Ang. Hoppbackarna i Falun, Dalarna. bygga motorpark ist??

hedberg_racing Volvo 740 fanatiker
17 februari 2010 · 240 Inlägg

Ja, det har ju kommit på förslag att man ska lägga ut 26miljoner skattebetalar pengar för att bygga 3 mindre backar i Falun och det har blivit en VÄÄLDIGT stor debatt om detta,

Det finns en facebook grupp som heter Hoppbackar i Falun? - Nej tack. som  över 3000 medlemmar är med i.

Men vad jag vill/undrar är om alla vi motor intresserade här på garaget går med i min grupp som jag skapade i söndags kväll: hoppbackar i Falun? Bygg motorpark istället.

Om vi får med tillräckligt många medlemmar så lär ju politiker och allt vad det är förstå att motorsports intresset är stort.
Svenska rallyt, Novemberkåsan och crusingen är ju bara några evenemang som är stora publik magneter till staden.

Så om du vill vara med och försöka få någonstans att bygga någon form av en motorpark för att även få bort buset från vägarna så gör det här:

http://www.facebook.com/reqs.php#!/grou … amp;ref=ts

(visste inte i vilken forum kategori jag skulle posta det här men tror det va bra??

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo
Isuzu D-MAX (2007)
NETTAN Girls go fast
17 februari 2010 · 893 Inlägg

Undrar hur många i Falun som satsar och är BRA på backhoppning? Är tycker de verkar mer vettigt att satsa på jobb, utbildning och inte skära ner mer än vad som redan görs inom äldrevård och barnomsorgen. Satsa mer på att unga får jobb och en utbildning, att dagisbarn får det de behöver och att de äldre får sitt de med och sen kan de mer än gärna byggas en motorbana. Finns betydligt fler bilintresserade tjejer och killar i Falun och runt om (dalarna, gävleborg, osv...) som utnyttjar en motorbana än nå hoppbackar.

Om Falun nu MÅSTE ha ett VM, håll Vm på skidor på backen och utnyttja skidstadion till de.
BTW, är självklart medlem i gruppen på FB.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
LaRoos
17 februari 2010 · 230 Inlägg

men dom har ju massa skid grejer redan.. å ja är inte ett dugg intresserad av det.. sen har dom ju massa sånt skit å Åre/Idre/sälen/orsa.. varför ska de bli mer i falun?

men samtidigt så är allihopa så mkt för miljön, tror inte att dom skulle bygga en motorbana eftersom då kommer massa bilar vara där och leka..

Men jag själv tycker att de ska bli en motorbana där, för då kommer de försvinna massa busåkningar från staden..

Var dig själv, alla andra är upptagna!
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 februari 2010 · 10 427 Inlägg

Tror de var nere på fyra miljoner för någon enstaka backe nu. wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
bmx
17 februari 2010 · 7 100 Inlägg

hoppbackar säger jag!

vafan,man vill väll göra nåt annat om dagarna än att bara hålla på med bilar!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
17 februari 2010 · 7 100 Inlägg

LaRoos skrev:
men dom har ju massa skid grejer redan.. å ja är inte ett dugg intresserad av det.. sen har dom ju massa sånt skit å Åre/Idre/sälen/orsa.. varför ska de bli mer i falun?

men samtidigt så är allihopa så mkt för miljön, tror inte att dom skulle bygga en motorbana eftersom då kommer massa bilar vara där och leka..

Men jag själv tycker att de ska bli en motorbana där, för då kommer de försvinna massa busåkningar från staden..

inte alla som har råd att åka upp till idre och sånt,så därför är det smart med en backe i närheten.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
NETTAN Girls go fast
17 februari 2010 · 893 Inlägg

bmx skrev:

LaRoos skrev:
men dom har ju massa skid grejer redan.. å ja är inte ett dugg intresserad av det.. sen har dom ju massa sånt skit å Åre/Idre/sälen/orsa.. varför ska de bli mer i falun?

men samtidigt så är allihopa så mkt för miljön, tror inte att dom skulle bygga en motorbana eftersom då kommer massa bilar vara där och leka..

Men jag själv tycker att de ska bli en motorbana där, för då kommer de försvinna massa busåkningar från staden..

inte alla som har råd att åka upp till idre och sånt,så därför är det smart med en backe i närheten.

Sant de, men vi har ju redan 2 backar... vaför inte fixa till de för en billigare peng?

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
LaRoos
18 februari 2010 · 230 Inlägg

bmx skrev:

LaRoos skrev:
men dom har ju massa skid grejer redan.. å ja är inte ett dugg intresserad av det.. sen har dom ju massa sånt skit å Åre/Idre/sälen/orsa.. varför ska de bli mer i falun?

men samtidigt så är allihopa så mkt för miljön, tror inte att dom skulle bygga en motorbana eftersom då kommer massa bilar vara där och leka..

Men jag själv tycker att de ska bli en motorbana där, för då kommer de försvinna massa busåkningar från staden..

inte alla som har råd att åka upp till idre och sånt,så därför är det smart med en backe i närheten.

nej, men då har du  backar i främby, Bjursås, Rättvik.. ja de finna fina backar överallt... de behövs fan inge mer, dom backarna kan du enbart använda ett par månader om året..  så de är onödigt mkt med pengar för att de knappt ska användas..
och vi som inte är intresserad av skidor av något slag, vi har ju ingenstans att ta vägen med bilarna..

Var dig själv, alla andra är upptagna!
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
18 februari 2010 · 2 973 Inlägg

Sen igår har vi ju en framtid inom svensk backhoppning! Anja satte väl nytt svenskt rekord på damsidan med 62meter?? Klart vi ska ha fler hoppbackar big_smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Fryxell
18 februari 2010 · 189 Inlägg

gick självklart med i din grupp på facebook. nya hoppbackar.. hmmpff, jävla påhitt!

///M
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 februari 2010 · 10 427 Inlägg

En lirare från Falun fick ju lov att åka till Örnsköldsvik för att öva i en backe av rätt storlek.
http://www.dt.se/nyheter/falun/article586521.ece


Har för mig att budet var nere på 4-5 miljoner nu.

I kontrast till detta ska man bygga om 600m väg på
Strandvägen + lite parkeringar och cykelväg för 6 miljoner tongue

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Jimmy_N Makaronborrare
18 februari 2010 · 993 Inlägg

matteeee skrev:
Sen igår har vi ju en framtid inom svensk backhoppning! Anja satte väl nytt svenskt rekord på damsidan med 62meter?? Klart vi ska ha fler hoppbackar big_smile

lol

LaRoos
18 februari 2010 · 230 Inlägg

jaa, om ni är så intresserade av dessa hopp backar så antar ja att ni kommer vara där och åka sen när de är klart?

Var dig själv, alla andra är upptagna!
BMW E30 318i "Luna" (1984)
Chevrolet Suburban "Hulken" (1990)
pippaaN
23 februari 2010 · 987 Inlägg

4-5 miljoner kommer dom ju knappast kunna hålla.. det kostar ju nästan ett hus.. Och dessutom, är dom ju ute efter VM här. & OM det skulle bli det, måste dom 2 backarna som finns rustas upp, för 60-70 miljoner eller vad jag läste i DT.se... så pengarna kommer sticka iväg!

i like it load
s12 Nissan Gazelle
23 februari 2010 · 1 460 Inlägg

de skulle ju va nice om de bygges  motorpark istället för Hoppbackarna i Falun wink

Nissan Silvia
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
24 februari 2010 · 846 Inlägg

matteeee skrev:
Sen igår har vi ju en framtid inom svensk backhoppning! Anja satte väl nytt svenskt rekord på damsidan med 62meter?? Klart vi ska ha fler hoppbackar big_smile

haha du gjorde min dag !

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 februari 2010 · 10 427 Inlägg

http://www.dt.se/nyheter/falun/article591241.ece

Nu får vi en skatepark för 4,5 miljoner också wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
bmx
24 februari 2010 · 7 100 Inlägg

steifan skrev:
http://www.dt.se/nyheter/falun/article591241.ece

Nu får vi en skatepark för 4,5 miljoner också wink

ÅHHHHH big_smile

räkna med att jag absolut kommer då big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
steifan DR!FTT3KN!K3R
25 februari 2010 · 10 427 Inlägg

bmx skrev:

steifan skrev:
http://www.dt.se/nyheter/falun/article591241.ece

Nu får vi en skatepark för 4,5 miljoner också wink

ÅHHHHH big_smile

räkna med att jag absolut kommer då big_smile

Trams, bygg motorpark där istället wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang