Fredriktak skrev:
pintomotor med turbo då?
http://www.youtube.com/watch?v=LjzxiqRI2jYGår rätt bra. och kostar knappt nått, och motorn passar fint lika så växellådan.
Jag har tänkt om, tog litet bli break och nu är motivationen tebax..
Jag har hoppat fram och tebax ang motor valet. Men för "enkelhetens skull" så lutar det åt en pinto för mig, med megasquirt eller någe liknande (prisklass) eftermarknads sprut. Billigt och bra, lådan passar sånär på att du för göra om växellåds fästet lite. Verision 1 blir att få bilen lira med sugmotor. Sen får jag köra så första sommaren.
Verision 2 blir pinton med turbo. det inte försen nästkommande sommar när den gått som sugis. Tänkte starta enkelt och så man slipper tröttna och uppgradera smått.
Verision 3 kan vara typ att man uppdaterar med delar från cosworth YB Passar mer eller mindre bolt on, och cosworthkolvarna/stakarna håller för runt 450hk.. Det kostar knappt något heller, då folk uppgraderar kolvar och stakar i YB motorerna. Så dem får man för kaffepengar. Har FÅTT en uppsättning av en kompis som håller på mycket med cosowrth YB.

Så hamstar lite delar för framtiden.

Det blir 120hk orginal först. och sen blir det turbo.. denna pinto på filmen har ju ca 350hk i motorn och den svarvar däck rätt lätt måste jag säga.. räcker nog i en LÄTT i en escort. Vet om fler som plockat 400hk med cosworthdelar i motorn och då utan att tumma för mycket på hållbarheten.. 400hk och sen ett bra inställt chassie = kung på gatan.