2134
Sök

Köpråd : Ny bil Diesel 200tusen -270tusen ....

22 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#41
Det är lockande helt klart med en  BMW E91 318d Touring     Hur länge är det fri service på den då ??


319 Inlägg
14 februari 2010
#42
Det är 3 år fri service på alla BMW bilar har jag för mig smile!

22 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#43
Det är inte dåligt alls 3års fri service  sen skattefri i 5år Någon som vet skatten på den ....??


8 Inlägg
14 februari 2010
#44
3år elller max 8000mil!

"Jag har inte misslyckats - Bara testat 1200idéer som inte fungerar"

22 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#45
Men vad innebär fri service   är det intervallerna ?   eller gäller det allt ??


Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#46
jorgen72 skrev:
MrKerm skrev:
jorgen72 skrev:

Du får ingen ny passat med 170 tdi motor för 270t men det är en underbar bil o åka i . o jag tror inte 170 tdi är miljöbilsklassad heller
nä inte miljöklassad... Jo en 170hk får du för dom pengarna dock kanske gt-sport startar väl på 300 strecket precis
Både 140hk o 170 är dyrare än 270t som ny
Gå en hos en passat handlare så får du se wink Bilen jag själv har kört 1000mil med det sista kostade 220 140hk o 4krafs dock är den ganska trött och långt i från all utrustning.. Men men.. Som någon skrev körde hellre passat än bmw 535 hmm om man inte tittar på att bmwn är dubbelt så dyr så e den iallafall dubbelt så rolig o köra, kanske inte riktigt men bra nära tongue

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
14 februari 2010
#47
Nya skodan värkar vara nice dock blir väl även den lite för dyr kanske sad Plus att dess stämpel inte e den roligaste men det går ju o leva med om den är nice att köra big_smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

jorgen72
14 februari 2010
#48
MrKerm skrev:
jorgen72 skrev:
MrKerm skrev:

nä inte miljöklassad... Jo en 170hk får du för dom pengarna dock kanske gt-sport startar väl på 300 strecket precis
Både 140hk o 170 är dyrare än 270t som ny
Gå en hos en passat handlare så får du se wink Bilen jag själv har kört 1000mil med det sista kostade 220 140hk o 4krafs dock är den ganska trött och långt i från all utrustning.. Men men.. Som någon skrev körde hellre passat än bmw 535 hmm om man inte tittar på att bmwn är dubbelt så dyr så e den iallafall dubbelt så rolig o köra, kanske inte riktigt men bra nära tongue
Det låter ju lite konstigt att en passat 140tdi 4m ska va biligare än en golf 140 tdi utan 4m , o direkt slöa är dom ju inte heller det är nog en 105 hk du har kört

jorgen72
14 februari 2010
#49
MrKerm skrev:
jorgen72 skrev:
MrKerm skrev:

nä inte miljöklassad... Jo en 170hk får du för dom pengarna dock kanske gt-sport startar väl på 300 strecket precis
Både 140hk o 170 är dyrare än 270t som ny
Gå en hos en passat handlare så får du se wink Bilen jag själv har kört 1000mil med det sista kostade 220 140hk o 4krafs dock är den ganska trött och långt i från all utrustning.. Men men.. Som någon skrev körde hellre passat än bmw 535 hmm om man inte tittar på att bmwn är dubbelt så dyr så e den iallafall dubbelt så rolig o köra, kanske inte riktigt men bra nära tongue
Jag var inne på vw .se nu den billigaste passaten med 140hk tdi o 4m kostar 278500 o utrustad så knapast att du fick över 50000 i rabatt

Avstängd
1 557 Inlägg
15 februari 2010
#50
jorgen72 skrev:
MrKerm skrev:
jorgen72 skrev:

Både 140hk o 170 är dyrare än 270t som ny
Gå en hos en passat handlare så får du se wink Bilen jag själv har kört 1000mil med det sista kostade 220 140hk o 4krafs dock är den ganska trött och långt i från all utrustning.. Men men.. Som någon skrev körde hellre passat än bmw 535 hmm om man inte tittar på att bmwn är dubbelt så dyr så e den iallafall dubbelt så rolig o köra, kanske inte riktigt men bra nära tongue
Jag var inne på vw .se nu den billigaste passaten med 140hk tdi o 4m kostar 278500 o utrustad så knapast att du fick över 50000 i rabatt
Snälla ge dig... Skicka ett fax nr så kan jag skicka dig en kopia va e du 12 år eller?! Å eftersom du ändå va inne såg du säkert också att en r-line går på under 300... Sedan e ju frågan om man beställer sin bil via deras hemsida eller går in o snackar med en säljare?! Testa det nästa gång wink

Sorry OT...

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

22 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#51
Okej nu har vi pratat ganska stora bilar ... i fall vi pratar mindre tex Bmw 1 serien som nämdes kanske en mindre golf kom med förslag ....  och som sagt var ska helst vara miljöklassad skattefri i 5år  diesel och gärna automat sen ska den vara bekväm och rolig att köra då jag pendlar 10mil per dag ...


jorgen72
15 februari 2010
#52
Nya golf 6 är en underbar bil o köra o den finns som miljöklassad o det är ju ganska mycket utr i dom

22 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#53
Den ser fin ut ... vad är dsg för låda ??


Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 februari 2010
#54
DSG är en pärla till snabbväxlad sak, nästan ett krav vid VW-köp smile
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Tänkte på en annan sak, Fiat 500 diesel och lite pengar över? Jag hade ändå gott på Bmw, men ett ytterligare alternativ i alla fall!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

jorgen72
15 februari 2010
#55
Dsg är en automatlåda som även går att växla manuelt jag hadde inte äns tänkt på en fiat det är rikyiga skit bilar men både golfen o bmw 1 är ju riktigt bra bilar volvo v50 är inte så dum heller men jag har bara kört d5 o den var underbar o köra men den är inte miljöbils klassad då får det bli en mindre motor.

4 001 Inlägg
15 februari 2010
#56
jorgen72 skrev:
Dsg är en automatlåda som även går att växla manuelt jag hadde inte äns tänkt på en fiat det är rikyiga skit bilar men både golfen o bmw 1 är ju riktigt bra bilar volvo v50 är inte så dum heller men jag har bara kört d5 o den var underbar o köra men den är inte miljöbils klassad då får det bli en mindre motor.
teknikmässigt är den snarare uppbyggd tvärtom, alltså en manuell som växlar automatiskt om man vill det tongue

Edit: VW har väl haft lite problem med DSG-lådorna och dieselmotorerna.
Senast redigerat av kolvas (15 februari 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 februari 2010
#57
kolvas skrev:
jorgen72 skrev:
Dsg är en automatlåda som även går att växla manuelt jag hadde inte äns tänkt på en fiat det är rikyiga skit bilar men både golfen o bmw 1 är ju riktigt bra bilar volvo v50 är inte så dum heller men jag har bara kört d5 o den var underbar o köra men den är inte miljöbils klassad då får det bli en mindre motor.
teknikmässigt är den snarare uppbyggd tvärtom, alltså en manuell som växlar automatiskt om man vill det tongue

Edit: VW har väl haft lite problem med DSG-lådorna och dieselmotorerna.
3år och 11000mil har firmabilen rullat utan problem i alla fall, TDI 170 DSG. För övrigt tycker jag det är väl magstarkt att kalla Fiat för skitbilar...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 751 Inlägg
15 februari 2010
#58
Audi A3 2.0TDI 114g(är väll skattebefriad då?) 140hk diesel.

http://www.dealerarchive.com/color_0320_032/6297/6297_cc0320_032_T9T9.jpg

Utrustning utöver standard.

*Proline
- Klimatanläggning
- Larm
- Radio Concert
- Aluminiumfälgar 16" i 6-ekersdesign, för Attraction

*Sportstolar fram i Alcantara/läder
*Aluminiumfälgar 6,5Jx16 i 7-ekrad parabeldesign
*Styrnummer däck
*Ytterbackspegel, eluppvärmd, elektriskt infällbar, inkl.eluppvärmda spolarmunstycken
*Vindruta med värmeisolerande glas och grå färgband i överkant
*Ingen typ- eller cylindervolymsbeteckning
*Xenon plus
*Fälgbultar, låsbara
*Ickerökare-utförande
*Mittarmstöd fram
*Farthållare
*Förarinformationssystem FIS

271 000kr NY


Annars finns A4 2.0TDIe som är garanterat skattebefriad, fått bra kritik dessutom.

http://www.alltommotor.se/polopoly_fs/1.13417!image/4073537858.jpg_gen/derivatives/article/4073537858.jpg

Bmw släpper snart också en 3-serie som är skattebefriad, som dessutom kommer ha 163hk
Senast redigerat av DasAuto (15 februari 2010)

Who Djaa bless no man curse

Avstängd
1 557 Inlägg
15 februari 2010
#59
A3 värkar klockren om man inte behöver så mycket plats smile Säkert någorlunda kul o köra med den motorn också om man kör passat i vanliga fall smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

jorgen72
16 februari 2010
#60
Rquired skrev:
kolvas skrev:
jorgen72 skrev:
Dsg är en automatlåda som även går att växla manuelt jag hadde inte äns tänkt på en fiat det är rikyiga skit bilar men både golfen o bmw 1 är ju riktigt bra bilar volvo v50 är inte så dum heller men jag har bara kört d5 o den var underbar o köra men den är inte miljöbils klassad då får det bli en mindre motor.
teknikmässigt är den snarare uppbyggd tvärtom, alltså en manuell som växlar automatiskt om man vill det tongue

Edit: VW har väl haft lite problem med DSG-lådorna och dieselmotorerna.
3år och 11000mil har firmabilen rullat utan problem i alla fall, TDI 170 DSG. För övrigt tycker jag det är väl magstarkt att kalla Fiat för skitbilar...
Jag tycker inte det är särskilt magstarkt o kalla fiat för skit bilar det finns ju ingen modell som det är någon bra kvalite i.


Sök