3860
Sök

Cyklister! Dem kör verkligen ovårdat och vårdslöst!

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Hellow, Jag kände verkligen  att jag var tvungen att skriva om dem här cyklisterna. Jag backade på en cyklist här om dagen. Det hände pga att cyklisten körde alldeles för fort i området. Sedan när jag la i backen och backade 5 meter då hann inte cyklisten bromsa in och körde rätt in i bilen. Jag tycker att reglerna borde vara striktare för cyklister. Vissa kör inte på trotoaren utan kör på vägrenen istället. Hur farligt är inte det liksom? Varför gör man inte hårdare lagar för cyklister?

Jag försöker
9 Inlägg
28 mars 2010
Vad jag vet så får inte ens cyklister cykla på vanliga trotoarer, fick själv skäll av en polis när jag var liten om det, men de va många år sen iofs. Annars håller jag med, dom flesta tror dom har förtur till det mesta och vissa som endast cyklar och inte suttit i en bil har inte bästa kollen på hur fort 50km/h är och försöker hinna över vägen precis framför en.

Är väldigt ofta jag får krypa bakom cyklister på en smal bilväg här för att dom vill cykla på den istället för bredvid, där det är skyltad cykelväg också! sad

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 mars 2010
En cykel är ett fordon, så de ska vara på vägen och inte på trottoaren(om det inte finns cykelbana dvs). Om det inte var 10 km/h hastighetsgräns där du körde så tror jag icke att han "cyklade för fort", sen vet jag inte ens ifall hastighetslagarna gäller för cyklister. Men jo jag avskyr också cyklister i trafiken då de rent generellt är fantastiskt ouppmärksamma och tror att de har samma rättigheter som en gående.

"When innovation meets passion!"

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Precis, man blir så himla irriterad. Dem skapar massa bil köer på små vägar som gör att man måste köra om. Jag har faktiskt bara haft problem med cyklister ;/

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Han hade en sån där sport cykel och körde ovanligt snabbt. Jag kunde inte se honom iaf. Det var helt omöjligt med den hastigheten han hade iaf..

8 886 Inlägg
28 mars 2010
Jisses.... Du backar på en cyklist och menar att det är hans fel?
Hoppas verkligen att du skämtar big_smile

Citat:
"Vissa kör inte på trotoaren utan kör på vägrenen istället"
slut citat.
inte mycket koll på vart man ska eller får cykla

Fotograf på tierpidag.se

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Det är självklart mitt fel, men de jag försöker säga är att dem kör väldigt snabbt i vissa fall. Precis som i mitt. Jag skulle backa ut från parkeringen så kommer han liksom farande. De va inte så att jag ville backa på honom precis!

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Men ändå så känner jag att man kan inte köra cykeln precis som man vill. Han var inte mån om faran när han körde så snabbt bredvid alla bilar på parkeringen. Plus att man ser inte från sidorna alla bilarna skymmer sikten!

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Han hade inga lampor heller på sin cykel. Men iaf det slutade upp med att jag fick stå för alla kostnader. Hans sport cykel och kostnaderna på min bil.

Saabifierad
2 031 Inlägg
28 mars 2010
Lagen för cyklister är lite skrämmande:

Om du öppnar din dörr och en cyklist cyklar in i den då är det ditt fel (även om din dörr varit öppen en längre tid och det är god sikt).
Om du har stannat utmed vägen och en cyklist cyklar in i din bil är det ditt fel.

Det tråkiga är att majoriteten av dom som cyklar ska föreställa vuxna men beter sig som småbarn ute i trafiken (mest påtagligt är det i städerna).

Får lite känslan av om man råkar köra in i en cyklist som cyklat mot rött är det troligtvis mitt fel också hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

5 198 Inlägg
28 mars 2010
En cyklist är väl en oskyddad trafikant och dom är det farligt att köra på oavsett vilkens fel det är.

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Exakt, dom känner liksom att dom kan köra hur som helst. De va inte speciellt roligt när jag får betala 10000 för hans cykel liksom. Sedan bucklan och lacken på min bil. Där rök fäljarna till sommarn ;/

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Hamilton: Jag vet vad cyklister får köra osv. Men du förstår vell vad jag menar själv ? Du som är bilist. Har du inte kännt någon gång hur vårdslöst dem kör?

Administratör
2 980 Inlägg
28 mars 2010
Många cyklister tror ju att dom har företräde vid övergångställen när dom cyklar med men nötter begriper ju inte att det bara gäller om dom leder cykeln över....

En kopp av den svarta såsen...

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Exakt, och vems fel blir det om någonting händer cyklisten? Vårt såklart

Musiker
472 Inlägg
28 mars 2010
Man måste hålla sig till trafikreglerna även när man cyklar, men bilister är ofta väldigt snabba att skylla ifrån sig när de krockat med en cyklist! Kanske för att de blir så chockade och rädda...
Kommer ihåg när jag bucklade till en bil som blinkade för högersväng men istället svängde vänster för att "ta ut" svängen... Jag hade tur och skrapade bara händerna, men istället för att fråga hur det gick, hoppade kärringen ut och skrek att jag var helt dum i huvudet som hade förstört bilen, den skulle jag minsann få betala! Konstigt nog fick jag aldrig någon räkning... roll

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Förstår exakt vad du menar. Folk gör fel överallt i trafiken. Bilar kan krocka med bilar, men när man krockar med en cyklist. Självklart att man blir rädd. Cyklister har inte råd att göra fel i trafiken. Tänk om jag hade dödat cyklisten som krockade i mig? Det är oftast det man tänker på först. Jag har dödat den här personen.

7 100 Inlägg
28 mars 2010
skulle de där hända er att NI vart påkörde när ni cyklar,då skulle de bli ett jävla liv!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Random Hero
4 047 Inlägg
28 mars 2010
När man backar har man ansvar för allt som händer, du har gjort fel så gnäll inte på cyklisterna ?

Dog food lid. Backwards

Moving Minds
127 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Exakt samma sak med mopedister också.

Sök