En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
nej det gör den inte..det e konstigt det enda jag vet som e problemet är att den dricker vatten för kylaren är typ sönder men det med att varvstoppen går in på 4000rpm kan det vara chipboxen för det sitter ett steg 1 något:P
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
det är inte så att du kommer över 4000rpm om du tar det lugnt på gasen? polarns saab 9000 har föregående ägare skruvat upp laddtrycket för hand så styrsystemet går in och stänger bränslepumpen (kan kännas som ett varvstopp) när den laddar som mest, men gasar man mindre så går det.
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
vevaxelgivare kanske? lyser inte lampan så kan det vara antingen den eller kasetten, de enda två felkoderna så vitt jag vet som inte tänder lampan. Har du chip i boxen så brukar den kunna acceptera lite högre ladd.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
när jag gasar fult så går den upp till 4000rpm sen är det precis som att den dör..det sitter steg 1 i den..vet inte vad laddtrycket ligger på men snacka med en polare och han trodde den var spärrad?..
när jag gasar fult så går den upp till 4000rpm sen är det precis som att den dör..det sitter steg 1 i den..vet inte vad laddtrycket ligger på men snacka med en polare och han trodde den var spärrad?..
Jo. Men vad händer om du gasar upp den LÅNGSAMT!! kommer du förbi 4000rpm då?
Vevaxelgivaren sitter med en enstaka bult. Eller om det var 2? Kan även sitta en liten skyddsplåt över den om den inte har ramlat av. Sen måste man även dra isär kontakterna men det bör vem som helst över 8 år kunna göra tycker jag.
haft nyss identiskt problem med min bil, efter många men, så lyckades jag hitta felet, va själva fördelaren, ( sitter ngn form av sensor där) så bytte fördelaren och nu funkar bilen prima letat efter felet i ett halv år hehe.