Rquired skrev:
cheffer skrev:
sandzoo skrev:
tror du på de själv?
om den nu ska dra 0,8l så ska den på 60l tank klara av 750km..
och du har ca 25l kvar?
hmm...
Tror jag på vad själv? Jag tror på vad trippmätaren står på och hur mycket soppa som tankats. Trippmätaren nollades vid tankning och har inte fyllts på något efter det så jag vet inte vart du vill komma? Har inte ljugit någon stans eller hittat på något. Säger inte att färddatorn stämmer, därför har jag ju sagt att jag ska räkna på tripp och mängd bränsle sedan.
Duger inte bilden som bevis eller?
Bilden i sig duger inte som ett bevis i det här fallet, den kan man utan problem nolla och sedan ta en bild när man ligger i nerförsbacke och det står 0.45L/milen på mätaren. Så en bild på 0.8L/milen är i sig inget bevis, det är lätt att ordna.
Utan det gäller ju att tro på historien bakom. Är 0.8 orimligt eller inte? Jag vet av personlig erfarenhet att det är en möjlig siffra, men om just ditt exempel är korrekt eller inte varken kan eller vill jag uttala mig om
Känns som jag vinner väldigt mycket på att försöka säga att en bil är snålare än vad den är. Kolla trippmätaren och hur mycket soppa som är i tanken och den är inte påfylld i efterhand och inget är nollat. Dessutom står ju bilen stilla när kortet är taget och uppenbarligen körd en liten bit också eftersom tempmätaren står på mitten
Vad ska man göra som enskild person för att bevisa något då när folk vill ha bevis som är överflödiga för till och med få en fällande dom i domstol... Det är ju inte direkt så jag varken vinner eller förlorar något på att visa den ärliga siffran, jag ger bara bort information till en person som vill ha mer info om två bilar, jag har tillgång till en av bilarna (iofs en kombi och inte coupé) så varför inte bjuppa på det man vet? Nä, det går ju inte för då ljuger man
Roligt att det ifrågasätts när man till och med tagit en bild, men när en person säger att den trimmade t5 motorn på 320 häst körs på 0,74 så är det tyst, helt ärligt så förstår jag inte det. Jag vill dela med mig av min information och gärna utan att bli anklakad för något.
Är det den första bilen i historien som färddatorn visar en felande siffra på? Trodde det var ganska allmänt känt att de brukar fela lite. Kan dessutom säga att tänkmätaren felar lite, när den går under halvtank sjunker den betydligt fortare än när den är över så den är aningen missvisande på så vis. Skulle nämnt det tidigare så det är ju en miss av mig.
Kan ju dessutom säga att det är far min som sköter tankningarna på bilen och han nollar alltid trippmätaren, just för att få det möjligt att veta hur långt man kommer på en tank. (nä, har inte filmat varje gång han tankat en bil och sedan tryckt på nollställning av trippmätaren så jag ljuger ju uppenbarligen här också)