Detta är du i början vid nerplockning runt 2008-12-14.
Fått lackat grund i motorutrymmet.
Hjulhusen fram är blästade och lackat epoxy grund och body.
Dragit tillbaka alla kablar in i motorutrymmet. 2009-04-13
Det mesta är nu på plats. 2009-05-03
Bakvagnsbryggan var lite rostig, ny kostar ca 10.000kr hittade en på skorten för 1000 tror jag det va så jag köpte den och lacka om den skulle ju göra det ändå.
Bärarmar och drivaxlar lackade. 2009-05-19
Fått hem mina vackra KW V3. 2009-05-21
Har även plockat ner motorn nu hittade en del tråkiga saker, men tur var det att det vart ner plockat.
Även en del grova repor i cylinderloppen så det vart ett annat block som vi hade liggandes, och spara denna för uppborrning.
Motorn har nu blivit blästrat grundlackat är lackat i matt svart.
2009-12-03 Nu har det hänt lite. all svettsning är nu klart och nästan all rost borta har lite runt fönster och så, men skall nog gå på det snart så det inte blir värre.
Har även laggt underredsmassa nu ett lager. skall bara vänta ett par dygn så skall det läggas ytterligare ett lager så det blir ordentligt.
Snart kan jag börja montera fram och bakvagns bryggorna sedan stötdämpare och så jag snart kan få den på hjul och få den ner till Danmark så jag kan arbete med den i veckorna så det händer lite mera.
2009-12-26 Då har jag fått dit framvagnsbryggan, fick lite problem med aluminiumbussningarna. skruvhålen va 10mm då det skall vara 12mm. Fick tag på en som hade en svarv så jag fick svarva upp hålen, och nu så sitter den på plats. Har även sprutat hålrums body i bakvagnsbryggan.
Har även fixat fram måtten för distansera till infästning av fjäderben i spindeln.Det är M12 som skall vara M14... hoppas det löser sig med en distans. Sedan har jag fått tag på lite kolfiber till min ventil lock.
Nu har det hänt lite, va ett tag sedan jag uppdaterat och gjort något på bilen, inte haft tid och ork. Nu har jag pressat dit alu-bussningarna på bakvagnen. Blästrat hjulnav fram (eller vad det heter) och fått fram mina distanser som gjordes i koppar rör.
2010-03-12 Lackat epoxygrund hjulnav fram. Lackat hjulnaven fram med epoxygrund mot rost, fint vart de. beställt hem lite nya sträckbultar till fram- och bakvagnsbryggan.
2010-04-04 Då är framvagns bryggan monterad och bärarmar samt stötdämpare, skall bara på tag på lite nya bullt så jag kan skruva samman stätdämpare och hjulnav.