2865
Sök

Http://www.bilvardering.net/ lurendrejeri?

Herr
1 722 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Fick påminnelse från dom nu, samt en avgift på 99kr för att jag inte pyntade sist, YES ALLTSÅ! smile
Finns inget nummer att nå dom på heller... blir till o ringa ett till samtal till konsumentverket....

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Muttley
31 mars 2010
LocKtar skrev:
Fick påminnelse från dom nu, samt en avgift på 99kr för att jag inte pyntade sist, YES ALLTSÅ! smile
Finns inget nummer att nå dom på heller... blir till o ringa ett till samtal till konsumentverket....

Bestrida kan du nog inte göra när du låtit de gå så långt att du fått en påminnelse. 

Sura sättet att lära sig läsa på wink

414 Inlägg
31 mars 2010
En polare till mej "råkade" ut för samma sida. Men själv såg jag klart och tydligt att det stog "399kr inklusive frakt". Man ser ju det redan på första sidan. Så tycker inte att man ska hålla på och skylla ifrån sej på sidan. Bara att pynta och så glad ut! smile

plankan
31 mars 2010
Inte klokt som det gått sport i "din bil's värde" etc etc

År det inte här på nätet så är det i dagstidningarna hmm

1 489 Inlägg
1 april 2010
LocKtar skrev:

Mitt tips till dig är och bita i det beryktade äpplet och betala, vill du hamna hos fogden och få en prick för 500 spänn? Det är upp till dig

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

2 Inlägg
16 april 2010
Jag har nu två olika fakturor från detta blufföretag. Fick faktiskt svar på första mailet från dom. Då sa dom att det hade blivit fel och dom skulle ta bort fakturan. Nu som sagt har det kommit en till!

Från samma värderare: Anders Karlsson, Chef, värderingsgruppen.
Konstigt att han inte har samma handstil!!!!??

Detta är definitivt ett blufföretag som skickar ut felaktiga fakturor. Åker på semester nu, men så fort jag kommer hem blir det raka vägen till Polisen för en anmälan! Kommer även kontakta svt, tv4, tv8 samt alla dags-kvällstidningar.

Dom försökte bluffa fel person kan jag säga.....kommer driva detta så långt det går.
Mitt mål är att stänga ner dom j*vlarna.

3 Inlägg
29 april 2010
Till Krister E

Jag har råkat ut för samma sak som dig och några till här på forumet!!

Jag har anmält ärendet till konsumentverket och avvaktar nästa steg, ev. ARN eller polisanmälan!!
Har för avsikt att bestrida fakturan in i det längsta!! 399 kr är som sgt inte så mycket pengar egentligen, men här handlar det om att stoppa oseriösa näringsidkare på internet som livnär sig på att på ett billigt sätt lura människor att betala för något som uppfattas som helt gratis!!

Vad är dit nästa steg Krister E??

Jag ligger i en intensiv maildiskussion med en representant för detta bluff-företag och har meddellat att jag inte tänker betala!!
Senast redigerat av Parasite (29 april 2010)

Designer.
1 260 Inlägg
29 april 2010
Får jag fråga vad ni tänkt polisanmäla dom för? För att ni inte läste vad som stod på sidan innan ni skickade efter värderingen?roll
Senast redigerat av MIKK0 (29 april 2010)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

3 Inlägg
29 april 2010
Det handlar om rent bondfångeri att framstå som en gratissajt och sedan via ett mobilnummer ta reda på en adress som man kan skicka en faktura till!! Är inte detta ett brott så säg?

Visst, jag kan i efterhand känna att man borde lusläst det finstilta, men det är bevisligen fler som har "hamnat i fällan" och då bör man göra allt för att bli av med dessa skojare!!
Senast redigerat av Parasite (29 april 2010)

248 Inlägg
29 april 2010
jag var nära att halka dit på den här. Jag såg inte heller att det kostade och skrev in alla uppgifter. Men efter såg jag som tur var att det kostade. Skickade iväg ett mail och bad dem ta bort min beställning och de gjorde dem.
Ja det här en typisk variant av bedrägeri.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 april 2010
Jag har också åkt dit på det där (men för ganska länge sen), men när jag väl hade klickat mig igenom sidan så såg jag att det skulle kosta 399kr så då sickade jag ett mejl till dom om att jag ändrade mig och inte vill ha värderingen, som tur var så tog dom tillbaks ordern.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 april 2010
är ni så dumma att tro att nån skulle vilja värdera era bilar grattis?
i så fall får ni skylla er själva

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

342 Inlägg
29 april 2010
Dessa företag bevisar bara att det går att sälja kylskåp till eskimåer (vilket iofs är sant, om maten ska hållas kall, inte djupfryst) eller sand till araberna.

Svaret på vad ens bil är värd finns ju helt gratis, på Blocket. Alternativt KVD.se, som jag vågar lova erbjuder exakt samma värderingstjänst men med skillnaden att det inte föreligger något krav på betalning.
Jag är rätt säker på att det ändå är därifrån (KVD.se och liknande) som alla blufföretag hämtar sin info från och har mage att ta betalt för.

Eftersom det faktiskt står på sajten att det kostar pengar, så är det ju inget bedrägeri.
Man kan tveklöst önska att de vore mycket tydligare med den informationen, men den står icke desto mindre där.

Sådana här skojare brukar ha flera sajter. Bilvärdering och horoskop är bland de mest populära.
Jag har läst fjolårets årsredovisningen för ett av dessa skojarbolag och man kan bara konstatera att det är en ruskigt lönsam buisness, med hög omsättning och rejält gröna siffror.

Sluta gynna dessa skojare! Spread the word och värdera hädanefter genom de gratiskanaler som trots allt finns (och som skojarna med all säkerhet använder själv).
Senast redigerat av 9Femma (29 april 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

3 Inlägg
29 april 2010
Det är möjligt att vi får skylla oss själva, men tycker du inte det vore bra om dessa bluffmakare försvinner?? Nästa gång är det du som trillar dit!!

2 Inlägg
18 maj 2010
För min del handlar det om att dom skickar fakturor till mig trots att jag aldrig registrerat mig där, aldrig ens varit inne på deras sida! Jag kommer aldrig att använda någon av deras tjänster.

Så i mitt fall är det rena bluffakturor.

Ps. Nej det är ingen annan i familjen som pillat på datorn Ds.

3 Inlägg
25 maj 2010
Om du drabbas av dessa skojare så skall du utnyttja din ångerrätt. Då det handlar om en distanstjänst så gäller distansavtalslagen. Enligt denna lag så har du två veckors ångerrätt från det du ingick avtalet. Sajten hävdar att dom har avtalat bort denna ångerrätt om man läser deras villkor men detta stämmer inte.

För att kunna få samtycke att avstå ångerrätten från en konsument, krävs att samtycket inhämtas efter det att avtalet ingås. I detta fall så avtalar dom om samtycket innan avtalet ingås och det är inte tillåtet. I fall detta sker kan du ångra avtalet i upp till ett år efter avtalets ingående, oavsett om dom har utfört tjänsten eller inte.

En så länge har jag inte heller hört om någon som blivit stämd.

Stå på er om ni drabbas.

3 Inlägg
25 maj 2010
Glömde en sak. Om du bestridit fakturan och meddelat att du utnyttjat din ångerrätt, får dom inte vidta kravåtgärder. Med detta menas att dom får inte skicka dig en påminnelse, inkassokrav eller gå till KFM. Dom måste stämma dig för att kunna få ut några pengar.

Skulle dom envisas med att skicka kravbrev kan du göra en anmälan till Datainspektionen.

Trucker
2 710 Inlägg
25 maj 2010
Minns ej vilken sida det vad jag gjorde det på, men jag värderade en Jaguar XJ8, tror jag det var. Rastlös som jag var den dan. Fyllde i precis allt, namn, adress, telnr, regnr osvosv. tom personnr. Så LÅNGT gick jag dvs.. Blev uppringd dagen efter av nån snubbe o han säger: för att vi ska kunna värdera rätt o riktig måste vi ha dina bankuppgifter. Okej..? Självklart menar han dom siffror som finns på framsidan av kortet. Försökte förklara vänligt att det varit misstag och att jag avböjer. Då säger han att jag måste betala 99kr om jag ska "avbryta" affären, annars går det till fogden. Hm, där satt man i skiten. Fick två alternativ då: "antingen ger du mig kortnret eller så betalar du själv". Haha, tänkte jag. Jag betalar sa jag, så skickade han uppgifterna via sms.. Det är vid såna stunder man bara nickar ler. ALDRIG mer sånt skit!!

vad ska jag med värdering till? Kan nog om bilar för att inte köpa en Fiat Uno för 50k wink

Ha de gott!

Fart missbrukare

62 Inlägg
25 maj 2010
Såna där fakturor ska man inte betala. Sådana personer som driver sådana företag borde, som min bror brukar säga, hängas på Stortorget.

http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe … or-1.16527
I våras vann Konsumentverket mot företaget Fordonsvärderingen i Marknadsdomstolen. Fordonsvärderingen fungerar i princip på samma sätt som bilpris.nu och bilenspris.net. Enligt domen måste företaget tydligt ange att tjänsten kostar pengar. Om man inte följer domen hotar ett vite på 750.000 kronor.

Se även http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe … ng-1.16727

Betala inte. De skickar påminnelser och jävlas för att de vet att de flesta inte vågar låta bli att betala men om man skulle processa mot dem har jag svårt att tro att de kan vinna och det inser de själva.
Senast redigerat av NoWireHangers (25 maj 2010)

433 Inlägg
6 juli 2010
http://www.bilpriser.se/

Enda rätta och gratis!

Sök