3601
Sök

Bmw E36 M3 3,2 VS Nissan Skyline R32 GTR

283 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har sparat pengar ett tag nu och skulle vilja spendera dom på en ny bil smile

För att ni ska förstå min smak lite bättre så vill jag säga att jag älskar att åka brett och gillar bilar som är race inspererade på ett snyggt sätt. Alltså går prestande före bekvämlighet.

Då är frågan.. M3an eller R32an?
Är M3an för mycket glida runt på stan i attityden? jag är verkligen ingen glidare.
R32an är grymt mycket råare och mer race och det är mer min stil.
Den det blir vill jag behålla länge och lägga ner mycket tid och pengar på med prestanda i centrum. smile

tyck till nu! smile


511 Inlägg
2 mars 2010
#2
jag är bmw fantast men hade utan tvekan valt skyline är en betydligt råare bil, och passar mer för drift och man glider hellre i den eller tokkör i mina ögon, japs for the win

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

161 Inlägg
2 mars 2010
#3
Farsan har en e36 m3 96 som sommar bil o den e riktigt najs komfort, kvalite o prestanda i samma paket..... klockrent!


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#4
finns ingen med en m3a eller en r32 som vill låna ut så jag kan känna efter? skämt och sido smile ni som har erfarenhet av trim uppskattas det också smile m3an har sug motor så från är ju lite mer jobb med den om man ska börja plocka hästar.


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 mars 2010
#5
Du vet att r32gtr inte är en optimal driftbil va? dem är 4 hjulsdrivna och kan därför inte styra lika mycket eftersom drivaxlarna kommer ivägen.

En GTR ska inte förstöras genom att byggas om till drifting(göra den rwd och modda framvagnen) utan ta då hellre en GTS-T dem är rwd och går att skrämma rätt bra de med.

Sen att GTR serien sägs vara anledningen till att vissa tävlingar dog ut och att andra fick ändra reglerna(pga. ingen hade en chans) det ger inte bilen "mindre" status om vi säger så... smile
Senast redigerat av AcesHigh666 (2 mars 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#6
AcesHigh666 skrev:
Du vet att r32gtr inte är en optimal driftbil va? dem är 4 hjulsdrivna och kan därför inte styra lika mycket eftersom drivaxlarna kommer ivägen.

En GTR ska inte förstöras genom att byggas om till drifting(göra den rwd och modda framvagnen) utan ta då hellre en GTS-T dem är rwd och går att skrämma rätt bra de med.

Sen att GTR serien sägs vara anledningen till att vissa tävlingar dog ut och att andra fick ändra reglerna(pga. ingen hade en chans) det ger inte bilen "mindre" status om vi säger så... smile

Det ska inte bli någon driftingbil men den ska ju vara ok att köra brett med. sen kan du väl bryt upp en kabel på r32an så den blir RWD? folk brukar ha en strömbrytare smile men hur är drivingen på dom? har hört att framhjulen driven inte för en bakhjulen tappar grepp. stämmer det?


Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 mars 2010
#7
M3 E36 är ingen glidare utan definitivt en bil som tål att köras hårt, och görs så med ett leende från öra till öra. Att glida med en Bmw (alla har väl sett korvkioskfenomenet E36 med yngre bakom ratten?) går tyvärr bättre än vad man önskat, men det är inte där som bilens egenskaper gör sig rätt, M3 hör hemma på en rejält kurvig väg!

Hur den jämför sig med R32 vet jag däremot inte, har inte kört bilen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

87 Inlägg
2 mars 2010
#8
Köp bägge smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 mars 2010
#9
Jag skulle ta en R32 vilken dag som helst... Trots högerstyrningen.
En M3 ser man ju som sagt utanför vilken pizzeria som helst. (P-anställda) roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Love my Godzilla!
289 Inlägg
2 mars 2010
#10
ralle_xtreme skrev:
AcesHigh666 skrev:
Du vet att r32gtr inte är en optimal driftbil va? dem är 4 hjulsdrivna och kan därför inte styra lika mycket eftersom drivaxlarna kommer ivägen.

En GTR ska inte förstöras genom att byggas om till drifting(göra den rwd och modda framvagnen) utan ta då hellre en GTS-T dem är rwd och går att skrämma rätt bra de med.

Sen att GTR serien sägs vara anledningen till att vissa tävlingar dog ut och att andra fick ändra reglerna(pga. ingen hade en chans) det ger inte bilen "mindre" status om vi säger så... smile

Det ska inte bli någon driftingbil men den ska ju vara ok att köra brett med. sen kan du väl bryt upp en kabel på r32an så den blir RWD? folk brukar ha en strömbrytare smile men hur är drivingen på dom? har hört att framhjulen driven inte för en bakhjulen tappar grepp. stämmer det?

Det stämmer, framhjulen sätter igång när det släpper, så man hinner åke lite brett smile Jag hade valt r32an alla dagar i veckan, otrolig kör upplevelse smile

"Godzilla" R32GTR

2 656 Inlägg
2 mars 2010
#11
Opelmadness skrev:
Jag skulle ta en R32 vilken dag som helst... Trots högerstyrningen.
En M3 ser man ju som sagt utanför vilken pizzeria som helst. (P-anställda) roll

ja iaf ser man preppade 316-318-320 med m emblem så oinvigda ska tro att de e en m3a smile


hellaflush!
1 266 Inlägg
Finlirare
478 Inlägg
2 mars 2010
#13
Skyline:
2,6lit  276hk/353 nm
Vikt 1470 kg
0-100km/h = 4.8 s

BMW M3:
3.2lit  321hk/350 nm
Vikt 1,460 kg
0-100km/h = 5.2 s

Där har du lite info om prestanda/vikt att checka in. Ska du vässa så är ju bara att ta en skyline direkt. Men kanske M3an har mer körglädje då den har bakhjulsdrift. BMWn är ju bra mycket diskretare också. Så ska du synas så väcker ju en skyline mer uppmärksamhet. Fast i M3an sitter du på rätt sida, kanske något du kommer störa dig på i längden med en skyline.

Har du möjlighet att åka och titta/provköra båda bilarna så gör det om det finns möjlighet. På blocket var det dåligt med skylines med fanns en del M3or faktiskt.


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#14
ekelund88 skrev:
Opelmadness skrev:
Jag skulle ta en R32 vilken dag som helst... Trots högerstyrningen.
En M3 ser man ju som sagt utanför vilken pizzeria som helst. (P-anställda) roll

ja iaf ser man preppade 316-318-320 med m emblem så oinvigda ska tro att de e en m3a smile

sådana bmw finns inte där jag bor. Men dom går ju inte att missa när man väl ser dom XD


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#15
azXig skrev:
Skyline:
2,6lit  276hk/353 nm
Vikt 1470 kg
0-100km/h = 4.8 s

BMW M3:
3.2lit  321hk/350 nm
Vikt 1,460 kg
0-100km/h = 5.2 s

Där har du lite info om prestanda/vikt att checka in. Ska du vässa så är ju bara att ta en skyline direkt. Men kanske M3an har mer körglädje då den har bakhjulsdrift. BMWn är ju bra mycket diskretare också. Så ska du synas så väcker ju en skyline mer uppmärksamhet. Fast i M3an sitter du på rätt sida, kanske något du kommer störa dig på i längden med en skyline.

Har du möjlighet att åka och titta/provköra båda bilarna så gör det om det finns möjlighet. På blocket var det dåligt med skylines med fanns en del M3or faktiskt.

Så fyrhjulsdriften skickar iväg skylinen så pass bättre smile ingen som har koll på diffen i en r32a?


7 120 Inlägg
2 mars 2010
#16
Du kan dra bort en säkring så är R32an RWD, finns även något kitt så du kan styra det inne i kupén. Riktigt nice smile

283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#17
känns som R32an har ligger först just nu. båda kunna ha en bil som dra i väg bra rakt fram och ändå kunna köra brett när man känner för det smile sen är ju motor och drivlina bra på dom också. hur är motor och drivlina på m3an?


2 656 Inlägg
2 mars 2010
#18
ralle_xtreme skrev:
känns som R32an har ligger först just nu. båda kunna ha en bil som dra i väg bra rakt fram och ändå kunna köra brett när man känner för det smile sen är ju motor och drivlina bra på dom också. hur är motor och drivlina på m3an?

precis som alla andra bmws tot skottsäker smile tål sjukligt mycket stryk innan nått rasar


283 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
#19
ekelund88 skrev:
ralle_xtreme skrev:
känns som R32an har ligger först just nu. båda kunna ha en bil som dra i väg bra rakt fram och ändå kunna köra brett när man känner för det smile sen är ju motor och drivlina bra på dom också. hur är motor och drivlina på m3an?

precis som alla andra bmws tot skottsäker smile tål sjukligt mycket stryk innan nått rasar

hade varit skoj i framtiden att sätta en turbo på m3an. så undrar lite hur mycket växellåda pallar och sånt?


smurfidunder
327 Inlägg
2 mars 2010
#20
Jag som skyline tok säger BMW!

Ta en m3 och hiva på en turbo.

Tycker ju att en r32 GTR är snyggare än m3, fast mer effektpotential i Bayrischen. M3 inget att fundera på så länge det gäller en med 6a
Senast redigerat av dundersmurfen (2 mars 2010)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk


Sök