3886
Sök

Vilken dump bör väljas till 855 t-5r återcirkulerande eller öppen?

116 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
#1
hej nu har jag läst och läst och läst om vad som kan hände med olika dumpar. det enda jag är ute efter helt ärligt är pys ljudet, kan låta lite larvigt men så är det:)
har hört attåtercirkulerande ska vara bättre för motor/kat osv. men får jag det där pys ljudet med en sådan,
och vad kör ni grabba på för dump som har en 855a.

tack på förhand jocke
Senast redigerat av jocke945 (24 februari 2010)

Rycketofta Racing
292 Inlägg
24 februari 2010
#2
Kör öppen, brukar funka bra på t5orna wink

//Rycketofta Racing

En gång till nu
760 Inlägg
24 februari 2010
#3
kör du återcirkulerande får du "pys" ljud genom luftfiltret. dock inte lika "högljutt" men fortfarande rimligt hörbart.

resten av dina spekulationer stämmer att de förstör mer än de gör nytta med atmosfärisk.
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

719 Inlägg
24 februari 2010
#4
Öppen på t5 funkar klockrent om man ställer in den rätt. Kört med det i 5år det funkade fint, lmm höll oxå

632 Inlägg
24 februari 2010
#5
Vitamin skrev:
Öppen på t5 funkar klockrent om man ställer in den rätt. Kört med det i 5år det funkade fint, lmm höll oxå

Håller med dig där. Har kompisar som kört med öppen dump på Volvo femmor i åratal utan problem.

Det största felet folk gör är att sätta dit dumpen direkt ifrån förpackningen utan att ställa in den rätt. Då kan den läcka och det i sig ger kass tomgång eller till och med att bilen dör helt.

Sedan ska dumpen sitta så nära gasspjället som möjligt.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

116 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
#6
okey tack tack

116 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
#7
men när ni säger, ställa in dom rätt kan man få lite mer info om hur man ställer in dom?

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
25 februari 2010
#8
Vitamin skrev:
Öppen på t5 funkar klockrent om man ställer in den rätt. Kört med det i 5år det funkade fint, lmm höll oxå

Det kan ha att göra med att LMM inte riskerar att gå sönder när man kör med öppen dump, det är dock den som ställer till med besvären.

Även fast det kanske "fungerar utmärkt" att köra med atmosfärisk ventil ska ni inte glömma att återcirkulerande under alla omständigheter är bättre. Vad nackdelarna är med öppen tänker jag inte gå igenom, ingen kan ju ha missat det cool

719 Inlägg
25 februari 2010
#9
axelj skrev:
Vitamin skrev:
Öppen på t5 funkar klockrent om man ställer in den rätt. Kört med det i 5år det funkade fint, lmm höll oxå

Det kan ha att göra med att LMM inte riskerar att gå sönder när man kör med öppen dump, det är dock den som ställer till med besvären.

Även fast det kanske "fungerar utmärkt" att köra med atmosfärisk ventil ska ni inte glömma att återcirkulerande under alla omständigheter är bättre. Vad nackdelarna är med öppen tänker jag inte gå igenom, ingen kan ju ha missat det cool

återcirkulerande under alla omständigheter är bättre.

Nej killen vill ju enbart ha dumpen för ljudet. Då stämmer inte ditt snack med omständigheter

1 207 Inlägg
25 februari 2010
#10
Som alltid: läs de klistrade trådarna först.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798


Sök