3013
Sök

Hur ser bilden från en fartkamera ut?

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Jag är lyckligt ovetande än så länge men hur ser bilden ut som skickas hem efter en körning förbi en stationär fartkamera? Ingen skryt och skrävlartråd tack utan det jag är nyfiken på är hur mycket av bilen som syns samt hur hastigheten/datum/tid skrivs in i bilden.
Senast redigerat av hotrodder (9 mars 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

832 Inlägg
9 mars 2010
Jag fick iaf ett papper med kamerabilden utskriven på sen var ansiktet uppförstorat på sidan om och körkortsbilden under sen fick man skriva under lappen och skicka in den igen. Lite synd att man inte får behålla kortet när man har pröjsat dyra pengar för det bara. tongue

Kanske ska skriva det du undrade över oxå. Man ser hela bilen snett framifrån på bilden och nu kommer jag inte ihåg vad som stod på bilden men hastighet, datum och plats är utskrivet under bilden oxå.
Senast redigerat av Lurken_85 (9 mars 2010)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
Snabbt googlande och jag hittade detta.
http://linacamilla.blogg.se/images/2008/dsc01577_12517964.jpg

Så såg iallafall polarens ut, men det var ett tag sen så det kan vara ändrat nu.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
Lurken_85 skrev:
Jag fick iaf ett papper med kamerabilden utskriven på sen var ansiktet uppförstorat på sidan om och körkortsbilden under sen fick man skriva under lappen och skicka in den igen. Lite synd att man inte får behålla kortet när man har pröjsat dyra pengar för det bara. tongue

Scanner? cool

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

832 Inlägg
9 mars 2010
Precis sådär såg min ut oxå.

832 Inlägg
9 mars 2010
te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:

Scanner? cool

Mvh Tommy

He he ja men för dom pengarna skulle dom väll kunna skicka en kopia tycker jag smile

48 Inlägg
9 mars 2010
Undrar hur bilden ser ut på natten när det är kolsvart ute. hur bra är egentligen kameran och blixten?

Är det många som klarar sig pga dåliga bilder?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 mars 2010
vincere skrev:
Undrar hur bilden ser ut på natten när det är kolsvart ute. hur bra är egentligen kameran och blixten?

Är det många som klarar sig pga dåliga bilder?

Efter ytterligare 30sek googlande så kom denna upp
http://kurtlundgren.webblogg.se/images/2009/img001_28406338.jpg

Verkar inte vara alltför dåliga bilder.

Mvh Tommy

48 Inlägg
9 mars 2010
Snabba svar var det här. Man kanske skulle prova att googla någon gång wink

En högupplöst bild kanske man kan googla fram.
Senast redigerat av vincere (9 mars 2010)

smurfidunder
327 Inlägg
9 mars 2010
åsså kommer frågan! suddar dom alltid bort "passageraren"?

najs för oss som kör lite högerstyrt i sånna fall...

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Random Hero
4 047 Inlägg
9 mars 2010
dundersmurfen skrev:

lite högerstyrt ? sitter du i mitten fast bara lite till höger då ? tongue hehe sry för OT

Dog food lid. Backwards

4 005 Inlägg
9 mars 2010
dundersmurfen skrev:

Jag läste en artikel om kamerorna från tillverkaren förut och ja det går per automatik.
Däremot är det ju alltid en person som granskar fotot och jämför. Är det ingen ratt så lär de väl kunna låsa upp det passagerarbilden. smile

130 Inlägg
9 mars 2010
När man kollar upp vem som kör kollar man först den som äger bilen, om det inte är han som kör kollar man alla familjemedlemmarna till ägaren av bilen.

Om man inte kan identifiera föraren med bilen så börjar man kolla på passageraren, om det är ägaren eller en familjemedlem så blir han eller hon kallad till ett polisförhör för att vittna.

5 198 Inlägg
9 mars 2010
lillrackarn skrev:
När man kollar upp vem som kör kollar man först den som äger bilen, om det inte är han som kör kollar man alla familjemedlemmarna till ägaren av bilen.

Om man inte kan identifiera föraren med bilen så börjar man kolla på passageraren, om det är ägaren eller en familjemedlem så blir han eller hon kallad till ett polisförhör för att vittna.

Och den personen behöver ej tala om vem som körde efter som vi inte har nån angiverilag i sverige.

395 Inlägg
9 mars 2010
man ser det mesta på bilderna.
Och om man skulle vägra betala och ta det till rätten istället så blir bilden bara ännu större å ännu bättre kvalite,  så wink hehe

44 Inlägg
15 mars 2012
Jag har precis fått ett foto på mig själv bara för att min chef ''råkade'' skriva mitt namn och inom parantes (troligtvis) så nu har jag fått hem en bild på mig och bilden är riktigt dålig och en person som inte känner mig skulle aldrig kunna se att det är samma person som på mitt körkortsfoto!

hur blire om man förnekar?

Rumpmas
3 860 Inlägg
15 mars 2012
hortel skrev:
Jag har precis fått ett foto på mig själv bara för att min chef ''råkade'' skriva mitt namn och inom parantes (troligtvis) så nu har jag fått hem en bild på mig och bilden är riktigt dålig och en person som inte känner mig skulle aldrig kunna se att det är samma person som på mitt körkortsfoto!

http://i69.photobucket.com/albums/i78/petiteaudrey/9.jpg

Nej, nekar du har de ju ingenting att gå på så länge inte din chef blir helt säker på att du körde bilen.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
hortel skrev:

VM i trådlyft?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Fri fart för ett fritt folk!
14 107 Inlägg
17 mars 2012
hortel skrev:

neka på bara

du vet inte vem som kört smile

jag klarade mig fast man såg att det var jag som körde smile
vägrade skriva på och det var ett evigt letande från deras sida

tillslut snubblade dom över mig
men fortsatte neka och efter ett tag kom det ett brev om att förundersökningen var nedlagd smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök