3327
Sök

Golf III med hör CO på förhöjd tomgång

24 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Hej min sambos Golf III har för hög CO behöver tips och råd nu för att kunna fixa det
Bilen har även varit inne på bilmetro kostade oss 3500 kr och dom har inte kunnat åtgärda felet rena gissnings leken tycker jag så nu ska jag försöka igen själv skriver lite vad som är bytt för att underlätta för er tack på förhand
Golf III 1,8 l 8 v -96a

katalysator biltemas underversal
lamda sond 3  gånger nu mekonomens funkar. men inte biltemas
stift ngk
tänd kablar biltema
tändspole mecca
rotor och fördelarlock bil och motor
olja plus filter
nån temp givare till motorn vw orginal
bränslefilter i sommras bil och motor
samt luftfilter bil och motor
samt kamrem 1000 mil sen hos bilmetro
förgasat foten bytt hos bilmetro förra veckan
har komp testat den 12 kg i varje cylinder
Har även gått tort ganska länge syndes på stiften

har tydligen varit samma problem med bilen sedan 2007 enligt bes för då va senaste god utan ombes pga CO
Tacksam för svar sitter i lite knipa är typ utan bil

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
10 februari 2010
Häll i lite K-sprit eller e85 å kör en liten sväng innan Bes så går e nog bra! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

24 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
har redan provat det vart ingen skillnad och sen om det hade hjälp så hade ju felet kvarståt bilen går inte så bra så den e typ okörbar vill få felet åtgärdat

31 Inlägg
10 februari 2010
Ett tips är att kolla så att du inte har en spricka i underkant av en kort 7-8cm lång vakumslang som går till insuget!  Går bilen ojämt även på tomgången?
Senast redigerat av frewib (10 februari 2010)

24 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Nej inte ojämt men den mistäder typ det låter likson brrruuuummmm brummmm sen bomp brummm brummm bomp

124 Inlägg
11 februari 2010
aahaa om den låter så äre bara å skrota, fast om den mera låter bruuuuuuum brumm pang brum kan du prova justera luften (ironisk)

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

16 197 Inlägg
11 februari 2010
låter som att tändingen står helt galet samt att den går fett.. testa å byt "förgasare" på den.. mig jetta 2.o hade högt CO å drack soppa som fan å den böt ja "förgasare" på efter de funkaden kalas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

739 Inlägg
11 februari 2010
samma fel som min bil hade låter de som min tändningstodfel och lamda kablarna va av hmm behöver ju inte vara samma fel på din men kolla det smile

31 Inlägg
11 februari 2010
car_trader skrev:
Nej inte ojämt men den mistäder typ det låter likson brrruuuummmm brummmm sen bomp brummm brummm bomp

Ok, men har du kollat den där vakumslangen? Jag har själv bytt det på två stycken golf 3:or så det verkar vara ett vanligt fel!

24 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
tack evilaudio vi har varit inne på samma spår vi men va och hämtede bilen på bilmetro idag och dom hade bytt en massa saker som vi inte ens bett dom att byta men vi hade fått mellan 10% och 20% på nästan alla saker enligt dom iaf..
men då ska jag pröva byta det fanns på bildemonteringen för en 600 kr en class a tack alla återkommer om det inte blir bra eller om det blir löst men skriv gärna fler ider och tips

24 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
frewib skrev:
car_trader skrev:

Ok, men har du kollat den där vakumslangen? Jag har själv bytt det på två stycken golf 3:or så det verkar vara ett vanligt fel!

nej har inte kollat den ska åka till syrran idag bilen står där för dom har riktig verkstad jag kan vara i och skruva kollar det idag tack för tipset

24 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
fortfarande inte fått i ordning på bil f.n
fögasare bytt och pakning
katalysator
lambdasond
motortemp givare
alla tänd delar
olja + filter
bränsle filter
vevhus ventilationen rengjord
ny vetinkåpspakning
har tankar enanol och besnin booster utan resultat
har tok kört bilen skoll het utan resultat
va ska jag göra ska jag behöva skrota en skit fin golf 3 96-a
nån som kanske är intresserad av att köpa den till rätt pris nya nokia haka 4 vintredäck köpta i nov 2009
sommar däck väldigt fina på 15 tums alu

739 Inlägg
3 april 2010
har du ställt in tändningen ? hade du bott inärheten av mig hade jag kunnat sälja min Insprutsfögarare har en liggandes nämligen smile

24 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
har nyss satt dit en nästan ny förgasare 2200 mil har den gått
tändningen är justerad nyligen med

14 Inlägg
29 april 2010
Jag har precis exakt samma fel på min passat -91 med samma spis. Jag har oxå bytt precis samma saker som dig och nu sitter jag tok fast. Hur har det gått för dig? Har du hittat nån lösning?

24 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
det vet jag inte än har nämligen börjat byta insugnings pakning bytte den förra helgen men när jag skulle sätta dit den nya så va den fel skuren så det vart stille stånd
anledningen att jag bytte va för att jag könner en kille som jobbar på bilmetro sen 10 år tillbax och är extrem duktik på wv och han sa till mig eftersom allt är bytt så kan det bara vara 2 saker kvar 1 insugnings pakning mest troligt enligt han nr 2 data/styr boxen men jag ska göra klar min golf i helgen kan lämmna ett besked då om  du inte vill chansa och byta pakningen i onödan mch Anders

24 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
mr-speed skrev:
Jag har precis exakt samma fel på min passat -91 med samma spis. Jag har oxå bytt precis samma saker som dig och nu sitter jag tok fast. Hur har det gått för dig? Har du hittat nån lösning?

bytte insugnings paking nyss vart ingen skilnad så nu ger jag upp byter in mina 2 bilar på firma imorn mpt en bil för 60000 kr orkar inte jävlas mer

Sök