Tråd om min bil som jag kör dagligen i. Grejar och fixar med den så fort jag har pengar och tid :) Inga direkta framtidsplaner, bara att fortsätta hålla den i gott skick och fixa lite smågrejer med den. Vad som händer med bilen... Visa mer
När/om du köper nya däck tycker jag du ska köpa smalare däck och få lite stretch
Jadu vem vet Lite smalare kommer de bli om jag köper nya däck, typ 195/45 16 isåfall, så nån stretch blire nog inte då men kommer nog få lite mer spel mellan skärmkant å däck
Klart det går att sänka mer ! men det skaver nog fint då skämt å sido men hur blev det bak har du bytt där med?
Haha ja Jo har bytt där bak med, finns inlägg om de tidigare i tråden men ska slänga på fälgarna både fram å bak nu i helgen och se om de behövs kapas något mer i bak
JM-Racing skrev:
Kan ju meddela dig att där kommer skrapa i något så in i helvete när du kör sedan..
Var ute och provkörde så här i 5 kilometer ungefär och visst de tar i lite men de är endast den gummilisten som sitter på skärmkanten som däcket tar i så tror inte att de kommer slita ner så mycket på däcken men de återstår att se. Körde på ganska dåliga och guppiga vägar också när jag provkörde men får köpa nya däck om de nu skulle slita väldigt mycket och då blir de 45 profiler som jag körde med förra sommarn, då blir de lite mer utrymme mellan skärmkant och däck
Hehe mena inte byte av däck utan sänkning av bilen bak
Hehe mena inte byte av däck utan sänkning av bilen bak
Aa de var de jag mena också Har bytt till sänkfjädrarna bak också men vet inte om jag måste kapa mer i bak eller inte
hehe får ta mig en titt Själv köpte jag ny sänkningssats + stötdämpare, men bilen är ju nästan lägre i bak än fram ändå xD (ska sänka mer i fram inom kort )
Hehe mena inte byte av däck utan sänkning av bilen bak
Aa de var de jag mena också Har bytt till sänkfjädrarna bak också men vet inte om jag måste kapa mer i bak eller inte
hehe får ta mig en titt Själv köpte jag ny sänkningssats + stötdämpare, men bilen är ju nästan lägre i bak än fram ändå xD (ska sänka mer i fram inom kort )
Gör så Kapa några varv på sänkfjädrarna så bli han lagom sen
Fått gjort lite med bilen idag Börjat slipa skärmkanterna Börjat slipa ner rosten på förardörren Lackerat och klart Blev väl hyfsat bra Har också vart å hämtat huv å baklucka för jag hinner inte få lackat min andra innan Elmia så de fick bli så här istället Ska köra med denna nu tills jag fått den andra lackad eller om jag lackar om denna istället.. Tvättade även av han och slängde på sommarfälgarna. Ska ut och provköra lite imorgon och ställa han på plan mark och kolla så han är jämnhög. Annars får de kapas mer i bak..
Imorgon ska huven monteras och så ska jag pilla med lite andra saker som ska vara klart till helgen Blir väl en update imon kväll igen om jag har tid
det blir ingen dum belastning på allt om man kör med centrumvända plåtisar?
Nej inte om dom är riktigt vända så dom är raka osv, bilen rullande nästan 1000 mil med dessa fälgar förra året så de är inga problem att köra på centrumvända plåtisar
Skaffa ett ställbart panhardstag också, en rekomendering.
- Jimmy.
har ingen aning om vad det är riktigt men sökte på google så fick lite information om det men det ska sitta på bakaxeln då hade du tänkt dig eller? har sett något liknande i motorutrymmet på vissa bilar
Skaffa ett ställbart panhardstag också, en rekomendering.
- Jimmy.
har ingen aning om vad det är riktigt men sökte på google så fick lite information om det men det ska sitta på bakaxeln då hade du tänkt dig eller? har sett något liknande i motorutrymmet på vissa bilar
Ett panhardstag sitter ju på bakaxeln för att få bakaxeln att ligga centrerad & stabil. Saken är den att när du sänker mycket går bakaxeln ur linje, alltså om du mäter mellan däck & skärmkant i sidled på varje sida kommer en ha däcket & fälgen längre in än andra, detta är av anledningen att du sänker så kan bakaxeln vandra fram & tillbaka, men om du har ett ställbart panhardstag kan du ställa det så att den centreras trots att du sänkt bilen och du kommer få en snyggare stance på bilen. (Stance = Fälgens linje jäms med skärmkanten).. hoppas de förklarades så du förstod någorlunda. Det du tänker på i motorrummet är Fjäderbensstag, och är endast gjort för att stabilisera framvagnen, ungefär samma sak men ändå inte.
Skaffa ett ställbart panhardstag också, en rekomendering.
- Jimmy.
har ingen aning om vad det är riktigt men sökte på google så fick lite information om det men det ska sitta på bakaxeln då hade du tänkt dig eller? har sett något liknande i motorutrymmet på vissa bilar
Ett panhardstag sitter ju på bakaxeln för att få bakaxeln att ligga centrerad & stabil. Saken är den att när du sänker mycket går bakaxeln ur linje, alltså om du mäter mellan däck & skärmkant i sidled på varje sida kommer en ha däcket & fälgen längre in än andra, detta är av anledningen att du sänker så kan bakaxeln vandra fram & tillbaka, men om du har ett ställbart panhardstag kan du ställa det så att den centreras trots att du sänkt bilen och du kommer få en snyggare stance på bilen. (Stance = Fälgens linje jäms med skärmkanten).. hoppas de förklarades så du förstod någorlunda. Det du tänker på i motorrummet är Fjäderbensstag, och är endast gjort för att stabilisera framvagnen, ungefär samma sak men ändå inte.
- Jimmy.
åfan, pris på sådan och vart kan man köpa en sådan? ^^ har ett par svarta centrumvända plåtisar (16"are) DOCK så har en fått en smäll innifrån ut... :S
Fälgen är tryckt uppåt och lite in mot däcket. Går väl att fixa med träbit o slägga om man knackar försiktigt.. ?
där ser du hur jag menar, vet ej hur pass allvarligt det är.. (ursäkta om jag använder din projekt-tråd lite hehe).
har ingen aning om vad det är riktigt men sökte på google så fick lite information om det men det ska sitta på bakaxeln då hade du tänkt dig eller? har sett något liknande i motorutrymmet på vissa bilar
Ett panhardstag sitter ju på bakaxeln för att få bakaxeln att ligga centrerad & stabil. Saken är den att när du sänker mycket går bakaxeln ur linje, alltså om du mäter mellan däck & skärmkant i sidled på varje sida kommer en ha däcket & fälgen längre in än andra, detta är av anledningen att du sänker så kan bakaxeln vandra fram & tillbaka, men om du har ett ställbart panhardstag kan du ställa det så att den centreras trots att du sänkt bilen och du kommer få en snyggare stance på bilen. (Stance = Fälgens linje jäms med skärmkanten).. hoppas de förklarades så du förstod någorlunda. Det du tänker på i motorrummet är Fjäderbensstag, och är endast gjort för att stabilisera framvagnen, ungefär samma sak men ändå inte.
- Jimmy.
åfan, pris på sådan och vart kan man köpa en sådan? ^^ har ett par svarta centrumvända plåtisar (16"are) DOCK så har en fått en smäll innifrån ut... :S
där ser du hur jag menar, vet ej hur pass allvarligt det är.. (ursäkta om jag använder din projekt-tråd lite hehe).
Ingen fara, du behöver inte ställbart panhard stag för att köra med centrumvända plåtisar De enda du måste göra är att valsa skärmkanterna bak sen är de bara å köra Körde med mina centrumvända hela förra året och de är inga som helst problem