man behöver inte varva som en tok för att det ska flyta på i vardagstrafik..den är stark och smidig på låg och mellanvarven så vanlig körning flyter på fint..,,skulle inte vilja kalla den stötig heller men visst jämför med valfri svenssonkärra så är det väl lite hårdare ..men absolut inget jag störde mig på dom gånger jag lånat kompisarnas CTRér
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken
Att pendla med är det värdelös. Härlig, visst. Men den är törstig och högljudd. Som busbil, helt ok. Knappast ett monster men snygg och problemfri.
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken
Att pendla med är det värdelös. Härlig, visst. Men den är törstig och högljudd. Som busbil, helt ok. Knappast ett monster men snygg och problemfri.
speciellt törstiga tycker jag inte dom är, jag körde min runt 0,8 och det e inte så farlig för en 2,0l motor på 200hk. Med orginal avgas var de ganska tysta, men när man bytade till eftermarknad håller jag med då var det jobbigt att träcka motorväg.
Haha det är ingen gammal herrgårdsvagn vi pratar om här som måste varvas bara för att hållas igång och komma framåt. Självklart funkar den alldeles utmärkt att köras med på låga varv. Ganska ettrig även där.
Tycker den är hur skön som helst till vardags, kan dock bara tala för den nya modellen . Men har aldrig kört en bil med sån skön växellåda kan ligga och köra i 30 på 5an när man glider.
Tycker den är hur skön som helst till vardags, kan dock bara tala för den nya modellen . Men har aldrig kört en bil med sån skön växellåda kan ligga och köra i 30 på 5an när man glider.
Det har inte speciellt mycket att göra med var spaken sitter....
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken
Varva för att de ska hända nått? vid 3000 varv (vilket inte e mycke i dessa bilar) har du 180 nm av dom 196 de finns vilket gör att de är helt ok drag i låga varv. Så att inte passa i göteborg? tycker min e skit rolig i städer. Sen att den är stötig e väll för att den ska ta svängarna så pass hårt så den inte ligger och "studsar" om du gör snäva svängar..Dom flesta "sportbilar" brukar vara stötiga och sen varva hårt? tycker du att de inte händer nått så kan man alltid växla ner och då drar den bra.
Sen att de inte e någon motorvägs racer håller ja väll med om men ja pendlar med min och ligger på stadiga 120 i de flesta fall (100-110 väg pendlar ja på) och inget irriterande då. När min va helt orginal så lät den inte mer än min Bmw eller nån annan bil ja har kört/haft
Gillar också placeringen av spaken (äger ingen men har kört). Hur är egentligen CTR o leva med till vardags? Vad jag hört är de rätt jobbiga eftersom man måste varva de så hårt för att de ska hända nåt (passar inte så bra i gbg alltid..) och är de så stötiga som jag fått för mig? Typ jämfört me mk5 gti golfen så att säga. Bara nyfiken
bilen är en helt underbar bil..vad jag tycker så behöver man inte varva så mkt tycker att ctr är pigga på låga varv oxå..stötiga vet jag inte om dom är beror väl på om man sänkt den lr inte och sen är de en mkt roligare bil än en mk5 gti