16 mars 2010
Trådstartare
Tack alla för svaren, uppskattar det riktigt mycket !
Idag kontaktade jag denne polis överordnad, och fick fram mer information, men innan jag skriver om det kan jag besvara några utav frågetecknena ovan:
1. Dom var två vi var två
2. Jag kom aldrig upp i en hastighet utav 180km/h
3. Att dom har använt sig utav något system tvivlar jag på, då det står på lappen "Efterföljadnde med tj bil"
4. Min arbetskollega, kan intyga att detta inte stämmer som dom påstår, och mycket riktigt att kollegorna sins emellan inte var överrens. Men det och likaså den biten att dom ALDRIG visade någon legitimation för oss är väl absurt att ens nämna i ev domstol. Men jag tycker verkligen personligen att man måste plocka fram det...
5. Går det till rättegång finns det inte en chans i världen att jag inte kommer stå på mig, hur mycket det nu räcker. men jag kan, likaså min kollega kan bara säga så som det var.
Gällande samtalet med polisens överordnad eller komissarie? så förklarade jag till honom hur allt gick till , han kunde givetvis inte ta ställning eller säga något då han inte hade rapporten men lovade att ringa upp inom en timme, och det gjorde han.
Christian som den här polisen heter som har skrivit omhändertagandet, har i sin primärrapport skrivit att jag blivit efterföljd i 1km och vid stoppandet att jag inte hade en aning om hur mycket jag hade kört.
Jag gav svar på tal direkt om att detta inte kan stämma då dom inte syntes i backspeglarna förrens jag skulle köra tillbaka till högerfilen efter att kört om ett par andra bilar, och vid själva stoppandet så blev jag först chockad då den första frågan var Vad håller du på med, hit med körkortet nu blir det domstol !
Men att jag efter detta förklarat att jag inte körde mer än 130km/h, min kollega blev endast legitimerad och hänvisades till att ställa sig åt sidan, han fick inget att säga till om likaså jag.
När jag pratade med polischefen i ett samtal tidigare och han slog mig i datorn, då var allting grönt jag hade körkortsbehörighet etc. Skall dom inte inom 48h ha lämnat ifrån sig allt som behövs. Körkortet har inte kommit in till Transportstyrelsen, ingen rapport likaså. Detta hände i Torsdags förra veckan, och om två dygn är det exakt 1 vecka sedan, utan några som helst besked!
Edit: Polisbilen, civilbilen i sig, var en Golf 1.6 multifuel årsmod 2010
Senast redigerat av R-32 (16 mars 2010)
{ R32 speed...wonderful ! }