Dessa företag bevisar bara att det går att sälja kylskåp till eskimåer (vilket iofs är sant, om maten ska hållas kall, inte djupfryst) eller sand till araberna.
Svaret på vad ens bil är värd finns ju helt gratis, på Blocket. Alternativt KVD.se, som jag vågar lova erbjuder exakt samma värderingstjänst men med skillnaden att det inte föreligger något krav på betalning.
Jag är rätt säker på att det ändå är därifrån (KVD.se och liknande) som alla blufföretag hämtar sin info från och har mage att ta betalt för.
Eftersom det faktiskt står på sajten att det kostar pengar, så är det ju inget bedrägeri.
Man kan tveklöst önska att de vore mycket tydligare med den informationen, men den står icke desto mindre där.
Sådana här skojare brukar ha flera sajter. Bilvärdering och horoskop är bland de mest populära.
Jag har läst fjolårets årsredovisningen för ett av dessa skojarbolag och man kan bara konstatera att det är en ruskigt lönsam buisness, med hög omsättning och rejält gröna siffror.
Sluta gynna dessa skojare! Spread the word och värdera hädanefter genom de gratiskanaler som trots allt finns (och som skojarna med all säkerhet använder själv).
Senast redigerat av 9Femma (29 april 2010)
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!