3079
Sök

Besiktning av A6:a med fel, kommer den gå igenom?

1 224 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Hej, Min kompis har en Audi a6 2000 års modell.
Han ska besikta sin bil på lördag men han undrar om dom kan kugga honomför att spindel leden låter lite för att bilen har stått 1 år innan han köpte den. Broms oljan måste fyllas på också. Sedan bör broms klossarna bytas men dom är fortfarande brukbara. Annars går bilen klockrent! Mvh

i-vtec Do you?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 februari 2010
ja det kan dom.. han kan även göra en anmärkning på klossarna om han ser det!

edit:
dessutom var inte rubriken den bästa,!
Senast redigerat av båge (25 februari 2010)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

689 Inlägg
25 februari 2010
Allt beror på hur blinda dom som besiktigar är, vissa bilar som godkänns är rena vraken...

5 198 Inlägg
25 februari 2010
Det beror helt å hållet på den som utför beiktningen.. dålig spindelled kan bli 2.a,, bromsar kan bli 2.a.Mao hur en annan bil har gått igenom har ingen betydelse...min saab gick igenom 2 år med lysande abs lampa.. men inte det 3dje året.. som sagt det är som ett lotteri.

2 672 Inlägg
25 februari 2010
ja vissa är jätte dåliga på att se saker, men kan se skit saker! jag besiktade caddyn i veckan, och han missade torra bromsslangar fram, men gnällde på en länkarm istället! så, är som gamlingen skrev ett lotteri det där med besiktningen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

5 198 Inlägg
25 februari 2010
kan kan man väl men det syns ju i systemet om den får underkänt och de ser ju även bristerna

Bildelsskruvare
255 Inlägg
25 februari 2010
Min besiktingsgubbe gnällde på en trasig fjäder på höger sida ifjol. Så han kollade dom övriga lite extra. Men dom såg ok ut enl honom. Kollade själv nä ja kom hem... 3/4 va trasiga..............

Lånar tråden lite... Framrutetorkarna vet ja dom kolla, är dom lika noga på baktorkare (kombi) ??

My life, My mess

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
25 februari 2010
bak torkaren måste inte funka på en hge...eller ska inte säga säkert men på alla hgv jag har haft så har de inte bruka funka och dom har inte provat den heller för den delen så...

hellre pallbocks kung än trailer queen

5 198 Inlägg
25 februari 2010
www.bilprovningen.se        här finns det mesta som rör besiktningen.

2 672 Inlägg
25 februari 2010
bakre torkaren måste in fungera! står på deras hemsida!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

5 710 Inlägg
25 februari 2010
Mazda6sex skrev:
Vet att min rubrik var dålig, har lite bråttom till jobbet.

Men du har tid att svara?
Ändrar rubriken åt dig.....

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

5 710 Inlägg
25 februari 2010
Mazda6sex skrev:
Men kan man göra besiktning någon annan stans typ dagen efter? om man inte klarar

Elleså rättar man till felen inom en månad och gör en ombesikning? Eller måste du fuska bilen genom besikningen?

Besikningen finns inte för att jävlas utan för att hålla bilparken trygg och säker ute på vägarna.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Fetast i stan !!
991 Inlägg
25 februari 2010
Mazda6sex skrev:
Precis, tycker de verkar jätte konstigt att dom godkänner värsta vraken och sen kanske kuggar liksom en audi a6. Men man vet aldrig. Tack för hjälpen grabbar. Vet att min rubrik var dålig, har lite bråttom till jobbet.

En audi a6 kan väl oxå vara ett vrak elr roll
Bromsvätskan kan väl inte vara så svårt att fylla på .

Annars är det väl bara att acceptera att man får ett par 2or på spindelled och bromsklossar och sen fixa 2orna och sen besikta om .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 februari 2010
Varför inte reparera felen innan besiktning? Eller planerar du att köra med bilen i risigt skick tills nästa besiktning, om den går igenom i år?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
25 februari 2010
Känns som om det här speglar den gängse uppfattningen kring sbp, att det är några som försöker sätta dit folk, vilket jag faktiskt kan förstå när det handlar om t ex: Motoreffekt där bromsarna och chassit räcker till osv.

Men det finns en anledning till att man får underkänt när man har dålig bromsar osv, det är för att det är farligt! Inte för att Sbp vill se dig igen med 200:- i handen utan för att det är farligt för din bil att vara på vägen.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Team RmR
393 Inlägg
26 februari 2010
Mazda6sex skrev:
Hej, Min kompis har en Audi a6 2000 års modell.
Han ska besikta sin bil på lördag men han undrar om dom kan kugga honomför att spindel leden låter lite för att bilen har stått 1 år innan han köpte den. Broms oljan måste fyllas på också. Sedan bör broms klossarna bytas men dom är fortfarande brukbara. Annars går bilen klockrent! Mvh

Ifall det är olja i bromssystemet ska du nog byta ut det till bromsvätska coolcool

Sök