3771
Sök

Hjälp Skyline!

39 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Tja tjo hej mina kungliga skyline vänner.

Det e nämligen så här att jag kommer köpa en skyline om 3-4 månader och jag behöver lite info smile svara på så många frågor ni kan !! Tack på förhand!

1. Hur dyr är försäkringen på en skyline?
2. Hur mycket kostar det att skatta den?
3. Vad kostar det att reparera en skyline (ifall något går sönder)
4. Vad brukar gå sönder?
5. Hur ofta går dom sönder?
6.Går det att ha den som vinterbil också?
7. Självklart så avgör denna fråga om du nu kör som en knäppgök eller ej, men hur mycket drar en skyline om du kör som en "normal" människa? smile

Kommer inte på något just nu men om jag kommer på fler frågor så editar jag bara smile lägg gärna till något om ni kommer på något big_smile TACKSAM FÖR ALLA SVAR!

870 Inlägg
Forummoderator
26 388 Inlägg
22 mars 2010
Kan säga att första frågorna är svåra att svara på, när vi inte vet hur gammal du är, om du bor hemma eller egen villa eller lägenhet? Om du har eget garage eller ska ha objektet ute på parkering?
Skiljer mycket i försäkring bara gällande sådana frågor.

Edit: ...och om man läser dina tidigare frågor så kommer din förstabil bli en Skyline tydligen. Billigt säger jag bara, med viss ironi i texten..roll
Senast redigerat av AirOne (22 mars 2010)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
22 mars 2010
Here we go again... lol

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
22 mars 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
1. Hur dyr är försäkringen på en skyline? - Tippar på att den är dyr om det nu är din första bil.
2. Hur mycket kostar det att skatta den? - vet inte
3. Vad kostar det att reparera en skyline (ifall något går sönder) - omöjlig fråga, allt från 1-200.000 kanske?
4. Vad brukar gå sönder? - Kolvuppstötarfjädern är ett vanligt fel på dessa.. nej vet inget direkt specielt med skyline.
5. Hur ofta går dom sönder? - var 30e mil
6.Går det att ha den som vinterbil också? - nej, finns inga vinterdäck till dom.
7. Självklart så avgör denna fråga om du nu kör som en knäppgök eller ej, men hur mycket drar en skyline om du kör som en "normal" människa? - vet inte.

Med andra ord, nästan omöjliga frågor du ställt, vi vet inte ens vilken skyline..årsmodell? miltal? hur gammal är du? garage? skcket på bilen, trimmad?  finns ingen riktig siffra på hur alla skyline drar per mil, mycke som avgör det. hur mcket den är trimmad och servad.

Mycket seriöst förstainlägg.

Driver
2 111 Inlägg
22 mars 2010
Hmm.. när jag köpte den jag hade så visste jag vad skatt,försäkring osv gick på INNAN jag köpte den. Förlåt men detta känns som ännu en dagdrömmares skapelse... Kan inte ta det på allvar.

+ som alla andra ha påpekat så går det inte att svara på frågorna du ställt.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 mars 2010
Wanegardh skrev:
1. Hur dyr är försäkringen på en skyline? - Tippar på att den är dyr om det nu är din första bil.
2. Hur mycket kostar det att skatta den? - vet inte
3. Vad kostar det att reparera en skyline (ifall något går sönder) - omöjlig fråga, allt från 1-200.000 kanske?
4. Vad brukar gå sönder? - Kolvuppstötarfjädern är ett vanligt fel på dessa.. nej vet inget direkt specielt med skyline.
5. Hur ofta går dom sönder? - var 30e mil
6.Går det att ha den som vinterbil också? - nej, finns inga vinterdäck till dom.
7. Självklart så avgör denna fråga om du nu kör som en knäppgök eller ej, men hur mycket drar en skyline om du kör som en "normal" människa? - vet inte.

Med andra ord, nästan omöjliga frågor du ställt, vi vet inte ens vilken skyline..årsmodell? miltal? hur gammal är du? garage? skcket på bilen, trimmad?  finns ingen riktig siffra på hur alla skyline drar per mil, mycke som avgör det. hur mcket den är trimmad och servad.

Mycket seriöst förstainlägg.

Första och första inlägg vet jag inte, men men. Kan du komma på något bra seriöst till hur ofta en skyline går sönder? utan något info alls om bilen?

MYCKET seriöst inlägg av TRÅDSKAPAREN skulle jag ju hellre vilja säga. Men azzå, liksom en skajlajn går ju FaEn AlDrIg SUNNNDER BROSCHAAAAN FÖ FAAN! VERSTA KOOOLLLLAAAA BIIILLEEEN FAN REEEEIIIJJJSS! Förlåt, spårade ur lite. En skyline går givetvis sönder var 27:e mil, INTE var 30:e som tidigare föreslagits.

"When innovation meets passion!"

428 Inlägg
22 mars 2010
Är denna tråden ett skämt ?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
22 mars 2010
Go_sideways skrev:
Är denna tråden ett skämt ?

Gissar på det.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
22 mars 2010
Räkna med 20K i försäkring per år, om den nu inte bara ska vara trafikförsäkrad vill säga...

Alla bilar går att använda som vinterbilar, men om man funderar på att använda vissa modeller bör man nog kolla upp så alla kulorna rullar åt samma håll så att säga...
Senast redigerat av henke_99 (22 mars 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

hellaflush!
1 266 Inlägg
22 mars 2010
men snälla nån, varför ska alla trådar balla ur? xD
Angående försäkring så är de bara att ringa runt till olika f-bolag och kolla vilken som är billigast.
Går ju att köra på vintern, men se bara till att den är ordentligt rostskyddad, för vad jag hört så är inte rostskyddet så bra från fabrik.

Sen hur ofta och vad som går sönder beror ju helt på hur du kör. Kör du o sladdar och leker mycket eller bara kör "normalt".
Hur mycket soppa den drar vet jag dock inte smile

8 885 Inlägg
22 mars 2010
Låser och ber dig åtekomma med en bättre rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök