Jag hittade på min bil att den hade tappat jorden jag drog en kabel från 87 tror jag de va direkt ut i karossen så slutade att smattra.
Jag hoppas att det inte var 87 som du drog till karossen, då blir det kortslutning eftersom 87 skickar vidare plusspänning från nr 30. Kolla igen och kolla noggrant vilket stift du drog till karossen.
Jag hittade på min bil att den hade tappat jorden jag drog en kabel från 87 tror jag de va direkt ut i karossen så slutade att smattra.
Jag hoppas att det inte var 87 som du drog till karossen, då blir det kortslutning eftersom 87 skickar vidare plusspänning från nr 30. Kolla igen och kolla noggrant vilket stift du drog till karossen.
det är korekkt 30 matningen går till soppapumpen, Men jag har 4 kablar som är i ett knippe vid pumpen två bruna(jord) tror jag samt tv andra färger. Undra om det är dessa som har dålig kontakt, eller spänningsfall i kablaget. En borde jorda i cassit tycker jag innan pump efter . typ 87=+30 från relät till pump. Från pump till en jordplint.Har jag rätt, svar ombedes. Testade att lägga en avsäkrad 12V från batteri ,matning rätt in på 87 med relä ditsatt. Pumpen gick hela tiden naturligt vis, men relät drog som det skulle!
Om du jordat 87 så har du skapat en ordentligt kortslutning när relät drar. 87 matar ström till bränslepumpen. Ända kabel som kan jordas är 85 och den jordningen sköter motorstyrdonet.
Om du jordat 87 så har du skapat en ordentligt kortslutning när relät drar. 87 matar ström till bränslepumpen. Ända kabel som kan jordas är 85 och den jordningen sköter motorstyrdonet.
Har du elschema på en monotronic insprutare golf RP ?
87 till karossen är helt galet, matningen ut sker där!!