2798
Sök

Enorm prisskillnad mellan Nordic & Maptun trots likvärdiga hk/nm?

50 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Kollade på Nordics hemsida som vill ha 4600kr för sitt steg 1 vilket innebär 265 hk/400 nm.
Maptun vill ha 7995kr för sitt steg 1 som ger 265hk/420 nm.

Vad är egentligen skillnaden?
Jag kan verkligen inte ett skit om detta, så ni som kan, hjälp mig.
Varför är Maptun dubbelt så dyra än Nordic?

Vilket av dessa två alternativ hade Ni valt?

Ha en trevlig helg!

Mvh


2 271 Inlägg
12 februari 2010
#2
Enda anledning jag kan se och förstå är att med Maptun så får du "maptuner" som BSR's PPC så
du kan byta fram och tillbaka ( t.ex trimma igen efter uppdatering i och med service ).
Nordic verkar dock vara konstant, byte av box?

Gissar dock bara.

Ang val så är alla steg 1 hos de större firmorna snarlika.
kul att kunna ändra när man vill dock med Maptuner.


888 Inlägg
12 februari 2010
#3
För att Maptun är bättre wink Tycker att dom bilar jag haft med maptun programvara gått bättre än nordics.

Mvh Henke

8 883 Inlägg
12 februari 2010
#4
Skillnaden tror jag ligger i att du får flera funktioner med Maptuner med Nordic får du bara en utbytesbox.

Mitt val går till maptuner just med tanke på flera funktioner

Fotograf på tierpidag.se

2 271 Inlägg
12 februari 2010
#5
HenkeTIC skrev:
För att Maptun är bättre wink Tycker att dom bilar jag haft med maptun programvara gått bättre än nordics.

Mvh Henke

Nu har jag inte kört Nordic's men mitt steg 3 Maptun tycker jag piskar på rätt friskt!
gott nog för att skrämma ovetande vänner i alla fall!smile


321 Inlägg
12 februari 2010
#6
Jag tror att Nordic har gått i konkurs.......dom är grymma på att mappa Saabar!
Har lämnat flera bilar till dom och aldrig blivit missnöjd!


50 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
#7
Jag har hört mycket gott om Maptun, men ca 4000 kr för 20 nm?
Om jag har förstått det hela kan man "nollställa" bilen tillbaka till original med denna maptuner inför service. När servicen är genomförd pluggar man in maptunern och trimmar bilen igen?

Varför gör man det?
Gillar inte de auktoriserade verkstäderna att man skrämmer upp bilen lite?


RS
886 Inlägg
14 februari 2010
#8
Gillar o gillar...tror inte dom bryr sig. Men om dom uppdaterar programvaran i styrboxen i samband med service tror jag trimprogramvaran skrivs över och då är det ju bra med en maptuner. Då får du en helt uppdaterad box och kan fortfarande köra med trimsteget smile

Focus RS

761 Inlägg
17 februari 2010
#9
Tittar ni alltid på maxxeffekt och maxvrid? Det är ungefär 10% av hela mappningen

Hur är det med register, respons, jämn gång, låglast och mellanregister?


323 Inlägg
17 februari 2010
#10
En anledning att timma ner bilen är när man lånar ut den till någon man litar på men ändå inte tongue

De viktigaste som jag tycker är att man ska känna sig välkommen fler än en gång av personalen. För steg 1-3 är stort sett samma mellan bolagen



Sök