Märkte att de kommit vatten i databoxen på min 740 gl - 1988 Tog loss den och rengjorde och torkade den med tryckluft... Jag använde elektronik rengöring,
Brukar boxar klara sig efter lite vatten eller brukar dem gå sönder?
Har en till box, en likadan till B230F fast från 87 års modell.. Är det samma??? Insprut på båda.. mvh Ted
Märkte att de kommit vatten i databoxen på min 740 gl - 1988 Tog loss den och rengjorde och torkade den med tryckluft... Jag använde elektronik rengöring,
Brukar boxar klara sig efter lite vatten eller brukar dem gå sönder?
Bilen går igång direkt, men blöddrar vid gaspådrag och tomgången är låg, 500 rpm.. Har kollat alla tänddelar och rengjort.. Vart kan jag fortsätta felsöka?
Det bästa sättet att behandla elektronik som fått vatten på sig är att dränka dem i t-sprit. Spriten tränger undan fukten, leder inte ström och avdunstar snabbt.
Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Det bästa sättet att behandla elektronik som fått vatten på sig är att dränka dem i t-sprit. Spriten tränger undan fukten, leder inte ström och avdunstar snabbt.
Exakt samma effekt med elektronik rengöring, dunstar snabbt.. men tror den har fått kortis.. men den låter ju som en hel epa på tomgång