4439
Sök

Honda civic type R spaken

648 Inlägg
26 mars 2010
#21
man behöver inte varva som en tok för att det ska flyta på i vardagstrafik..den är stark och smidig på låg och mellanvarven så vanlig körning flyter på fint..,,skulle inte vilja kalla den stötig heller  men visst jämför med valfri svenssonkärra så är det väl lite hårdare smile..men absolut inget jag störde mig på dom gånger jag lånat kompisarnas CTRér


945 Inlägg
26 mars 2010
#22
Mortalis skrev:
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken

Att pendla med är det värdelös. Härlig, visst. Men den är törstig och högljudd. Som busbil, helt ok. Knappast ett monster men snygg och problemfri.


Skogsmålare
630 Inlägg
26 mars 2010
#23
Danyeal skrev:
ahaaow ^^ ja ja ska fan ta o provköra en haha , vet ni vad en helt ny ctr kostar då ? en 03:a ? kanske inte helt ny då tongue .. men lågmilare

lite svårt att säga jag sålde min -02 för knappt ett år sedan och då hade den gått 2200mil fick 128k för den

placeringen av spaken var otroligt skönt. perfekt när det skulle växlas lite snabbare
Senast redigerat av jynsa (26 mars 2010)

Skogsmålare
630 Inlägg
26 mars 2010
#24
Sir_x skrev:
Mortalis skrev:
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken

Att pendla med är det värdelös. Härlig, visst. Men den är törstig och högljudd. Som busbil, helt ok. Knappast ett monster men snygg och problemfri.

speciellt törstiga tycker jag inte dom är, jag körde min runt 0,8 och det e inte så farlig för en 2,0l motor på 200hk.
Med orginal avgas var de ganska tysta, men när man bytade till eftermarknad håller jag med då var det jobbigt att träcka motorväg.

831 Inlägg
26 mars 2010
#25
Haha det är ingen gammal herrgårdsvagn vi pratar om här som måste varvas bara för att hållas igång och komma framåt. Självklart funkar den alldeles utmärkt att köras med på låga varv. Ganska ettrig även där.

Växelspaken sitter kanon också smile

138 Inlägg
27 mars 2010
#26
Funkar fint! Riktigt nice med placeringen av spaken smile

120 Inlägg
27 mars 2010
#27
Tycker den är hur skön som helst till vardags, kan dock bara tala för den nya modellen smile. Men har aldrig kört en bil med sån skön växellåda kan ligga och köra i 30 på 5an när man glider.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
27 mars 2010
#28
lance skrev:
Tycker den är hur skön som helst till vardags, kan dock bara tala för den nya modellen smile. Men har aldrig kört en bil med sån skön växellåda kan ligga och köra i 30 på 5an när man glider.

Det har inte speciellt mycket att göra med var spaken sitter.... roll

Autotech

420 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
#29
haha tack så mycket för era svar ^^ ska ta och provköra en vilken dag som helst nu smile

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

218 Inlägg
27 mars 2010
#30
klar den roligast bilen jag kört med sug motor:D växelspaken sitter perfekt

80 Inlägg
27 mars 2010
#31
Danyeal skrev:
haha tack så mycket för era svar ^^ ska ta och provköra en vilken dag som helst nu smile

Enjoy and have fun big_smile

23 Inlägg
27 mars 2010
#32
Mortalis skrev:
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken

Varva för att de ska hända nått? vid 3000 varv (vilket inte e mycke i dessa bilar) har du 180 nm av dom 196 de finns vilket gör att de är helt ok drag i låga varv. Så att inte passa i göteborg? tycker min e skit rolig i städer. Sen att den är stötig e väll för att den ska ta svängarna så pass hårt så den inte ligger och "studsar" om du gör snäva svängar..Dom flesta "sportbilar" brukar vara stötiga och sen varva hårt? tycker du att de inte händer nått så kan man alltid växla ner och då drar den bra.

Sen att de inte e någon motorvägs racer håller ja väll med om men ja pendlar med min och ligger på stadiga 120 i de flesta fall (100-110 väg pendlar ja på) och inget irriterande då. När min va helt orginal så lät den inte mer än min Bmw eller nån annan bil ja har kört/haft

218 Inlägg
28 mars 2010
#33
Mortalis skrev:
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken

bilen är en helt underbar bil..vad jag tycker så behöver man inte varva så mkt tycker att ctr är pigga på låga varv oxå..stötiga vet jag inte om dom är beror väl på om man sänkt den lr inte och sen är de en mkt roligare bil än en mk5 gti

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 mars 2010
#34
Okej då vet ja va ni tycker tongue Va som sagt bara en fråga alltså inget påstående, bara något rykte ja fått för mig å då e de la bäst man kollar


218 Inlägg
28 mars 2010
#35
Mortalis skrev:
Okej då vet ja va ni tycker tongue Va som sagt bara en fråga alltså inget påstående, bara något rykte ja fått för mig å då e de la bäst man kollar

hehe jaa frågar man inte så får man juh inget veta så smile


Sök