3257
Sök

Köpråd honda s2000 eller nissan 350z

9 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
hej skulle vilja ha lite för och nackdelar och tips om dessa två bilar.
tack på förhand !

89 Inlägg
18 mars 2010
Skulle underlätta för folk om du skriver vad du ska göra med bilen. Stå utanför macken ich kanske glida lite eller köra på bana/rödljusrace?

Känns som att det är hugget som stucket. Mitt val skulle vara 350z med lite godis.

827 Inlägg
18 mars 2010
alla gånger 350z om du ska skämma bort den

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

82 Inlägg
18 mars 2010
350z är lite mer praktisk än s2000. Lite mer bagage och större motor samt längre hjulbas som ger lite mer smidigt uppträdande på vägen.
Hondan släpper baken ganska så lätt och att kompinationen racemotor + cabriolet är lite knepig i mitt tycke.
prestandamässigt är dom väldigt snarlika, mer än man kan tro.
350 är lättare att sladda med till ex.

Man har varit med för...

9 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
nja tanken var väl att ha en cool bil till sommaren, små styla lite eller bara allmänt skämma bort bilen lite wink
kanske något sport/race avgas system, litet ljudbygge osv. inga stora grejer.

Och ja, i hondan är det knappt att golfbagen och bruden får plats wink

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
18 mars 2010
Ska du köra moderat-bandy så äre 350 som gäller smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

9 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
ja, men hur är dom begagnade, något man ska tänka på när man kollar på/prov kör ?

OEM <3
6 957 Inlägg
19 mars 2010
dendarsoder skrev:
ja, men hur är dom begagnade, något man ska tänka på när man kollar på/prov kör ?

Såvitt jag läst till mig verkar det vara 06- som gäller om du letar 350Z, pga motorstrul innan dessa årsmodeller, 350Z är rätt saftig skatt/försäkring på men motorljudet är inget fel.

S2000 är lajbans big_smile lätt att leka med och VTECH är rätt gött med, 9300rpm sen slår det ifrån på varvstoppet tongue men som sagt..bagaget rymmer en back läsk och en liten ryggsäck tongue

OEM <3

Sök