inlägg
7 februari 2010
#2
majztY skrev:
Hej!
Jag har några frågor om man kan spänna handbromsen på en Merca 300 D, och i såfall hur man gör! eller om man måste byta handbromsklossar..

MVH!!

Hej, lånar din tråd och undrar precis samma sak fast på en Mercedes 260E-91 (w124)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Motborgare
1 099 Inlägg
7 februari 2010
#3
BergsST skrev:
majztY skrev:
Hej!
Jag har några frågor om man kan spänna handbromsen på en Merca 300 D, och i såfall hur man gör! eller om man måste byta handbromsklossar..

MVH!!

Hej, lånar din tråd och undrar precis samma sak fast på en Mercedes 260E-91 (w124)

Finns ingen handbroms på en W124:a. wink

Justera på bromsbackarna istället för vajern. Vajern skall vara ospänd när parkeringsbromsen inte är aktiverad.
Jag rekommenderar en Haynes-bok för det exakta tillvägagångssättet.

-- K

177 Inlägg
7 februari 2010
#4
Kavli skrev:
BergsST skrev:
majztY skrev:
Hej!
Jag har några frågor om man kan spänna handbromsen på en Merca 300 D, och i såfall hur man gör! eller om man måste byta handbromsklossar..

MVH!!

Hej, lånar din tråd och undrar precis samma sak fast på en Mercedes 260E-91 (w124)

Finns ingen handbroms på en W124:a. wink

Justera på bromsbackarna istället för vajern. Vajern skall vara ospänd när parkeringsbromsen inte är aktiverad.
Jag rekommenderar en Haynes-bok för det exakta tillvägagångssättet.

-- K

Haha nu va du allt rolig lol Okej då finns det inte nån spännare på vajern allså, tack för tipset ska kolla en sådan bok.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

62 Inlägg
7 februari 2010
#5
Joe finns spännare på vajern, men ta ut en bult ur varje hjul, sen vrider du så det bulthålet står ca kl 12, sen vrider du hjulet åt nåtdera hållet litegranna å lys in i hålet med en ficklampa lr dyligt tills du ser nå kuggar typ, kör in i en mejsel där å tryck på den kuggen och känn lite då å då på hjulet, när det börjar gå tungt så tryck tillbaka kuggen ett hack så gör du samma på andra sidan, när du gjort detta på båda sidor så lägger du dit under bilen å följer vajrarna till du ser justeringen där dom går ihop till en, spänn där tills den inte är helt slapp som en död fisk, å vips äre som nytt! hoppas du förstog hur jag mena!


Sök