Hej min sambos Golf III har för hög CO behöver tips och råd nu för att kunna fixa det Bilen har även varit inne på bilmetro kostade oss 3500 kr och dom har inte kunnat åtgärda felet rena gissnings leken tycker jag så nu ska jag försöka igen själv skriver lite vad som är bytt för att underlätta för er tack på förhand Golf III 1,8 l 8 v -96a
katalysator biltemas underversal lamda sond 3 gånger nu mekonomens funkar. men inte biltemas stift ngk tänd kablar biltema tändspole mecca rotor och fördelarlock bil och motor olja plus filter nån temp givare till motorn vw orginal bränslefilter i sommras bil och motor samt luftfilter bil och motor samt kamrem 1000 mil sen hos bilmetro förgasat foten bytt hos bilmetro förra veckan har komp testat den 12 kg i varje cylinder Har även gått tort ganska länge syndes på stiften
har tydligen varit samma problem med bilen sedan 2007 enligt bes för då va senaste god utan ombes pga CO Tacksam för svar sitter i lite knipa är typ utan bil
har redan provat det vart ingen skillnad och sen om det hade hjälp så hade ju felet kvarståt bilen går inte så bra så den e typ okörbar vill få felet åtgärdat
Ett tips är att kolla så att du inte har en spricka i underkant av en kort 7-8cm lång vakumslang som går till insuget! Går bilen ojämt även på tomgången?
låter som att tändingen står helt galet samt att den går fett.. testa å byt "förgasare" på den.. mig jetta 2.o hade högt CO å drack soppa som fan å den böt ja "förgasare" på efter de funkaden kalas.
tack evilaudio vi har varit inne på samma spår vi men va och hämtede bilen på bilmetro idag och dom hade bytt en massa saker som vi inte ens bett dom att byta men vi hade fått mellan 10% och 20% på nästan alla saker enligt dom iaf.. men då ska jag pröva byta det fanns på bildemonteringen för en 600 kr en class a tack alla återkommer om det inte blir bra eller om det blir löst men skriv gärna fler ider och tips
fortfarande inte fått i ordning på bil f.n fögasare bytt och pakning katalysator lambdasond motortemp givare alla tänd delar olja + filter bränsle filter vevhus ventilationen rengjord ny vetinkåpspakning har tankar enanol och besnin booster utan resultat har tok kört bilen skoll het utan resultat va ska jag göra ska jag behöva skrota en skit fin golf 3 96-a nån som kanske är intresserad av att köpa den till rätt pris nya nokia haka 4 vintredäck köpta i nov 2009 sommar däck väldigt fina på 15 tums alu
Jag har precis exakt samma fel på min passat -91 med samma spis. Jag har oxå bytt precis samma saker som dig och nu sitter jag tok fast. Hur har det gått för dig? Har du hittat nån lösning?
det vet jag inte än har nämligen börjat byta insugnings pakning bytte den förra helgen men när jag skulle sätta dit den nya så va den fel skuren så det vart stille stånd anledningen att jag bytte va för att jag könner en kille som jobbar på bilmetro sen 10 år tillbax och är extrem duktik på wv och han sa till mig eftersom allt är bytt så kan det bara vara 2 saker kvar 1 insugnings pakning mest troligt enligt han nr 2 data/styr boxen men jag ska göra klar min golf i helgen kan lämmna ett besked då om du inte vill chansa och byta pakningen i onödan mch Anders
Jag har precis exakt samma fel på min passat -91 med samma spis. Jag har oxå bytt precis samma saker som dig och nu sitter jag tok fast. Hur har det gått för dig? Har du hittat nån lösning?
bytte insugnings paking nyss vart ingen skilnad så nu ger jag upp byter in mina 2 bilar på firma imorn mpt en bil för 60000 kr orkar inte jävlas mer