3763
Sök

740 går taskit vid mkt laddtryck

309 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Har precis renoverat upp 740, kör med 968 spridare, 3lmm, och större turbo å mer soppa. Men om men har ladd över 1 bar så dör den till när man trycker på fullt. nÄr ja hade min 240 och ja chippa den så sa han som chipa att det satt någon slaggs laddtrycks spärr vid gaspedalen? men ja hittar det ej på min nuvarande. Kan det vara någon slags org spärr som sitter och spökar, och var hittar man den isf och går den att ta bort eller dylikt så man kan trycka fult.?

Mvh Niclas

309 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
ingen som vet något? kan tilllägga att ja laddar 1,2 bar, någon måste ju vet vad felet är.

Driver
2 111 Inlägg
30 mars 2010
Någon har säkert tips. MEN, lugna dig till ikväll. Tisdag idag vet du o många har säkerligen inte kommit hem från arbeten/garage wink ännu.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 mars 2010
antingen sitter det en laddtrycksvakt vid pedalerna eller så är det inprogrammerat i chippet...du kör väl inte med originalsoppapumpen hoppas jag?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

3 Inlägg
30 mars 2010
Laddtrycks vakt vid gaspedalen har jag iaf inte på min 940 turbo-91, jag hade elektronisk laddtrycksstyrning på den förut, det är den enda vakten jag vet som bryter om man laddar för mycket...

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 mars 2010
tofast4you skrev:
Laddtrycks vakt vid gaspedalen har jag iaf inte på min 940 turbo-91, jag hade elektronisk laddtrycksstyrning på den förut, det är den enda vakten jag vet som bryter om man laddar för mycket...

beror helt på styrsystem

309 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
tofast4you skrev:

hur gjorde du för att ta bort den då? ja hittar inte heller någon vid gaspedalen

309 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
antingen sitter det en laddtrycksvakt vid pedalerna eller så är det inprogrammerat i chippet...du kör väl inte med originalsoppapumpen hoppas jag?

hittar inge vid gas pedalen:S

255 Inlägg
30 mars 2010
På min gamla 740 hade jag nån form av laddtrycksspärr satt vid gaspedalen.
Den var det bara att bygla kontakten på sen funka det att ladda på.

309 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
ander3on skrev:
På min gamla 740 hade jag nån form av laddtrycksspärr satt vid gaspedalen.
Den var det bara att bygla kontakten på sen funka det att ladda på.

jo jag har hört att det ska finnas någe sånt men hittar ingenting på min:S

18 Inlägg
30 mars 2010
kör du me orginalchip så ska du se att det är det som gör så den slår ifrån, för va samma på kompisens 740 turbo, när han höjde laddet så dog bilen åsså när han gasa fullt å när laddet kom, men det försvann sen när han chippa den, så prova de om du inte redan har gjort de.

309 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
jikke skrev:
kör du me orginalchip så ska du se att det är det som gör så den slår ifrån, för va samma på kompisens 740 turbo, när han höjde laddet så dog bilen åsså när han gasa fullt å när laddet kom, men det försvann sen när han chippa den, så prova de om du inte redan har gjort de.

okej då blir det att chippa och hoppas på att det blir bättre:)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2010
Nissee skrev:
jikke skrev:

har du inte ens chippat den? då har du säkert felet där, var glad att den inte rasat redan. byt soppapump samtidigt om det inte är gjort

309 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
Nissee skrev:
jikke skrev:

har du inte ens chippat den? då har du säkert felet där, var glad att den inte rasat redan. byt soppapump samtidigt om det inte är gjort

nej ja har inte chippat den än men ska göra de.

255 Inlägg
31 mars 2010
Du har lh 2.2 i din va? Vet inte om Göran på vikingchip kan ha något till dig.
Eller Hi-Tuning.

//Marcus

Whatever :)
1 652 Inlägg
31 mars 2010
du har ju BSR med, viking chip, googla bara big_smile

Nissee skrev:
tips på chipp någon?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

18 Inlägg
31 mars 2010
de får du göra så ska du se att de förhoppningsvis löser sej:)

309 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
jikke skrev:
de får du göra så ska du se att de förhoppningsvis löser sej:)

aa ja får la hoppas på de:P

309 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
XeptiQ skrev:
du har ju BSR med, viking chip, googla bara big_smile

Nissee skrev:
tips på chipp någon?

aa får kolla, lite sugen på bsr:)

Sök