2392
Sök

Visst ska jag köpa en volvo 245 till min flickvän?

Forummoderator
26 318 Inlägg
22 februari 2010
tjn skrev:
undrar varför dom sluta bygga 240 och börja bygga modernare bilar ?

240 är ju den bästa och mest krocksäkra bilen som finns.

För att tiden går framåt och tekniken utvecklas.
Se där. Dubbelironi, för de som inte förstod..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

blacken
22 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
blacken skrev:
Saab 9000 -94 uppåt eller 99/900 Og att föredra framför en 245:a.

Saab 9000 är snäppet säkrare än 240 om jag minns rätt. Men 99/900 og är sämre enligt Folksam. Och vad jag hört är de riktigt hårda och hård bil i kombination med dålig säkerhetsutrustning är inte bra.

"Snäppet bättre"? prova en hästlängd. Om jag nu till nöds måste bumpa ihop med något/någon så tar jag (erfarenhetsmässigt baserat) en 99/900Og eller en 9000 efter -94,än en 240/740, 10 gånger av 10..

29 Inlägg
22 februari 2010
Haha!  Hysteriskt rolig tråd.. 

Volvo 240 = Världens säkraste bil 1974   big_smile

Muttley
22 februari 2010
typ trolltråd.

varför ens ta upp diskussionen om man motargumenterar mycket bättre bilar än 240?  940 är där absolut inga problem med att ha en barnstol i och dessutom är 940 mycket bättre att köra än en häckig 240=)

3 268 Inlägg
22 februari 2010
en röd 245a med tonade bakrutor big_smile
typ 91a big_smile
originalchassi!
ser jävligt bra ut, farsan hade en sån för några år sedan smile

Meister
6 763 Inlägg
22 februari 2010
I den prisklassen kan jag bara rekommendera Ford Scorpio. Överlägsen allt vad Volvo heter på alla avseenden. Du behöver upp på en v70 innan du slår Forden på fingrarna. Däremot komfort måste du ha en s80 innan du kan slå forden. Helt grymma bilar.

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
22 februari 2010
TheXaZ skrev:

enda felet va väl att dom inte börja med den för än 75 men hehe;)

hellre pallbocks kung än trailer queen

29 Inlägg
22 februari 2010
mr_harry skrev:
TheXaZ skrev:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_240

Menmen  wink

987 Inlägg
22 februari 2010
Läst tråden nu. Varför la TS överhuvudtaget upp den här tråden? Ni ger han massor av förslag, men icke.. bara 245 som gäller.. som många skriver, köp en 850/855 eller något liknande. kanske lite dyrare att köpa, men åker mkt billigare, och säkrare dessutom. Sen skrev du ju att pengar inte var något problem, så.. =]

i like it load

blacken
22 februari 2010
camaro67 skrev:
I den prisklassen kan jag bara rekommendera Ford Scorpio. Överlägsen allt vad Volvo heter på alla avseenden. Du behöver upp på en v70 innan du slår Forden på fingrarna. Däremot komfort måste du ha en s80 innan du kan slå forden. Helt grymma bilar.

I den prisklassen kan jag bara rekommendera Ford Scorpio. Överlägsen allt vad Volvo heter på alla avseenden.

lollollollol

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
22 februari 2010
jag har inte läst hela tråden så detta har kanske sagts tidigare men är värt att sägas igen!

ska du ha barn och flickvännen i bilen så köp något nyare och säkrare!

gärna med lite säkerthetsprylar som ABS och airbag. tycker det är riktigt dålig prioritering om man köper en bil för att den är billig. bättre att lägga 10tusen mer och få en säker bil då.

skulle aldrig i livet sätta familjen (om jag hade någon) i en gammal 245a.
och om du nu är insnöad på volvo så satsa åtminstone på 855 eller v70 isåfall.

MVH

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 februari 2010
TheXaZ skrev:
mr_harry skrev:
TheXaZ skrev:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_240

Menmen  wink

Ja den kom slutet 1974 som 1975 års modell, precis som det är nu förtiden med årsmodeller.

Jonas

Meister
6 763 Inlägg
22 februari 2010
blacken skrev:
camaro67 skrev:

I den prisklassen kan jag bara rekommendera Ford Scorpio. Överlägsen allt vad Volvo heter på alla avseenden.

lollollollol

Har du haft någon? Jag har provat på båda bilarna och jag vet vilken bil jag helst skulle sätta mina eventuella barn i. Vet vilken jag skulle kunna tänka mig att åka på semester i. Forden är både större, har mer komfort och för mig så är forden den mest driftsäkra bilen. Jag ser inga som helst fördelar med att åka volvo

387 Inlägg
22 februari 2010
j*vla tjasf , så bile modelen e viktigare än ditt barsn säckerhet man blir ju nästan lite smårädd när man läser detta , köp nyar e bil ist , bättre bränsleknomi smat miljövänligare än en 240 tänk på nästa geration ist tongue

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
22 februari 2010
frank_745 skrev:
j*vla tjasf , så bile modelen e viktigare än ditt barsn säckerhet man blir ju nästan lite smårädd när man läser detta , köp nyar e bil ist , bättre bränsleknomi smat miljövänligare än en 240 tänk på nästa geration ist tongue

+1

blacken
22 februari 2010
camaro67 skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:

lollollollol

Har du haft någon? Jag har provat på båda bilarna och jag vet vilken bil jag helst skulle sätta mina eventuella barn i. Vet vilken jag skulle kunna tänka mig att åka på semester i. Forden är både större, har mer komfort och för mig så är forden den mest driftsäkra bilen. Jag ser inga som helst fördelar med att åka volvo

Inte bli sur nu, bara det att när jag hör något tokroligt så garvar jag, inget mer med det. Liasom den dagen en Scorpio håller,funkar, eller är bättre, än en Volvo 240/940, så går det sju söndagar i veckan. Däremot en Granada MKI/MKII kan ses som en utmanare till ovansagda Volvo modeller

471 Inlägg
22 februari 2010
Hahaha snälla nån.. jag tror jag dör av skratt big_smile lätt bästa tråden nånsin big_smile "nej inte en traktor en volvo " hahaha big_smile

Skiiit du nedde ! ;)

Meister
6 763 Inlägg
22 februari 2010
blacken skrev:
camaro67 skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:

lollollollol

Inte bli sur nu, bara det att när jag hör något tokroligt så garvar jag, inget mer med det. Liasom den dagen en Scorpio håller,funkar, eller är bättre, än en Volvo 240/940, så går det sju söndagar i veckan. Däremot en Granada MKI/MKII kan ses som en utmanare till ovansagda Volvo modeller

Jag har provat båda så jag vet ju hur det har funkat för mig. Granadan är som du säger en konkurent till 1-7-940. Säger inte det att scorpion är bra mycket bättre än volvon?

3 259 Inlägg
22 februari 2010
Och snart är även denna låst!smile Det spårar ju aldrig ur nånting... nej nej...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

4 637 Inlägg
22 februari 2010
Det spårar ur som han sa, lokföraren...

Sök