4440
Sök

Bmw 520i ! Med trasig lambda ?!??!?!

258 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Hej har haft min bmw 520i vanos 150 hk 1993 inlämnad på felsökning, då fick jag veta att lambdan var trasig, bytte den ! ingen skillnad, har kollat kablarna så långt man kommer åt men hur mäter man och vad ska det vara för värden osv på kablarna.. HAR titanium lambda "5-volts"
Eller kan det vara någon box eller något ?

enpetar-klubben

677 Inlägg
17 mars 2010
vet inte om det är samma på 520 men min polare som har E36 325 så är bmw jävligt kinkiga med lmbda så han var tvungen att köpa en ny boshare.

258 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Bergkuist skrev:
vet inte om det är samma på 520 men min polare som har E36 325 så är bmw jävligt kinkiga med lmbda så han var tvungen att köpa en ny boshare.

hmm... det är jag inte så sugen på för den kostar över 2 tusen och då kan jag lika med skrota den

enpetar-klubben

377 Inlägg
17 mars 2010
det är inte så att det är en säkring som är trasig då ?

135 Inlägg
17 mars 2010
takidas skrev:
Bergkuist skrev:

hmm... det är jag inte så sugen på för den kostar över 2 tusen och då kan jag lika med skrota den

Du kan ju hitta en på skroten med, mycket billigare. om det är de som är felet dvs. smile

258 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
gasolinbloood skrev:
takidas skrev:
Bergkuist skrev:

Du kan ju hitta en på skroten med, mycket billigare. om det är de som är felet dvs. smile

dom är inte så jättelätte och hitta dom här titaniumlambdorna men har bytt en gång utan skillnad...

enpetar-klubben

Sök